CNC meeting - Lelystad

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Kars-cnc »

Toxiq schreef: 13 nov 2018 08:26
De bedoeling is of het over CNC te hebben, ik heb inderdaad wel een redelijk grote houtdraaibank staan, wie daar aan wil snuffelen om meer wil weten, dat kan altijd, maar dat staat even niet op het programma :-)
Begrijp ik, maar ik ging er wel vanuit dat het over CNC-houtbewerking zal gaan?

Hugo@ een appeltaart CNC opspuiten met slagroom? Hmm... ik begin al ideeen te krijgen voor een avondje in Heerde 8)
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door maja158 »

Mooi initiatief Jeroen!
Mocht er daadwerkelijk iets concreets uitkomen en het is op een zaterdag, dan rij ik Lelystad wel heen en weer.

Groet,
Jan
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Toxiq »

Kars-cnc schreef: 13 nov 2018 10:54
De bedoeling is of het over CNC te hebben, ik heb inderdaad wel een redelijk grote houtdraaibank staan, wie daar aan wil snuffelen om meer wil weten, dat kan altijd, maar dat staat even niet op het programma :-)
Nee hoor niet perse, ieder kan aandragen wat hij wil bespreken, interessant vind, problemen voorleggen
De eerste keer (keren) zal het een beetje aftasten zijn

Bijv. freesjes
Dure freesjes zijn (veel) beter maar vooral is er meer info van waardoor je alle benodigde snelheden kan berekenen
Van de de meeste goedkope (ali/ebay) freesjes is dat er niet
Toch is dat voor mij wel de weg op te oefenen (niet gelijk 3 freesjes van 30 euro oproken) echter als je de gegevens hebt, hoe weet je dat je goed zit

Iemand die dit al langer doet zal wss aan het type frees al een hoop kunnen zien, dan in acht genomen dat het mindere kwaliteit is dus langzamer werk vast een zeker nog redelijk mee kunnen werken

Daar zou ik wel wat over willen leren

Mijn frees gaat van home naar 0 positie eerst naar beneden, dan opzij en dan naar voren, als daar dus een obstakel zit (klem) dan is het boem
Dus, eerste de frees handmatig een eind in de goede richting zetten dan gebeurd dat niet
Kan ik dat aanpassen, zo ja hoe

Een randje frezen om een hoek (frees moet eerst in een vrije ruimte naar beneden) dan pas opzij
Kan dat ?

Nu ja ik roep maar wat, het hoeft dus niet perse hout te zijn en ook niet perse te gaan over wat ik wil weten
Een leuke avond (dag) leerzaam etc...

Hoor ik appeltaart ?
voor de eerste bijeenkomst zal ik verse bakken, koffie is er ook (van capacino tot espresso, Lathe machiato tot gewoon een bakkie pleur....)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Kars-cnc »

Toxiq schreef: 13 nov 2018 12:15
Hoor ik appeltaart ?
voor de eerste bijeenkomst zal ik verse bakken, koffie is er ook (van capacino tot espresso, Lathe machiato tot gewoon een bakkie pleur....)
Deal! dan neem ik de slagroom mee.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Toxiq »

Top

laat je ook even weten wat je voorkeurs qua dag zou zijn
er is al 1x zaterdag, rest nog niks

zou gekkenwerk zijn als ik denk dat vrijdag avond goed is en achteraf blijkt dat de meeste zaterdag beter uitkwam
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kars-cnc schreef: 13 nov 2018 13:12
Toxiq schreef: 13 nov 2018 12:15
Hoor ik appeltaart ?
voor de eerste bijeenkomst zal ik verse bakken, koffie is er ook (van capacino tot espresso, Lathe machiato tot gewoon een bakkie pleur....)
Deal! dan neem ik de slagroom mee.
Kom jij even goed weg. :lol: :lol:
Met appeltaart en slagroom kunnen jullie denk ik wel een aantal liefhebbers lokken. ;-)

Ik zie een onderwerp "post aanpassen" dat is soms nog wel redelijk te doen, maar niet altijd even eenvoudig.

Houd rekening met de wintermaanden, dan zijn de avonden misschien minder fijn (en in ieder geval kort), blijft lastig om een grootste gemene deler tijdstip te kiezen.

(voorkeur zaterdag / zondag )
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Toxiq »

'T is jammer dat het niet warmer is, staat een heuze pizzaoven (houtgestookt) hier in de tuin :lol: dat is zeker goed voor een paar extra zielen ;-)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door flex »

Lijkt me leuk. maar met ong 1uur rijden, enkele reis lijkt eht me leuker als het ff kan duren ipv na 1 uurtje babbelen al weer huiswaards te gaan... Maar vrijdag en zaterdag zijn over het algemeen wel werkbaar.

Misschien eens verdiepen in het Titans of CNC small groups concept...
erikkate
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2007 23:01

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door erikkate »

Het lijkt me ook wel leuk om langs te komen op zo'n bijeenkomst.
's Avonds of weekends vind ik beiden prima.
So many projects, so little time.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Toxiq »

flex schreef: 13 nov 2018 14:24 Lijkt me leuk. maar met ong 1uur rijden, enkele reis lijkt eht me leuker als het ff kan duren ipv na 1 uurtje babbelen al weer huiswaards te gaan... Maar vrijdag en zaterdag zijn over het algemeen wel werkbaar.

Misschien eens verdiepen in het Titans of CNC small groups concept...
Oh het zal zeker wel lang dan een uurtje zijn, zeker op zaterdag... de laatste doet het licht uit ;-)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Animo peiling: CNC avond - Brabant

Bericht door benkr »

Laat ik dan eens een aftrap nemen voor een avond of zaterdag in Brabant, wat mij betreft in Tilburg bij Tiny, hij heeft een mooie ruimte en hij heeft met regelmaat hele leuke dingen staan die hij maakt, alleen met dat al is een avondje of zaterdag kletsen makkelijk vol te krijgen, maar ik heb b.v. zojuist in een ander topic aangegeven eens bij de Fa. Lion Stone langs te gaan om daar te peilen hoe vlak zij composiet of natuursteen kunnen maken, misschien wel iets voor een tweede OSPF van composiet of natuursteen. Ook daar kun je uren over bomen, hoe groot, welke vorm, welk materiaal etc. etc. etc.
Maar b.v. ook een soort van open Source 3D printer of laser snijder / graveermachine is een onderwerp waar best wel belangstelling voor is, en met bepaalde Brabanders in het clubje moet daar iets ijzersterks uit kunnen komen.

Ik laat het voorlopig aan Tiny over om hier wat definitiefs over te roepen, maar dit is bedoeld om het wat concreter te maken. Ik zorg dan voor de appeltaart met slagroom.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Animo peiling: CNC avond - Brabant

Bericht door Toxiq »

Tof... !
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Animo peiling: CNC avond - Brabant

Bericht door ruudderooy »

benkr schreef: 13 nov 2018 19:14 Laat ik dan eens een aftrap nemen voor een avond of zaterdag in Brabant, wat mij betreft in Tilburg bij Tiny, hij heeft een mooie ruimte en hij heeft met regelmaat hele leuke dingen staan die hij maakt, alleen met dat al is een avondje of zaterdag kletsen makkelijk vol te krijgen, maar ik heb b.v. zojuist in een ander topic aangegeven eens bij de Fa. Lion Stone langs te gaan om daar te peilen hoe vlak zij composiet of natuursteen kunnen maken, misschien wel iets voor een tweede OSPF van composiet of natuursteen. Ook daar kun je uren over bomen, hoe groot, welke vorm, welk materiaal etc. etc. etc.
Maar b.v. ook een soort van open Source 3D printer of laser snijder / graveermachine is een onderwerp waar best wel belangstelling voor is, en met bepaalde Brabanders in het clubje moet daar iets ijzersterks uit kunnen komen.

Ik laat het voorlopig aan Tiny over om hier wat definitiefs over te roepen, maar dit is bedoeld om het wat concreter te maken. Ik zorg dan voor de appeltaart met slagroom.
Tilburg zou voor mij ook wel een optie zijn, ik zal dan zeker proberen van de partij tezijn!
altijd leuk weer een hoop kennis op tedoen.

gr Ruud
Gebruikersavatar
Tesselaar
Donateur
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 sep 2008 11:54

Re: Animo peiling: CNC avond - Lelystad

Bericht door Tesselaar »

Veel plezier mannen.
Voor mij niet haalbaar, dik 400km.
Ik haak af.
Plaats reactie