Sieg X2

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Sieg X2

Bericht door aanrip »

Afbeelding Afbeelding
Mijn Sieg wordt steeds fraaier. Laatste toevoeging is LED verlichting. Bij Buitelaar een koelrups gehaald en een ultrabrite in het mondje. Geeft een zeer helder lichtvlekje precies waar het nodig is. Voor de kop staat standaard een loep, ook alweer met een koelrups. De koeling heeft ook een rups, dus het is een rupsenplaag. 9 stuks 10mm LEDS vormen de machineverlichting. Weegt helemaal weinig. De stofzuiger wil een rups.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door aanrip op 09 feb 2007 21:25, 8 keer totaal gewijzigd.
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door create »

Wat je allemaal niet met rupsen kan doen :lol:

Leuk om te zien

Misschien kan je nog wat foto`s van jouw machine hierbij plaatsen close-ups. Denk wel interessant voor andere

gr Create
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door Brunow »

Niet mis :) Led verlichting is altijd leuk om te zien! :) Is de kwaliteit van zo'n machiene redelijk goed? Of zitten we hier op "budget" ? Ik heb ook tijdje getwijfeld of ik ene zou kopen en dan converteren maar door de toch regelijk dure aankoop prijs dan maar niet gedaan...

Veel moeite gehad om te converteren? Foto's van werstukjes over? :)
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door aanrip »

Brunow schreef:Niet mis :) Led verlichting is altijd leuk om te zien! :) Is de kwaliteit van zo'n machiene redelijk goed? Of zitten we hier op "budget" ? Ik heb ook tijdje getwijfeld of ik ene zou kopen en dan converteren maar door de toch regelijk dure aankoop prijs dan maar niet gedaan...

Veel moeite gehad om te converteren? Foto's van werstukjes over? :)
Als het de enige freesmachine is die je hebt, dan kan je er niet zoveel mee. Doch voor dit kleine werk is het een stabiele constructie met een fraai gefreesde kolom. Zwak is de electronica en de kunststof tandwielen. Prijs van ca €500.- is bepaald goedkoop. Moeilijk om te bouwen, omdat er weinig ruimte is om een spindelmoer onder het tafeltje te proppen. Ik heb ook wat materiaal moeten weghalen onder de tafel.
Wat ik zo leuk vind: het is een verkleinde uitvoering van een veel machtigere Supermax .
I like the smell of hot chips
Brunow
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:36
Locatie: BE
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door Brunow »

Wat ik er juist handig aan vind is het feit dat je er meteen mee aan de slag kan. En met het machientje juist zelf de cnc onderdeeltjes "frezen"

Jammer dat de X3 meteen een 1200€ is Anders had ik wss al lang er eentje in huis gehaald :mrgreen:


Hmm ivm die tandwieltjes. Zou het niet mogelijk zijn om een "beld" kid te monteren. maar ipv deze te kopen in de webshop's deze te draaien van een kolomboormachiene? (kost tegenwoordige niet veel geld meer ...)
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door aanrip »

Ja, met een riem aandrijven is meer gedaan maar dan wel met een getand exemplaar. Het toerental kan daarmee omhoog. Maar het dubbelwerk, want dat heeft de Sieg, ben je dan kwijt. Overigens is de lagering van de hoofdas niet bijzonder met normale standaardlagers. En de machine wordt met zo'n ingreep van zijn standaard afgegooid. Daarom heb ik naast de Sieg nog een kleiner freesmachientje staan, waarover later meer.
Afbeelding
I like the smell of hot chips
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door Erik »

@ Brunow,

Misschien is 1 van de huvema's wat voor je. En dan de HU16 of HU20. Prijs vind ik meevallen.

Gr.

Erik
Gebruikersavatar
aanrip
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:23
Locatie: velsen
Contacteer:

Re: Sieg X2

Bericht door aanrip »

Erik schreef:@ Brunow,

Misschien is 1 van de huvema's wat voor je. En dan de HU16 of HU20. Prijs vind ik meevallen.

Gr.

Erik
De Huvema's zijn van de Optimum-familie, die Buitelaar goedkoper aanbiedt. De ombouw van deze machientjes is eenvoudiger omdat de ruimte voor schroefspindels/moeren dat erg makkelijk maakt.
I like the smell of hot chips
Plaats reactie