Dumet Watches, startup!

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

een tampondrukmachine is wat anders dan een tamponbedrukmachine.. :lol:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tampondruk
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

't eerste naafje is klaar.. de "kabel" waar ie aan geregen zit.. dat is een haar.. :lol:
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

MIjn idee is wel dat bij crowdfunding je m.i. minder "klanten "gaat aantreffen.
Iemand die weer een duur horloge wil aanschaffen wil dat gewoon kopen waarbij
exclusiviteit, beperkte aanbod, genummerde en gecertificeerde items belangrijk zijn.
Ook de prijsstelling moet dit onderschrijven, dit soort lieden koopt geen horloges
van enkele honderden euries, doch denkt direct in duizenden.
Kijk maar eens wat er gebeurde op de vroegere miljonairs fair.
De duurste, exclusieve horloges waarvan maar een enkele was werden als eerste verkocht.
En ook de verpakking moet in overeenstemming zijn, zo,n horloge kun je niet in een
Aldi plastic zakje leveren.
Ook moet je website exclusiviteit uitstralen, dit soort klanten is zeker niet geintresseerd
hoe alle kleine friemeltjes worden gemaakt.
Als voorbeeld bv: https://www.breitling.com/en/ (mijn favoriet die Breitling, helaas heb ik er
(nog) geen )
Cees
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Cees. Qua prijsstelling heb je gelijk. Evenals de verpakking. Die is mss nog wel belangrijker dan t horloge zelf. Watbetreft het ambachtelijke zou je je zo maar kunnen vergissen. Hoe exclusief is t horloge als ie ter plekke op de miljonairsfair gemaakt wordt? Dat is inderdaad de klanten die Arie zoekt, denk ik. Dan kan daar geen breitling of rolex aan tippen. Zijn die nog exclusief dan? Elke proleet die meer dan 2 euro heeft, wil zo n horloge. Dat vind ik niet exclusief.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Daar heb je wel een Punt Cees, maar aan de andere kant.. 't technische verhaal is wel weer een "deel van het verhaal"

Tijdens de productie kun je de klanten op de hoogte houden van in welke staat hun horloge verkeert., elk bouwnummer is uniek, en je behandelt elk horloge als "Bespoke", zeker als je de mogelijkheid biedt voor een persoonlijke gravure, dan wordt zoiets ineens heel exclusief.. al is het in een grotere oplage gemaakt..

genoeg horloges "wegzetten' is het devies.. en er zijn hele volksstammen die echt niet wakker liggen van een horloge van 2.000,- "leuk voor erbij" zeg maar..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Elke proleet die meer dan 2 euro heeft, wil zo n horloge. Dat vind ik niet exclusief.
Productie aantallen van Rolex?. een miljoen horloges per jaar.. Rolex is "middensegment"

Nu wil ik nog niet beweren dat mijn horloges "high-end" zijn, maar... er zit meer handwerk aan mijn horloges dan aan een Rolex.. da's echt lopende band werk.. aan het begin van de band wordt een uurwerkplatine in een "shuttle" gezet, en op elke werkbank komt ie even naar boven.. de medewerker schroeft er één onderdeel op, of zet er een paar tandwieltjes in.. en pas als het uuwerk gereed is komt ie van de shuttle af..

op een andere productielijn worden de kasten in elkaar gezet, kast, bezel, pakkingen , kroon, glaasjes en achterdeksel.
en op wéér een andere productielijn worden wijzerplaten en wijzers afgemonteerd, secondenwijzernaafjes klinken, indexjes op de wijzerplaten zetten.. en zo voorts.. pas als alle onderdelen bijeen komen.. zit er één horlogemaker die 't wijzerplaatje op het uurwerk zet, de wijzers erop perst, en het werkje "inkast"..

bij mij is het een ander verhaal.. geen productielijnen, maar kast voor kast, door 1 man gedraaid, gefreesd, afgewerkt, wijzerplaten lakken, wijzers voorzien van lichtgevende pasta en naafjes, glaasjes in de kasten en deksels persen, en de boel afmonteren.. stuk voor stuk.. nou doe ik dat wel in batches.. maar toch.. van een "lijn" is geen sprake
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

Elke proleet die meer dan 2 euro heeft, wil zo n horloge
Waar kan ik een echte Breitling Navitimer bestellen voor 2 euro ? :cry:
Om zo,n "gewoon dus" horloge te kopen voor E 7600,00 is voor mij nog iets teveel.

En Arie, bij jouw werkwijze zal het altijd m.i. in een "startup "fase blijven.
En zul je nooit een grote gewenste vraag krijgen naar DumeT horloges.
Het blijft dan bij een goede kennis die misschien nog wat los (zwart?) geld heeft liggen
voor een horloge van jouw.
Cees
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door hrscharft »

Ga je voor je nieuwste model ook een titanium schakelband maken?
Persoonlijk vind ik een metalen band aan een horloge vele malen mooier dan een leren of kunststof band.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Sven »

Leeuwinga schreef:
Elke proleet die meer dan 2 euro heeft, wil zo n horloge
Waar kan ik een echte Breitling Navitimer bestellen voor 2 euro ? :cry:
Om zo,n "gewoon dus" horloge te kopen voor E 7600,00 is voor mij nog iets teveel.

En Arie, bij jouw werkwijze zal het altijd m.i. in een "startup "fase blijven.
En zul je nooit een grote gewenste vraag krijgen naar DumeT horloges.
Het blijft dan bij een goede kennis die misschien nog wat los (zwart?) geld heeft liggen
voor een horloge van jouw.
Cees
Voor iemand met een website uit 1999, update 2013, blaas je wel erg hoog van de toren over marketing....

En die opmerking over zwart geld is volledig misplaatst.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Zoals Arie het beschrijft is het exclusief. Rolex en aanverwanten maken op mij totaal geen indruk, typisch zwart geld dat uitgegeven wordt zonder smaak. Geintje, maar denk het wel een beetje.
En dat van een stand op de millionairsbeurs ben ik wel series. Hoe exclusief is het dat je daar je unieke en kwalitatief top horloge kunt laten maken. Doe er zo 20 per jaar en blijf het startup noemen, zo je wilt.
Een maatje van me staat er met tuinhuisjes, ter plekke wat te kappen en te zagen. Hatseflats. Gaat weer een tuinhuis ter waarde van 2 tussenwoningen. Het is dus net in welke vijver je wilt gaan vissen Arie.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door andrefc101 »

kawarider schreef:Zoals Arie het beschrijft is het exclusief. Rolex en aanverwanten maken op mij totaal geen indruk, typisch zwart geld dat uitgegeven wordt zonder smaak. Geintje, maar denk het wel een beetje.
En dat van een stand op de millionairsbeurs ben ik wel series..........
En die opmerking over zwart geld is volledig misplaatst.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door kawarider »

Ik zou willen dat ik t had.
Proleet ben ik wel , 2 euro heb ik niet. Wit niet zwart niet.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door andrefc101 »

kawarider schreef:Ik zou willen dat ik t had.
Proleet ben ik wel , 2 euro heb ik niet. Wit niet zwart niet.
Armoe!
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door audiomanics »

Ik blijf erbij dat iedereen een Rolex kan kopen.. eventueel tweede hands.. kwestie van prioriteiten stellen.. Een oud barrel voor de deur van 3000 euro is altijd nog meer geld en veel minder waarde vast dan een goede tweede hands Rolex van 2000 euro..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie