CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 966
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

die lijst vind ik nou weer schitterend

de enige die er niet op voor komt en ook nog niets gemeld heeft, zo te zien, is de gastheer, haha
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbycnc23 »

Ik werd terug gefloten, 7 maart kan ik niet
nico
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 apr 2011 12:55
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door nico »

Ik wil ook graag komen. Ik kan 14 maart en 21 maart.
M.V.G. Nico
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Code: Selecteer alles

Hier dan een lijstje:
Datum:              7               14                 21               28

Rick               ja               ja                 ja               ja
Kjelt              ja               ja           
Portje             ja               ja                 ja               ja
Hainjedaf                           ja                                  ja
Elvis3             ja               ja                 ja               ja
Ballegooijen       ja               ja                 ja               ja
AndreFC101
Dabit
Kawarider	   ja		    ja					ja
benkr		   ja		    ja		       ja		ja
Bjornski1976  			    ja
hobbycnc23           	  	    ja	   	       ja	   	ja
Nico				    ja		       ja
Ceasar			    


Laatst gewijzigd door benkr op 07 jan 2020 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Bjornski1976 »

7 maart zou eventueel ook kunnen als ik het tijdig weet.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Ik heb Ceasar nog maar even een PB en een mail gestuurd, wellicht heeft hij niet in de gaten dat wij al verder zijn gegaan en het nu eigenlijk van hem afhangt.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door ruudderooy »

Hoi Ben,

Ik wil ook wel komen en zou alle dagen kunnen, want het zal waarschijnlijk in de middag zijn? (zoontje moet zaterdag ochtend meestal voetballen)
Portje schreef: 07 jan 2020 10:34
Kun jij wel met mij mee rijden (als je dat wilt uiteraard/of druft :shock:)

Gr Ruud
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

ruudderooy schreef: 07 jan 2020 21:24 Hoi Ben,

Ik wil ook wel komen en zou alle dagen kunnen, want het zal waarschijnlijk in de middag zijn? (zoontje moet zaterdag ochtend meestal voetballen)
Portje schreef: 07 jan 2020 10:34
Kun jij wel met mij mee rijden (als je dat wilt uiteraard/of druft :shock:)

Gr Ruud
Pas maar op, dan mag je in de aanhanger op de fiets, trappen om benzine uit te sparen.
Maar eh ..... ik heb nog geen visumaanvraag gezien, en ook geen entingenkaart of boekje dus reken er niet te vast op.
benkr
Donateur
Berichten: 7771
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Code: Selecteer alles

Hier dan een lijstje:
Datum:              7               14                 21               28

Rick               ja               ja                 ja               ja
Kjelt              ja               ja           
Portje             ja               ja                 ja               ja
Hainjedaf                           ja                                  ja
Elvis3             ja               ja                 ja               ja
Ballegooijen       ja               ja                 ja               ja
AndreFC101
Dabit
Kawarider	   ja		    ja					ja
benkr		   ja		    ja		       ja		ja
Bjornski1976  			    ja
hobbycnc23           	  	    ja	   	       ja	   	ja
Nico				    ja		       ja
Ceasar			    
Ruud de Rooij      ja               ja                 ja               ja

Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Heren, dames,

Ik was niet op de hoogte van dit topic. Ik zag een subtiele hint van Benkr in mijn PM vanavond.

Door werk op dit moment kan ik niet uitgebreid reageren, maar daar kom ik morgen op terug.

Leuk om te lezen dat er animo is! Ik kom terug op details en opties .

Gr. René
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Zo, nu meer tijd om terug te komen op de plannen;

ik zie dat er een overzichtelijke lijst aanwezig is van data en wie wanneer kan en dat 14 maart het beste lijkt (toch?).

In principe is 14 maart geen probleem (hoewel 21 beter uit zou komen m.b.t voorbereidingen van deze gezellige dag), maar is werkbaar als ik wellicht wat hulp kan krijgen (moet even timings bekijken)

Reden is dat ik veel in buitenland werk en ik kom op vrijdag 13 maart rond 22.00 thuis, na 2.5 week weg te zijn geweest. Dat is geen probleem, maar ik kan niet 2.5 week van te voren boodschappen doen en zorgen dat de broodjes nog vers zijn ;).

Als ik echter in de ochtend tijd heb om langs de Jumbo te gaan dan krijg ik alles wel rond denk ik; ik zorg dat de garage/loods dan voordat ik naar buitenland klaar is.

Ik heb geen ervaring met 1 van deze dagen (ben ooit in Etten-leur op een CNC dag geweest op de hoge school dacht ik), dus graag jullie input hoe dit normaal opgezet wordt, maar ik zit aan de volgende punten te denken:

1. ontvangst/tijden: normaal gesproken 12.00-17.00? Voor mij geen harde tijd noodzakelijk, je komt maar aanwaaien en gaat maar als je er genoeg van hebt, ik laat dat aan jullie over (in Brabant is de achterdeur altijd open)
2. drankjes/eten/gebak: geen probleem om dit in te kopen (als ik gelegenheid krijg om dit in de ochtend te doen, voordat jullie op mijn deur kloppen), wordt er normaal gesproken iets ingelegd? Zijn er speciale wensen (dieeten, allergieen?). Kratje bier (al dan niet 0.0%), flesje wijn zal van het huis zijn.
3. stoelen; ik weet niet of men presentaties/workshops wil houden; ik kan voor man of 10 stoelen/krukken regelen, en wat planken op kratten als meer man wil zitten. Ruimte zat, maar voor de minder fitte mensen die liever op een Lazyboy zitten, wellicht waard om even te zien of we meer stoelen nodig hebben.
4. Beamer/presentatie scherm; t.b.v. een presentatie; ik heb geen beamer, maar kan wel een wit laken ophangen als presentatie scherm. Dus mocht je iets willen laten zien op groot scherm, wellicht onderling sparren voor een beamer
5. Omdat ik de loods opruim en opnieuw indeel om wat ruimte te maken, is het handig als je me voor 23-feb laat weten of je iets aan machine/producten wilt meenemen om te demonstreren; dan maak ik ruimte daarvoor. Ik zal namelijk voordat ik naar buitenland vertrek alles voorbereiden. FYI: ik heb krachtstroom en een palletwagen, maar geen (hijs)kraan.

Ik heb zelf een BF25L omgebouwd naar CNC met ATC te laten zien, maar qua kennis en ervaring sta ik onderaan de hierarchie.

M.a.w. 14 maart en 21 maart kunnen beide; ik sta voor alle ideeen open, ik heb alleen wel voorbereidingstijd nodig.

Ik kijk ernaar uit!

Gr. Rene
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

Nu ik zie hoe groots je de boel wilt aanpakken wil ik ook wel komen! Of ben ik te laat?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 966
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

drankjes/eten/gebak:
Kratje bier (al dan niet 0.0%), flesje wijn:
Lazyboy's: wow

toe maar, nou nog een rijsttafel voor minstens 25 man dan wordt het druk
Guusje er nog bij dan loopt de tent vol, kadeng, kadeng en laat het maar freesje maar draaien.
Willy en Renééééétje, Renééééétje, Renééééétje er nog bij dan doet de hele buurt mee.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door DaBit »

Och joh, maak je niet druk. De Brabantse CNC-meetings waar ik bij ben geweest zijn een gezellig ouwehoer-festijn met zo af en toe een demootje van de gastheer (de plasma bij Kawarider, lithophane bij Andrefc101, etc.) en zo af en toe iemand die wat leuks meegenomen heeft waar dan ook weer over gekletst moet worden.

Wij zijn Brabanders, we verwachten niks en alles wat er wel is, is mooi meegenomen. Als jij niet in staat bent om koffie en koeken te halen dan rijd er wel iemand anders even naar de supermarkt voor je, desnoods lappen we wat in de pot en halen we het op de dag zelf. En met z'n allen achter een 13" laptopschermpje kruipen vinden we ook gezellig als er geen beamer is maar die wel nodig is. Het komt allemaal niet zo nauw dus.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie