CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kars-cnc »

benkr schreef: 17 jul 2021 21:08
Kars-cnc schreef: 17 jul 2021 18:46 Het was weer een hele leuke middag Ben! Bedankt voor je gastvrijheid.
Hey, waarom heb je die verfemmers niet meegenomen, toe ik ze zag staan was je zeker al 25 km ver weg?
Oei... Ik had de hele terugweg al zo'n gevoel dat ik iets vergeten was :mrgreen:. Nou ja, m'n alu profiel had ik gelukkig wel direct in de auto gelegd... Wil je die emmers nog even bewaren? met een beetje geluk lukt het een volgende CNC meeting wel om er aan te denken :lol:
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Kars-cnc schreef: 17 jul 2021 22:55
benkr schreef: 17 jul 2021 21:08
Kars-cnc schreef: 17 jul 2021 18:46 Het was weer een hele leuke middag Ben! Bedankt voor je gastvrijheid.
Hey, waarom heb je die verfemmers niet meegenomen, toe ik ze zag staan was je zeker al 25 km ver weg?
Oei... Ik had de hele terugweg al zo'n gevoel dat ik iets vergeten was :mrgreen:. Nou ja, m'n alu profiel had ik gelukkig wel direct in de auto gelegd... Wil je die emmers nog even bewaren? met een beetje geluk lukt het een volgende CNC meeting wel om er aan te denken :lol:
Okee, doe ik, ik hoop dat ik ze dan niet vergeet.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

Het waren niet alleen hangouderen in die hoek hoor :mrgreen:

't was weer gezellig Ben!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door TomAndKobus »

Het was gezellig en het is leuk om de iedereen te leren kennen. De snacks waren heerlijk, bedankt aan ieder die hiervoor gezorgd hebben. En bedankt Ben voor de organisatie. Ik kijk alweer uit naar de volgende meeting!

Groeten Tom.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

DaBit schreef: 18 jul 2021 10:15 Het waren niet alleen hangouderen in die hoek hoor :mrgreen:

't was weer gezellig Ben!
Nee, dat wist ik, en ik bedoelde jou toen ik het over die toezichthouder had, maar de foto's geven het weer duidelijk weer.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbycnc23 »

DaBit schreef: 18 jul 2021 10:15 Het waren niet alleen hangouderen in die hoek hoor :mrgreen:

't was weer gezellig Ben!
En niet te vergeten....zo’n 20 à 30 warme worstenbroodjes en 4 ! Pakken snacks zijn er doorheengegaan :shock: :P
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

benkr schreef: 17 jul 2021 21:16

En tijdens de meeting belde Caesar me met de boodschap dat hij helaas niet kon komen wan de deksel op zijn huis was nog niet af, maar we hebben wel de afspraak gemaakt om in oktober een Brabant meeting bij hem te organiseren, wat mij betreft begin oktober omdat op 6 november de grote CNCzone meeting in Wijk en Aalburg is (als het doorgaat tenminste.
Maar diegene die in oktober naar Middelbeers willen komen kunnen zich alvast melden, ik zal binnenkort na overleg met Caesar een lijstje maken met data.
Ja helaas kon ik er last minute niet bij zijn, dus gister inderdaad besproken om als goedmaker de volgende keer bij mij af te spreken. Data zullen nog volgen, maar die discussie zal binnenkort hier weer volgen.

Leuk om te lezen dat het gezellig was, en ik hoop ook vooral leerzaam.

Ik had graag wat nieuwe gezicht willen leren kennen, maar ik hoop dat ik jullie bij mijn mag verwelkomen rond oktober!
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hainjedaf »

benkr schreef: 18 jul 2021 10:26
DaBit schreef: 18 jul 2021 10:15 Het waren niet alleen hangouderen in die hoek hoor :mrgreen:

't was weer gezellig Ben!
Nee, dat wist ik, en ik bedoelde jou toen ik het over die toezichthouder had, maar de foto's geven het weer duidelijk weer.
waar ligt de leeftijdsgrens?!
ik begin me met 48 oud te voelen als ik dit lees :evil: :lol:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door wimfreest »

Ook ik als hele erge nieuweling, sinds 2 weken op het forum, was ook op de meeting.
Met mijn Frees die niet wilde werken. Uiteindelijk heeft de jongste aanwezige het toch voor elkaar gekregen. Ik ben dus met een werkende machine naar huis gegaan, zoals trouwens was voorspeld.
Hier mijn eerste probeersel die ik gefreesd heb op de machine.
Ik denk dat er nog wel iets aan te verbeteren valt maar ik ben er trots op.
IMG_9369.JPG
.

Ik heb wel gelijk een vraagje.
Van https://cncfile.com/ heb ik een dxf gedownload. Toen deze in Mach 3 binnengehaald. Maar dan blijkt het formaat maar heel klein te zijn. Nu heb ik niet kunnen ontdekken in mach 3 hoe ik de file groter kan maken. De doodskop op deze foto is zo'n 4 cm hoog.

Bedankt allemaal voor de hulp.
groet Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door elvis3 »

Hee Wim, heel goed. De beloofde foto .
Gr
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door wimfreest »

De testen die niet om aan te zien waren heb ik maar geen foto van gemaakt. :lol:
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

wimfreest schreef: 18 jul 2021 16:49 De testen die niet om aan te zien waren heb ik maar geen foto van gemaakt. :lol:
Jij hebt in ieder geval al iets geproduceerd, ik heb nog wel enkele machines werkend gemaakt waar ik nog nooit een product van heb gezien.
Voor wat betreft je vraag over die DXF tekening, de enige mogelijkheid is denk ik om dat plaatje in een fotobewerkingsprogramma te vergroten en het opnieuw als een DXF op te slaan, maar ik heb nog nooit iets met DXF gedaan dus ik gok ook maar.
Gebruikersavatar
wimfreest
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 jul 2021 10:37
Locatie: Wageningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door wimfreest »

Ik ga wel zoeken en laat wel weten wat voor mij de oplossing is.
Groet wimfreest

In het bezit van een CNC3040 Frees.
Verder 2 "Elegoo Mars Pro" Resin printers en de Elegoo Mercury Plus was-station.
Creality Ender-3 Max voor de PLA. Leer om met Fusion 360 om te gaan.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Het leuke is dat je dit eerste werkstukje bewaard en volgend jaar vergelijkt met een werkstukje wat je dan hebt gemaakt. Dat zie je de vooruitgang in je werk!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie