Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.
Ik zag op vakantie deze plaatjes. In het hout lijkt alleen het lichte hout verwijdert te zijn, waardoor je het hele profiel van het donkere hout (jaarringen) blijft houden. Dat geeft het de juiste belichting een interessant schaduweffect.
Ik zat een tijdje te denken hoe ze dit doen. Frezen niet, laseren waarschijnlijk ook niet. Misschien chemisch etsen? Maar hoe krijg je dan zulke strakke lijnen?
Weet iemand dit?
Dit is niet heel moeilijk, dit is laser gegraveerd op een CO2 laser. Het lichte hout is zachter en brand wat sneller weg. De nerven branden wat minder makkelijk vandaar het effect.
Vaak is dit niet meer dan eerst een plaatje maken in een grafisch programma. Deze plaatjes importeren in de laser software en dan de laser software het plaatje laten "rasteren'
Op de cnczone dagen (vooral toen het op de school gehouden werd waar mosoft werkte) stond een wegwijs bord. Die heb ik ooit gemaakt op dezelfde wijze
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Er zullen geen instructie video's voor zijn omdat het eigenlijk een (negatief) effect is van lasergraveren in vurenhout.
Als je hetzelfde probeert te doen in berken multiplex dan ziet het er al heel anders uit.
Ik denk dat je meer informatie haalt uit tutorials van verschillende laser fabrikanten, vaak vind je filmpjes over specifieke besturingen en hoe je bepaalde effecten krijgt.
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...