Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door Sven »

Mijn setje in de werkplaats begint te vaak te kraken. Is ook oue zooi.

Maar wat er dan voor in de plaats?

Ik zou wel wat meer oempf in het geluid willen maar wil ook niet het beste spul in de werkplaats zetten.

Is zo'n miniversterkertje van ebay het luisteren waard (met een zware voeding erbij)?
Die zijn volgens mij allemaal stofdicht.

Of toch maar een zwaarder ding met ingebouwde voeding en zo?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11015
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door DaBit »

Stereoversterkers slingeren overal wel rond en zijn voor een habbekrats te krijgen als je al niet geld toe krijgt als je ze meeneemt. Daar zit weinig tussen met minder dan 2x40W, en vol open is dat disco.

Levensduur van die dingen is in mijn schuur vrij beperkt (met netjes uitzetten een jaar, met aan laten staan wat langer), maar ik zorg er wel voor dat er nog eentje op reserve staat.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door Sven »

Goh, ja, kringloop, nog niet eens aan gedacht.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door André »

12V 30 amp voeding + Autoradio mp3 + afstandbediening + 4 * 4x6 ovaal speakers in kistje.

Heb ook nog een wel een versterker + subkist... :P
(is ook een beetje hobby)
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door stef stuntpiloot »

Met de suggestie van een autoradio est heb ik het gevoel dat ik overdreven heb in de werkplaats. Gebruik een Marantz PM 8003 + Final hybride electrostaten. Best gevoelig spul maar daarom slijp ik ook niet in mijn werkplaatsje.

Klinkt overigens wel top :lol:
Laro
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2016 12:55
Contacteer:

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door Laro »

Ik heb een paar maanden terug voor hetzelfde dilemma gestaan.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een soort ghettoblaster/beatblaster
Het voordeel voor mij is dat er een ingebouwde accu in zit. Als ik een klusje 'buiten het hok' heb, gaat het netstekkertje eruit en kan ik urenlang doorgaan. Bovendien heeft hij bluetooth en nog wat andere ingangen.

Het geluid is aardig, maar geen 'disco'. Het budget was hier ook niet naar. Ik ben echter geen audiofiel, dus ik vind het al snel goed.

Het is de Audiosonic RD1548 geworden. (€ 90,-)
Hij staat nu nog op de werkbank, maar aangezien werkbladruimte altijd schaars is, wil ik hem met zijn handvat aan een beugel/plankje hangen. Officieel is hij niet waterbestendig, maar ik deinst niet terug voor wat motregen, en dat heeft hij al een paar keer ondergaan.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door flex »

Geinig ding die Audiosonic.
Had zelf een Philips (dacht ik) met dab+ en (mp3) cd en usb mogelijkheden 'beatbox' gehaald.
Maar nu ik deze zie.....

Overigens voor de autoradio oplossing.... of het kastje altijd onder stroom houden of een 12v accu (met laad circuit) er in om de "constant +" mee te maken zodat het zendergeheugen e.d. intact blijft als je de netstroom er af haald...
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door keesfrees »

by flex on 06 Dec 2017 13:04
flex schreef: . . . knip . .
zie de tijd van posten, hier boven
het is nu 12:27

( ik kan ook wel het eea bijdragen aan dit onderwerp maar ik ga eerst hoognodig opruimen )
Laatst gewijzigd door keesfrees op 06 dec 2017 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door keesfrees »

M'n eigen bijdrage staat ook een uur verkeerd, O ja, daar ben ik al vaker tegenaan gelopen, wat was dat ook weer.

Even bij de instellingen kijken, het forum schakelt niet automatisch om voor zomer/winter tijd.

terug naar het onderwerp
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Laro
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 jan 2016 12:55
Contacteer:

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door Laro »

flex schreef:Geinig ding die Audiosonic.
Had zelf een Philips (dacht ik) met dab+ en (mp3) cd en usb mogelijkheden 'beatbox' gehaald.
Maar nu ik deze zie.....

Overigens voor de autoradio oplossing.... of het kastje altijd onder stroom houden of een 12v accu (met laad circuit) er in om de "constant +" mee te maken zodat het zendergeheugen e.d. intact blijft als je de netstroom er af haald...
Het geluid is niet briljant hoor, maar voor mij is het meer achtergrondvulling dan dat ik een 'beleving' zoek. Je woont niet heel ver bij me vandaan, dus als je nog over de A7 langs Purmerend rijdt ben je welkom om hem aan te horen.

Een autoradio zag ik zelf niet zo zitten. Je hebt dan best veel componenten nodig; radio, speakers, antenne, permanente voeding, behuizing...
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door Michel »

Meteen een leuk project om te maken,en je hebt meteen wat meer oempff in het geluid :mrgreen: :mrgreen:

16010


MIchel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door flex »

@Laro, Ik kom nog wel eens in Purmerend... de modelbouw club zit daar (rc-mvw.nl)
Maar m'n huidige radio doet het meer als goed genoeg. De FM ontvangst is goed. Goed genoeg om niet de DAB te gebruiken, welke door hun beroerde dekking (commerciële zendmast, niet de publieke zendmast) niet echt goed is te ontvangen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door serum »

Kan als liefhebber van een natuurlijke weergave ook maar slecht luisteren naar DAB. gros van de zenders zet er nog een eq overheen om het 'lekker helder' te laten klinken en doorgaans zijn de stemmen dusdanig slecht.. (zelfde geldt voor spotify premium, youtube klinkt nog beter qua audio dan spotify. (de gebruikte compressis van spotify is echt niet knap)
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Muziek in werkplaats, wat voor versterker?

Bericht door audiomanics »

Ik ben als audiofiel best tevreden over het internetradiotje (Technisat-bij conrad) met daar achter zo'n goedkoop chinees versterkertje (als deze: https://nl.aliexpress.com/item/HIFI-Lev ... Title=true
Aangesloten op een paar van die kleine speakertjes uit de jaren 70 (werden toen als "drukboxen" verkocht)
Mits juist in de hoeken opgehangen komt daar een hele beste dreun vanaf. Persoonlijk vind ik het 16 euro dure versterkertje, in deze combinatie beter klinken dan mijn Quad 2x100W versterker uit de verzameling nostalgie.
Internetradio vind ik sowieso beter klinken dan FM en DAB+, maar je moet er wel een goede wifi-verbinding voor hebben (niet via een repeater maar een eigen accespoint ivm de snelheid)
Versterkertje wordt gevoed uit zo'n 19,3V Laptop voedinkje (liggen er nog wel een paar van op zolder). Daarbij is het vermogen toch nog zo'n 30W per kanaal
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie