Dumet Watches, startup!

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Ballegooijen »

Eerlijk gezegd vindt ik dit dan weer veel mooier,
14991
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

Kun je hier dan wel mee bellen ??
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

Dit is meer mijn model!
14992
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door serum »

Protserigheid ten top, die eerste. Die Breitling is dan wel weer smaakvol met de leren band, maar ik neem mijn petje af voor Arie zijn freeskunsten en plannen. Ik hoop echt oprecht dat je er succes mee hebt. Hoe hard ik het je gun, 2000e voor een horloge is mij persoonlijk te gek, maar het laatste wat je moet doen als je een eigen zaak begint is afgaan op de meningen van anderen. Je bent een puike kerel en maakt een bijzonder product.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Tonybryden »

Dat staat vast serum, ik vind het vakwerk eerste klas wat arie hier laat zien.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Ballegooijen »

Protserigheid ten top, die eerste. Die Breitling is dan wel weer smaakvol met de leren band, maar ik neem mijn petje af voor Arie zijn freeskunsten en plannen. Ik hoop echt oprecht dat je er succes mee hebt. Hoe hard ik het je gun, 2000e voor een horloge is mij persoonlijk te gek, maar het laatste wat je moet doen als je een eigen zaak begint is afgaan op de meningen van anderen. Je bent een puike kerel en maakt een bijzonder product.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens hoor!! Heel knap hoe Arie die horloges maakt. Ik zou het in ieder geval niet kunnen. Maar ik vindt het ook (voor mij) veel geld voor een horloge. Aan de andere kant hoorde ik vorige week iemand vertellen dat horloges van 30 of 40 duizend euro best wel aardig verkocht worden.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door DaBit »

2000 euro voor een exclusief sieraad (er zijn er wereldwijd voorlopig geen duizenden van) is misschien veel geld, maar duur is toch wat anders. Misschien wat geld en moeite spenderen aan het vinden van een verkoopkanaal en iemand die de glossy leaflet met het plaatje en praatje doet. Da's toch iets waar 'wij techneuten' niet heel goed in zijn.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

je hebt een dure smaak @leeuwinga, zo'n Breitling Navitimer is wel een klassieker.
'k heb eens een achterdeksel met een glaasje erin gemaakt voor zo'n horloge, terecht eigenlijk, want het uurwerk wat daarin zit, is een streling voor het oog..

die modellen van DeWitt, da's een "wedstrijdje verpissen in Optima Forma", maar daarom niet minder knap.. helaas zijn dergelijke technische meesterstukjes absoluut niet meer praktisch te dragen.

2000,- voor een horloge lijkt "Duur".. ja.. ik kan van een dergelijk bedrag een prima auto kopen.. voor dat bedrag rij je een nette BMW 3 Serie.

Maar.. bedenk je het volgende.. een Rolex, toch wel beschouwd als een kwaliteits merk, begint bij iets van 6000,- en Rolex "pompt" er een miljoen horloges per jaar uit.. dus is de kans dat je iemand met zo'n zelfde rolex tegenkomt aanmerkelijk groter dan dat je iemand met een Dumet Instrument 3 tegenkomt.. en dat kost dan slechts 2000,- handmade in the Netherlands!..

Hoezeer ik Rolex ook bewonder, 'k vind het dan altijd wel gaaf om mijn eigen horloge te kunnen tonen.. gewoon, zelfbouw, en kwalitatief misschien nog niet zo verfijnd als een Rolex, maar ook zeker geen "chinees kijkshop geval"

'k krijg uit de horlogewereld veel, vooral positieve reacties.. en dat motiveert me eens te meer om nu echt door te zetten..
Naast horloges en horloge onderdelen kan ik met mijn machines ook ander fijnmechanisch werk doen.. en dat zal de continuïteit van "Binnendijk Fijnmechanica" ten goede komen...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Afbeelding

De gaatjes voor de bandpennen zijn geboord.. 'k had nog een mooie rubberen band liggen.. die staat em wel..
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Breaker »

Ik heb al ~20 jaar een titanium horloge.
14999
Kan er niet mee bellen alhoewel er een batterij inzit, dus wat dat aangaat misschien het slechtste van alle werelden. Wat me toen aantrok was het uiterlijk en het gewicht: Ik ben geen horloge drager maar soms is het praktisch en dan vind ik zo'n lichtgewicht horloge wel fijn..

Dus ja, qua model erg mooi en natuurlijk ook heel knap gemaakt Arie!
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

ah.. een horloge met een "epilatorbandje".. Danish Design is "lekker ingetogen"..
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Leeuwinga »

Arie, ken je deze club uit Dokkum??
http://www.vandergangwatches.nl/collecties/chronograaf/
15000
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door serum »

prno, mooie kleurencombi. Maar die is weer gemaakt van gerecyclede gardes en opscheplepels. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Dumet Watches, startup!

Bericht door Arie Kabaalstra »

Leeuwinga schreef:Arie, ken je deze club uit Dokkum??
http://www.vandergangwatches.nl/collecties/chronograaf/
15000
Wiebe, jazeker!.. 't is een ongeloofklijke perfectionist.. hij is pas klaar met zijn ontwerpen als ie er zelf helemaal niets meer aan kan of wil veranderen.. ik ken dan ook niemand die zijn horloges NIET mooi vindt.

Maar.. er is nog zoveel anders moois uit Nederland.. naast mijn bescheiden inbreng:

Wat te denken van:

Afbeelding

Christiaan van der Klaauw Planetarium, wat Eise Eisinga in Franeker in zijn plafond knutselde, stopt Christiaan van der Klaauw in de wijzerplaat van een horloge, een planetarium, met de planeten Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter en Saturnus

Afbeelding

Pellikaan Timing: Diving Dutchman, een Titanium Duikhorloge..de kasten zijn door mij gemaakt.

Afbeelding

Holke Dijkman, een zwaar gemodificeerd uurwerk, dat als het ware achterstevoren in de kast zit, en zo een heel andere blik op het uurwerk geeft..

Om er maar een paar te noemen.. 'k ben echt de enige niet die in Nederland horloges bouwt..
Plaats reactie