lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Swets »

als je particulier iets wil laten laser snijden en of watersnijden... waar kan je dan terecht?

wat zijn de kosten (ongeveer)..

leveren zij dan het materiaal?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door assink »

lasersnijden, gewoon bellen naar lokale bedrijfjes?
In DLD zitten wel online winkels voor laser snijwerk, ik weet alleen niet of ze in NL leveren.
Ik kan bij meerdere bedrijven bestellen hier, moet bij jou vast ook kunnen.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door stekkestim »

Nog 1 variabele die je niet hebt vermeldt, Welk materiaal?
Alex.hobby
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 nov 2009 15:29
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Alex.hobby »

Laatst gewijzigd door Alex.hobby op 26 mei 2016 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alex, professioneel hobbyist
Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door kevertje »

Ik heb hier wel eens iets besteld als particulier:

http://www.cromvoirtse.nl/

Leveren snel inclusief materiaal naar keuze. Je mailt je dxf/dwg en krijgt een prijsopgave.

Voorbeeld van een project bij hen: een vaste bril voor een houtdraaibank: binnen-diameter 540mm in 10mm staal. Goed nauwkeurig, M10 tapgaten gevraagd op 8.5mm, kon zo een tap in.

11963
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door abs02 »

Heb er geen ervaring mee en weet ook niet of ze aan particulieren leveren etc. maar deze ben ik ook eens tegengekomen : http://www.watersnijden-nederland.nl
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door skillalot »

Cromvoirtse heb ik ook wel eens prijzen opgevraagd, schrok behoorlijk van de prijs, ik vind ze echt duur in verhouding.
Particulier bestellen is meestal iets lastiger ja, zeker met laser. Het is vaak meer werk om een plaat op de tafel te leggen dan het snijwerk zelf, en particulieren bestellen over het algemeen maar enkele stuks vaak. Bedrijven bestellen vaak meerdere delen of serie's uit dezelfde plaat, dat hebben ze natuurlijk veel liever. Waterjet is langzamer en daar hebben ze misschien minder moeite mee om enkel stuks te snijden.

Laseren leveren de bedrijven zelf over het algemeen het materiaal. Niet elke plaat is geschikt om te laseren, liefst zo schoon mogelijk materiaal natuurlijk. Wat de kosten zijn is moeilijk te zeggen zo. Als je een DXF of STEP file voor me hebt en een dikte en soort materiaal dan kan ik wel eens kijken voor je wat het kost om te laseren.
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door mosoft »

Ik heb wel ervaring met de Cromvoirtse in Oisterwijk
Prima bedrijf ben zelfs eens wezen kijken daar. geheel geautomatiseerd hebben trouwens voor de hobbyisten ook materiaal restanten wat ze zaterdags verkopen in een aparte stelling liggen zoals staf materiaal e.d. en gaat gewoon per kg.
Voor school heb ik daar ook platen laten laseren, goed afgewerkt en de prijs vond ik meevallen inclusief het materiaal.

http://www.cromvoirtse.nl/portaal
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door skillalot »

Ik vind ze erg duur in vergelijking met andere. Kwaliteit kan ik niks over zeggen.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Sven »

De smidse in Arnhem heeft een waterstraalmachine staan en doen ook kleinere klussen.
Mss wel wat ver....
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Leeuwinga »

CW snijtechniek in Roden
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door DaBit »

Heeft er iemand voorbeelden van wat er betaald moet worden waarvoor door particulieren? Die houtdraaibank-bril bijvoorbeeld? Da's in feit een stuk staalplaat van 600x600x10 met bewerking dus een euro of 75? Of red je het daar niet voor?

Ik loop de laatste tijd zo af en toe tegen het (luxe)probleem aan dat het frezen allemaal wel gaat, maar dat het in ruwe vorm hakken van het blok/plaatmateriaal ook een hoop tijd kost. Zo heb ik gister een bestelling voor een aantal blokken aluminium de deur uit gedaan, niet omdat ik het niet heb liggen maar omdat het wel erg praktisch is als die blokken gewoon uit de doos op de frees kunnen en 8 van de 12 kilo aluminium in spanen omzetten is al werk zat.

En ik denk dat ik dat toch wel vaker ga willen; grofweg op maat gesneden spul bestellen en nabewerken, zeker als het liefdadigheidswerk voor een ander is.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door kevertje »

Helaas, dat had ik ook gehoopt. Euro 180,- waarvan 40 euro transportkosten, ze komen het met een vrachtwagen brengen (ophalen "gratis"). Voor dit model is een relatief groot stuk plaat nodig maar toch.
Ik had zelf geen mogelijkheid dit te maken/frezen/slijpen/zagen. Bedrijven die aan particulieren leveren zijn schaars. Als iemand een goedkoper alternatief heeft houd ik me aanbevolen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door skillalot »

Dabit, als je wil watersnijden kun je in wijchen doen, bij Waterflex. Daar kun je een login maken en via de website online prijzen opvragen en meteen zien wat het kost. Maar over het algemeen is waterjet een langzaam en dus duur proces.

Kun je die dxf van die bril sturen, ben wel benieuwd wat ik bij mijn leverancier er voor zou betalen. Een stuk minder als bij de cromvoirtse in ieder geval.
Plaats reactie