AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Bericht door Zee&Zee »

Iemand ervaring met de AOP (handmatige bedieningspaneeltje) voor een Siemens micromaster (440 in dit geval) frequentieregelaar ?
Ding is zonder stroom gekomen ( batterij leeg, regelaar niet onder spanning ) en nu kan ik er niks meer mee, ondanks een nieuwe batterij erin (krijg error bij opstarten "AOP requires rebuild" waar ik niet langs kom om in het hoofdmenu te komen.).
Op de site van Siemens staat doodleuk dat als ie zonder spanning komt je een nieuwe moet kopen, maar dat lijkt me toch onzin ?!! ( 175 euro (!) )
Ik neem aan dat enkel de ingestelde user parameters verloren gaan en niet het hele ding ? Anders i het wel heel slecht ontworpen, kan ik me niet voorstellen bij zo'n wereld wijd gebruikt ding ?
CNC you later
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Bericht door Kjelt »

Het lijkt er helaas wel op dat als je de battery warning in de wind slaat en het geheugen leeg is je een nieuwe zult moeten kopen.
Ik weet het niet zeker maar dit zal wel met hun security eisen te maken hebben. Ze zijn een aantal jaren geleden slachtoffer geworden van een grote hack waarbij hun industriele producten hergeprogrammeerd werden en flinke schade veroorzaakte.

Maar hier staan er te koop voor 59 euro, dat verzacht de pijn iets.

https://www.heiz24.de/index.php/nl/Siem ... gJvRPD_BwE
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Bericht door Jasper »

Daar staat bij volledig vernieuwd, neem dan aan dat ze hem ook kunnen herprogrammeren of niet.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Bericht door serum »

Ik zou de 49 euro aftikken en weer doorgaan. De tijd nodig om het goed te krijgen gaat ver, ver voorbij aan de winst.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: AOP Siemens micromaster frequentie regelaar

Bericht door Zee&Zee »

Ik haat dit soort acties van bedrijven :evil: we zitten toch niet meer in het stenen tijdperk...

Maar goed ik ga idd maar eieren voor mijn geld kiezen, iets kopen en snel verder, ben er al weer teveel tijd mee bezig geweest.
Ik zal die Heiz eens vragen of ze inruil doen, lijkt me inderdaad dat zij ze wel kunnen reproggen, wellicht scheelt dat nog een paar euros extra.

Het was overigens geen kwestie van batterij bijna leeg boodschap negeren.. regelaar zit in controlbox ingebouwd, en daar kijk ik nooit/zelden meer naar ( alles automatisch verder ).
Dit is gewoon slecht ge-engineered/bedacht van Siemens.punt. Machine was tijd van de stroom af geweest, (verhuisd)... dus bij weer aansluiten kwam de aap uit de mouw.

En anders denk ik zelfs dat ik de BOP pak, is afdoende voor mijn wensen, en voor zover ik het lees heeft dat ding geen batterij en dus geen issues... voor het proggen knallen we dan maar een laptop eraan, dat is meestal toch maar sporadisch dat ik nog iets wijzig na de originele installatie.

Thnx @allen.
CNC you later
Plaats reactie