Relais

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Relais

Bericht door Ballegooijen »

Ik zoek me een ongeluk naar een relais / magneetschakelaar om mijn VFD mee in te schakelen. 2 contacten NO min. 10A en een inschakelspoel voor 12 VDC.

Wie heeft er een tip?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Relais

Bericht door benkr »

Ik zou een ''normaal'' 220V relais nemen wat ik dan in laat schakelen door een kleiner relais op 12V.
Ik heb eventueel beiden wel voor je liggen.
Ja, nu was het al weer handig als je naar de ''Brabant dag'' zou komen, laat maar weten wat nu je opties zijn, verzenden zou b.v. kunnen.
Ik heb ook nog steeds een ''Nood - uit'' drukknop liggen voor je van Portje.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Relais

Bericht door Kjelt »

Ben was me net voor.
Dit soort vermogens moet je met een "klap" inschakelen en de relais die ik altijd daar voor kies zijn de Eaton Dilm_xx relais waarbij xx de nominale stroom is.
Voor jouw toepassing dus de Dilm12 relais en die zijn er vanwege de eerder genoemde "klap" alleen in 24VDC of 230VAC spoelspanning.
Je gebruikt dus een kleiner normaal 12VDC relais om met 230VAC naar de spoel van de Dilm te schakelen. En met klap bedoel ik klap, dit is een relais waar je echt hoort dat hij inschakelt ;-)
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Relais

Bericht door Ballegooijen »

Dan heb ik dus de reden gevonden dat ik het niet op het www kon vinden.

@Ben: Zaterdag zie ik echt niet zitten ivm Covid19. Maar als je het op zou willen sturen heel graag. Laat me even weten wat de kosten zijn, dan maak ik dat naar je over.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Relais

Bericht door benkr »

Johan, ik zal morgen wat bij elkaar zoeken, dan stop ik dat in een doosje, samen met die nood - uit drukknop en stuur ik het naar je toe.
Zal wel 7,25 Euro kosten bij PostNL denk. Ik denk dat ik je adres nog wel heb.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Relais

Bericht door benkr »

Johan, ik heb toch je adres niet meer, ik heb je ook een mailtje gestuurd hier over.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Relais

Bericht door benkr »

Ik bleek toch je adres nog wel te hebben, pakje is inmiddels op reis.

Ik bleek geen 12V relais te hebben liggen, daarom maar een 5V exemplaar gestuurd met een weerstand er bij die je in serie met de spoelaansluiting moet zetten, dan werkt het probleemloos, uitgetest voordat ik het inpakte. Was 7,25 verzendkosten.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Relais

Bericht door Ballegooijen »

benkr schreef: 24 sep 2020 19:02 Ik bleek toch je adres nog wel te hebben, pakje is inmiddels op reis.

Ik bleek geen 12V relais te hebben liggen, daarom maar een 5V exemplaar gestuurd met een weerstand er bij die je in serie met de spoelaansluiting moet zetten, dan werkt het probleemloos, uitgetest voordat ik het inpakte. Was 7,25 verzendkosten.
Super Ben! Die weerstand er tussen zetten zou nog wel moeten lukken denk ik. :roll: Je hoort van de klap! Bedankt voor de service weer!!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie