ebike taferelen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: ebike taferelen

Bericht door zeeschuim »

een Tesla S onder de fietsen?
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: ebike taferelen

Bericht door serum »

Inherent aan brushless motoren.. Als je ziet dat je een piekvermogen van 500W+ uit een motortje van 22gr weet te persen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ebike taferelen

Bericht door DaBit »

Maar ik meende dat een gewone e-bike gelimiteerd was tot 250W en 25km/u?

(heb ook wel eens naar die 40km/u dingen zitten kijken, lijkt me ideaal voor woonwerk. Hangt alleen nog best een fors prijskaartje aan. Daar kan ik heel lang voor trapfietsen en motorrijden).
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: ebike taferelen

Bericht door Michel »

Ik heb bij mijn Ebike de magneet en opnemer, voor de snelheidsweergave en ook voor de (ingebouwde) wettelijke snelheidsbeperking verplaatst van het achterwiel naar de pedalen.
Hierdoor denkt de besturing van de motor dat je ver beneden die vijfentwintig km/uur zit terwijl je in werkelijkheid
veertig km/uur fietst. :lol: :lol: :lol:

MIchel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ebike taferelen

Bericht door DaBit »

Ja, de boel foppen kan ik ook wel :lol:

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om 5kW ofzo in een mountainbike-frame te hangen met gewoon een gashendel. Is behalve leuk voor woonwerk ook leuk voor de stukken bos waar ik anders van m'n benzinebrommer af geschoten word.
Maar dat mag ook al niet :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: ebike taferelen

Bericht door Michel »

Met vijf kW in het het achter wiel zou ik via de snelweg wel naar mijn werk kunnen ......
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ebike taferelen

Bericht door DaBit »

Precies, dan is het nog leuk ook, zelfs als er per ongeluk een stuk mul zand of een talud in de weg ligt. Een gewone elektrische fiets heeft een lolfactor van nul. 25 km/u haal ik op m'n Batavus ook als ik de wind niet te hard tegen heb, en als je 25km/u haalt met weinig moeite dan is het voornamelijk gewoon langzaam.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: ebike taferelen

Bericht door spinningwheels »

Zo,n Ebike wat heb je er aan, Zijn nog gevaarlijke dingen ook, Je hoort ze niet aankomen Dus de looprekjes en rollators gaan niet voor je aan de kant.
Dan vind ik de collin Furze uitvoering van trapondersteuning toch een stuk beter.
https://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w
In theorie kan ik praktisch alles
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: ebike taferelen

Bericht door Michel »

Dit stond ook op mijn verlanglijstje ,een combinatie fiets en pulsejet,maar na wat serieuze klachten
uit de buurt en van mijn echtgenote ,deze,de pulsejet dus :lol: , was toch makkelijk 6 straten verderop goed te horen,heb ik
mijn experimenten met pulsejets gestaakt . Maar nu ik dit filmpje zo zie............
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: ebike taferelen

Bericht door spinningwheels »

6 straten? dan doe je echt iets heel erg niet goed.
6 km (En meer ) komt eerder in de buurt.
Moet er ook weer mee an de gang, Had wat laswerk uitbesteed omdat ik zelf geen rvs kan lassen , maar die smurf heeft het volledig naar de %$&%$%* geholpen.
In theorie kan ik praktisch alles
Michel
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: ebike taferelen

Bericht door Michel »

Dat was maar een kleintje, 12 mm doorsnede, mijn grotere 2,5 duims buis ,heb ik nooit laten draaien
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ebike taferelen

Bericht door DaBit »

Ha leuk, colin furze. Ik kwam ook de 'fart at france' video tegen, die kende ik nog niet. :lol:
Maar als ik zie hoe snel de gastanks veranderen in een klomp ijs, en welke snelheden er gehaald worden, neh, die dingen zijn nog efficienter dan een Harley in het omzetten van brandstof in herrie zonder dat vervelende bijeffect van vermogen. :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: ebike taferelen

Bericht door spinningwheels »

Helemaal off topic, anders maar via pb of zo welke heb je gebouwd ? Ik had dus de delen voor een lockwood hiller liggen
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: ebike taferelen

Bericht door spinningwheels »

DaBit schreef:Ha leuk, colin furze. Ik kwam ook de 'fart at france' video tegen, die kende ik nog niet. :lol:
Maar als ik zie hoe snel de gastanks veranderen in een klomp ijs, en welke snelheden er gehaald worden, neh, die dingen zijn nog efficienter dan een Harley in het omzetten van brandstof in herrie zonder dat vervelende bijeffect van vermogen. :mrgreen:
Fuel to noise convertor , heet zo,n ding, maar om het nu herrie te noemen, Het klinkt best wel lekker,
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie