ff een stuk van me werk showen....

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

Ik vind 'm gaaf Swets!

Ik hoorde vrijdag ook wat agressief 'takkerdetak' uit enigzins lompe magneetventielen komen aangestuurd door een printje met 1500 componenten erop en software, beiden uit mijn hand. Blijft een leuke bezigheid, techneut zijn :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door Swets »

DaBit schreef:Ik vind 'm gaaf Swets!

Ik hoorde vrijdag ook wat agressief 'takkerdetak' uit enigzins lompe magneetventielen komen aangestuurd door een printje met 1500 componenten erop en software, beiden uit mijn hand. Blijft een leuke bezigheid, techneut zijn :lol:
zeker... als het lukt... is het zo leuk... :-) nee ik wist als klein kind al dat ik de Electro in wilde... was altijd bezig met lampjes en motortjes op een treintrafo....
en ik vind het nog steeds leuk...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

Ja, maar nu zit ik alweer anderhalve dag een gremlin te zoeken die zo af en toe de magische rook laat ontsnappen en ik krijg 'm niet te pakken. En ondertussen heb ik een harde deadline, want vrijdag vertrek ik naar Frankrijk om daar met noppenbanden wat extra afwateringsgeulen te graven en dan moet het wel werken.

Dan is techneut-zijn weer even wat minder en lijkt een beetje plantsoentjes schoefelen ofzo me eigenlijk ook wel heerlijk werk :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door Swets »

:lol: Ja dat gevoel kan ik..... Ik heb dat ook altijd als ik zo grasmaaier rond zie crossen... lekker in het zonnetje...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

De halve wereld heet 'm al gezien, dus dan mag-ie ook wel hier:

In de virtuele wereld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En in de echte wereld:
Afbeelding

Elektronicaontwerp komt uit mijn koker, PCB (500x240mm 6-laags) komt uit mijn koker, software voor de 5 DSP's komt uit mijn koker, behuizing komt uit mijn koker.
Freeswerk heb ik helaas niet zelf gedaan wegens tijdgebrek.

Ding is een proof of concept en onderdeel van een nog veel complexere PCB. Stuurt een achttal brandstofinjectoren aan met 160V/20Amp max.

Momenteel bezig met de software voor de phase-shifted ZVT full bridge converter die de highvoltage rails van prik voorziet. Ja, ook die word vanuit een DSP gestuurd.

Ik heb toch medelijden met mensen die 's ochtends naar het werk gaan, 's avonds weer naar huis, en nooit met kwijl langs de mondhoeken en grijns van oor tot oor op de werkvloer rondlopen.
Laatst gewijzigd door DaBit op 19 mar 2017 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2456
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door hainjedaf »

Cool. V8? Diesel? Common rail?
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

Geen van allen, maar dat hou ik wel stil ;-)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: Elektronicaontwerp komt uit mijn koker, PCB (500x240mm 6-laags) komt uit mijn koker, software voor de 5 DSP's komt uit mijn koker, behuizing komt uit mijn koker.
Freeswerk heb ik helaas niet zelf gedaan wegens tijdgebrek.
Ja, keuzes maken is best lastig, crossen in zuid frankrijk of een dekseltje hobbyen. :lol:
Ik heb toch medelijden met mensen die 's ochtends naar het werk gaan, 's avonds weer naar huis, en nooit met kwijl langs de mondhoeken en grijns van oor tot oor op de werkvloer rondlopen.
Dat betekend dat je de problemen toch nog op tijd opgelost kreeg ?

