Computer start niet op

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Computer start niet op

Bericht door bartL »

Kjelt schreef: 31 jan 2023 22:02 Tja een ssd/hdd stekker die spontaan los schiet zonder dat er iemand iets in de kast heeft lopen rommelen dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Ik ook niet. En dat hij spontaan los geschoten zou zijn is jouw aanname.
Ik had hiervoor het probleem dat het moederbord bleef piepen en de PC niet opstartte. Bij mijn type moederbord zou dat komen door een power-supply probleem. Ik ben dus aan het zoeken gegaan en uiteindelijk kwam ik bij de fan uit. Het piepen stopte maar het opstarten lukte nog steeds niet. Blijkbaar heb ik bij deze zoektocht het stekkertje op de SSD geraakt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Computer start niet op

Bericht door Kjelt »

Ah er komt steeds meer informatie bij, dit soort zaken zijn echt het vermelden waard bij de openingspost. Maar goed, eind goed al goed.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: Computer start niet op

Bericht door Andre_designer »

bartL schreef: 31 jan 2023 10:08 Ik heb een vreemd probleem met mijn computer in de freesbank.
Zodra ik hem opstart krijg ik het normale opstartscherm van het moederbord en vervolgens het opstartscherm van Windows maar op dat moment start hij weer opnieuw op. En dat blijft zich maar herhalen. Is mij harddisk naar de eeuwige jachtvelden of kan dit iets anders zijn?
kapotte update???
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Andre_designer
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 aug 2021 11:21
Locatie: Gorinchem

Re: Computer start niet op

Bericht door Andre_designer »

probeer eens tijdens het opstarten 3x de stekker er uit te trekken (komt windows in herstelmodus) En probeer eens in de command com is chkdsk /f uit te voeren.
Domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Computer start niet op

Bericht door Kjelt »

Het was al opgelost Andre ;-)
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Computer start niet op

Bericht door hainjedaf »

Andre_designer schreef: 01 feb 2023 19:40 probeer eens tijdens het opstarten 3x de stekker er uit te trekken (komt windows in herstelmodus) En probeer eens in de command com is chkdsk /f uit te voeren.
Gewoon zodra je pc het windows logo toont, de aan/uit knop vasthouden tot pc uitvalt. Sosm meerdere keren doen.

Is een stuk gezonder voor moederbord en voeding dan de stekker eruit en erin jassen....
Zal niet de eerste keer zijn dat daarmee je voeding F U zegt en in het slechtste geval even een piek door je moederbord jaagt.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie