Schakelkast tip gevraagd...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nederbelg
Berichten: 168
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:17
Locatie: Hamont-BE (vlakbij Budel)

Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door Nederbelg »

Heeft iemand een goede tip voor een metalen schakelkast (ongeveer) 600x400 met montageplaat met een goede prijs/kwaliteitverhouding?

Ik heb deze voorlopig gevonden, maar wellicht zijn er betere tips. https://www.bengshop.nl/eldon-plaatstaa ... 021r5-art/
B.v.d.
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door chimaerion »

Ik heb op tweedehands.be een mooie rittal kast kunnen scoren. Maar ik zie op martkplaats ook heel vaak rittal kasten voorbij komen.
Ik zou als ik jou was regelmatig de zoekwoorden “rittal” en “rital” ingeven op marktplaats. Je gaat vast wat moois tegenkomen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door Kjelt »

Hier heb ik de mijne gehaald verleden jaar, is nu zelfs nog een tientje goedkoper geworden.
No brainer voor dat geld.
Overigens als je de OSPF gaat bouwen en je gebruikt losse drivers zou ik zelf nog een maatje groter nemen, maar dat is persoonlijk, ik heb liever in de toekomst meer ruimte voor kabelgoten dat je er makkelijker bij kunt dan dat het propvol zit.

https://www.installatievakwinkel.nl/rit ... ng-1038500
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door audiomanics »

Rittal en Eldon zijn hele prima kasten. Je moet alleen even googlen waar je 'm goedkoop kan scoren. Hou dan ook rekening met de verzendkosten. In Duitsland zijn ze een stuk goedkoper te kopen maar dan kan de verzending wel roet in het eten gooien..
Dergelijke kasten worden ook wel met enige regelmaat op marktplaats aangeboden. Kunnen gaten in zitten en soms zit de montageplaat er ook niet bij. dus dan moet je zelf bepalen of je dat verschil in prijs het wel waard vindt.
Ik heb ze compleet nieuw wel eens gescoord voor nog geen 50 euro maar dat was een mazzeltje (meen dat het brandschade was waardoor de verpakking nat geworden was, maar de kast was verder compleet en onbeschadigd. gemiddeld ben je toch wel minimaal 100 euro voor zo'n kast. Bij instalatievakwinkel.nl boven de 100euro gratis verzending..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Nederbelg
Berichten: 168
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:17
Locatie: Hamont-BE (vlakbij Budel)

Re: Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door Nederbelg »

Dank voor de tips.

De "Rittal AE schakelaarkast leeg, staal, grijs, (hxbxd) 600x380x210mm uitvoering - 1038500" en een lengte goot is bestelt. :)
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Schakelkast tip gevraagd...

Bericht door mjeuring »

Nette prijs, bij de TU betaal ik daar €86,10 ex voor (inclusief 22% korting).
Plaats reactie