PS. Had gisteren een leverancier aan de lijn, was zo enthousiast over het werk waar ze mee bezig waren dat het 10 minuten duurde voor ik kon vragen waar ik voor belde. :lol:

Dus gelukkig zijn er toch meer mensen met plezier in hun werk.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13498
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door Arie Kabaalstra »

Precies.. een PLC is tenslotte een Programmable Logical Controller.. dus een Computer..
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef: Ja, keuzes maken is best lastig, crossen in zuid frankrijk of een dekseltje hobbyen. :lol:
En dat gecombineerd met de standaard klanten-eigenschap dat ze eeuwig wachten met beslissen totdat er eigenlijk geen tijd meer over is... :lol:
En dat 'crossen' had ik ook niet willen missen; na een ritje van slechts 120km halfdood aankomen, levensduur achterbanden zo'n 800km, motorolietemperaturen van 140 graden langs zien komen, en 's avonds kramp in de kaken van de lol met dat stelletje zotten bij elkaar. Op dat soort lol kan ik wel weer een jaartje teren :P

Maar deze meneer heeft er ook knappe dingetjes van gemaakt, en de prijs vond ik eigenlijk ook nog wel meevallen.
Wel leuk om andermans freeswerk eens goed te bekijken; da's toch aardig vergelijkbaar met wat ik zelf tegenwoordig doe.


Dat betekend dat je de problemen toch nog op tijd opgelost kreeg ?
Ja hoor. Dooie dingen winnen niet :lol:
PS. Had gisteren een leverancier aan de lijn, was zo enthousiast over het werk waar ze mee bezig waren dat het 10 minuten duurde voor ik kon vragen waar ik voor belde. :lol:

Dus gelukkig zijn er toch meer mensen met plezier in hun werk.
Moet ook; je doet het toch teveel om er geen lol in te hebben.

Overigens ook nog een leuk weetje: de print is handmatig bestukt en gesoldeerd door 1 van mijn collega's. Pastte niet in onze oven, voor uitbesteden was er te weinig tijd en de PCB/stencil was zowiezo te groot voor onze standaard protoleverancier.
Gaat prima, ongeveer een dag werk.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
mjeuring
Berichten: 972
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door mjeuring »

DaBit schreef:Geen van allen, maar dat hou ik wel stil ;-)
LNG feedback regeling op de druk in de verbrandingskamer?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11038
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door DaBit »

Ik zou het niet weten, ik maak de elektronica en de klant verzint wat-ie ermee wil doen :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door hugo stoutjesdijk »

mjeuring schreef:
DaBit schreef:Geen van allen, maar dat hou ik wel stil ;-)
LNG feedback regeling op de druk in de verbrandingskamer?
8 injectoren: kun je ook mest mee injecteren :mrgreen:
Of een hele grote CV ketel, misschien zelfs wel een klunszinnig fontein.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: ff een stuk van me werk showen....

Bericht door Swets »

DaBit schreef:De halve wereld heet 'm al gezien, dus dan mag-ie ook wel hier:

In de virtuele wereld:

En in de echte wereld:

Elektronicaontwerp komt uit mijn koker, PCB (500x240mm 6-laags) komt uit mijn koker, software voor de 5 DSP's komt uit mijn koker, behuizing komt uit mijn koker.
Freeswerk heb ik helaas niet zelf gedaan wegens tijdgebrek.

Ding is een proof of concept en onderdeel van een nog veel complexere PCB. Stuurt een achttal brandstofinjectoren aan met 160V/20Amp max.

Momenteel bezig met de software voor de phase-shifted ZVT full bridge converter die de highvoltage rails van prik voorziet. Ja, ook die word vanuit een DSP gestuurd.

Ik heb toch medelijden met mensen die 's ochtends naar het werk gaan, 's avonds weer naar huis, en nooit met kwijl langs de mondhoeken en grijns van oor tot oor op de werkvloer rondlopen.
ziet er super netjes uit... dat is nog een stapje verder... ik maak de PCB niet zelf... ik hang alleen alles aan elkaar en schrijf software.....

we hebben dit jaar weer 2 of 3 robotprojecten.... met pallettransport...pallet maganzijn... uitrichter.. tussenlegvellen dus krijg het weer druk....
we hebben even een slappe tijd gehad... (maar toen had ik me doosjes op de pallet verhaal)....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie