CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

Ik ben dan wel geen Brabander en gebruikte iéts andere bewoordingen dan DaBit, maar bedoelde hetzelfde.

Het is een cnc-Brabant meeting.
Het is al tof dat je het op poten zet, niet iedereen heeft er de ruimte voor om zoiets te doen.
Gezelligheid en er wat bijleren van mekaar is het belangrijkste doel.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

Maar... zou ik ook mogen komen?? Of moet ik dan iemand een pb’tje sturen? Ik kan alle data.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

benkr schreef: 07 jan 2020 21:42

Code: Selecteer alles

Hier dan een lijstje:
Datum:              7               14                 21               28

Rick               ja               ja                 ja               ja
Kjelt              ja               ja           
Portje             ja               ja                 ja               ja
Hainjedaf                           ja                                  ja
Elvis3             ja               ja                 ja               ja
Ballegooijen       ja               ja                 ja               ja
AndreFC101
Dabit
Kawarider	   ja		    ja					ja
benkr		   ja		    ja		       ja		ja
Bjornski1976  			    ja
hobbycnc23           	  	    ja	   	       ja	   	ja
Nico				    ja		       ja
Ceasar			    
Ruud de Rooij      ja               ja                 ja               ja
Grafjan            ja               ja                 ja               ja
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Hier wil dan als aanstichter toch wel op reageren.

Rene, Ceasar, voor de supplies hoef jij niet te zorgen, daar zorgen wij wel voor.
Dat hoeft overigens niet meer te zijn dan wat koeken of b.v. appeltaart (met een spuitbus slagroom) en koffie / thee en eventueel wat frisdrank (blikjes)
Als jij laat weten wat voor koffie apparaat jij hebt dan zorgen wij voor de vulling.

De eerste keer (bij kawarider) heb ik gezorgd voor appeltaart met slagroom, dat wil ik best wel weer doen.
Dan zoeken we dus nog een vrijwilliger voor koffie / thee / melk en suiker en iemand voor wat frisdrank.
Wat wegwerp bordjes en bekers met roerstokjes is handig, dat ruimt nadien zo lekker op.
Bier en dat soort dingen hoeft wat mij betreft niet, net zoals broodjes, mijn vrouw verwacht me weer gewoon op tijd thuis voor het eten, en dat geldt denk ik voor iedereen die komt, een middag gezellig bomen en dan weer naar huis.

Ik geloof niet dat we de intentie hebben om met machines te gaan sjouwen, maar wellicht is er iemand die een probleem heeft met zijn machine en dan is zo'n meeting natuurlijk wel dé gelegenheid om een oplossing in de schoot geworpen te krijgen.

Ik zelf heb in de aanloop naar de meeting bij mij thuis mijn adres in het topic gegeven, ik vind dat geen probleem, maar als jij dat liever wat afgeschermd houdt dan stel ik voor dat je mij je gegevens per PB toestuurt, dan zal ik de deelnemers wel verder informeren, laat maar weten hoe jij het wilt.

Wij (ik) zijn al blij dat je de locatie ter beschikking wilt stellen, dat is voor sommigen toch wel een probleem, met 15 man in een schuurtje van 2 bij 3 meter gaat niet opschieten, en buiten is ook maar afwachten of dat goed komt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kjelt »

Laat maar weten wie er wat aan frisdrank wil drinken (smaken en merken) dan neem ik dat wel koel mee.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

Ik geloof niet dat we de intentie hebben om met machines te gaan sjouwen
Ik ben bezig om een bandschuurmachine te bouwen. Als er interesse is wil ik hem wel meenemen.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

dan ga ik kijken naar wegwerp bordjes, vorkjes voor de appeltaart en bekers met roerstokjes.

( misschien liggen die wel 2e hands bij Kelders )
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Bjornski1976 »

Ik neem de koffie mee, bonen, pads of gemalen. Ik hoor het wel anders neem ik de machine wel mee net zo makkelijk.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

Nou vind ik DaBit wel wat overdrijven met:

met z'n allen achter een 13" laptopschermpje kruipen vinden we ook gezellig

ik zit thuis achter een 49" scherm en heb al moeite met het lezen
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Ballegooijen schreef: 08 jan 2020 21:51
Ik geloof niet dat we de intentie hebben om met machines te gaan sjouwen
Ik ben bezig om een bandschuurmachine te bouwen. Als er interesse is wil ik hem wel meenemen.
Ja, natuurlijk is daar interesse voor.
Maar ik verwacht dan natuurlijk wel een hele complete bouwbeschrijving er bij.

En wat is het volgende project? Een grotere schuur? Of gewoon een echte Brabantse woning mét grote schuur.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Ballegooijen »

En wat is het volgende project? Een grotere schuur? Of gewoon een echte Brabantse woning mét grote schuur.
Een grotere schuur zou wel een uitkomst zijn, maar dat zit er niet in denk ik. Het volgende project wordt de nieuwe portaalfrees. Ik heb daar al een draadje over gestart.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7726
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Ik heb nog een discussiepunt voor die middag:

Smeren lineaire geleiders (rails en karretjes) moet het wel, en zo ja hoe veel en hoe vaak dan?
Ik zelf kom nl. tot de conclusie dat het eigenlijk nooit hoeft met ons gebruik van hooguit 2 keer per week een uurtje of 2 bewegen.
En waarom zetten we er dan wel allemaal die smeernippels op?
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door ruudderooy »

benkr schreef: 08 jan 2020 22:53 Ik heb nog een discussiepunt voor die middag:

Smeren lineaire geleiders (rails en karretjes) moet het wel, en zo ja hoe veel en hoe vaak dan?
Ik zelf kom nl. tot de conclusie dat het eigenlijk nooit hoeft met ons gebruik van hooguit 2 keer per week een uurtje of 2 bewegen.
En waarom zetten we er dan wel allemaal die smeernippels op?
Hoi Ben het smeren van onze wagentjes is ook niet voor slijtage door het aantal meters wat ze afleggen of de belasting, maar meer om het feit om vuil te weren, (maar zeker een interessant topic)

Gr Ruud
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door fluppie »

Is het event voor Europeanen of enkel voor houders van een NL paspoort :mrgreen:. Ik werk wel voor een Nederlands BV in Eindhoven en heb ooit nog 3j in Delft gewoond :P.
Ik heb voorlopig enkel nog maar een Dremel CNC (3D geprinte onderdelen en wat 12mm rondgeleiders) met GRBL en CNCjs. Dus nog geen hightech spul maar ben wel aan't kijken om in men garage wat leuks te bouwen.

Mochten jullie graag eens een ander meetapparaat dan de meetklok e.d. zien, dan kan ik een FARO Quantum S meetarm meebrengen. Al dan niet met 3D laserscanner erop. Kan je heel snel vlakheid, parallelliteit, haaksheid e.d. mee meten. Ook handig om vrijgevormde onderdelen in te scannen, te vergelijken met CAD of ze te reverse engineeren. Anyway moet opletten wat ik schrijf, mag niet te commercieel worden ;-).
Plaats reactie