lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Alles wat niet past in de rest van de subforums

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door DaBit »

@kevertje: ieks! :shock:. Maarja, beter voor veel geld te koop dan niet te koop.

@skillalot: wat ik spannend vind is dat bronmateriaal in het juiste formaat als uitgangspunt gebruiken soms best praktisch is. Als ik klusjes voor mensen in nood doe dan is dat meestal toch al voor de bierprijs, en dan mag ik het mezelf ook wel eens ooit makkelijk maken. Een op maat gezaagd blok is vaak al wel genoeg, maar grofweg of zelfs precies de buitencontour erin is nog mooier; als je bijvoorbeeld een driehoek uit een blok wil frezen kun je de helft ervan weghakken.

Heb ook nog wel eens verlekkerd naar een hand-plasmasnijdertje zitten kijken; een 45-70Amp apparaatje kan toch tot een behoorlijke dikte materiaal scheiden en zou het nog net moeten doen op 16A kracht. Kost alleen weer een hoop muntjes en het plaatmateriaal moet je ook hebben.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door skillalot »

Kun je staal tot een 25mm dik, en rvs en aluminium tot een 20mm dik mee snijden. Puur scheiden misschien nog wel iets meer ja.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door DaBit »

Hmm, misschien toch eens interessant om te overwegen...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
kevertje
Donateur
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:13
Locatie: Bussum

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door kevertje »

Tja, heb wellicht onvoldoende markt-onderzoek gedaan :oops:
Wilde het eens een keer proberen, op zich goed bevallen maar als het ergens (veel) goedkoper kan, hoor ik dat graag. Constructies met zakelijk kopen via het bedrijf van iemand anders werken op den duur nooit; boekhouders gaan lastig doen, je blijft afhankelijk van de tijd van anderen.

De DXF in de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Tiny »

kevertje schreef:Helaas, dat had ik ook gehoopt. Euro 180,- waarvan 40 euro transportkosten, ze komen het met een vrachtwagen brengen (ophalen "gratis").
Ik kan wel begrijpen dat ze voor een "eenmalige klant" ook niet staan te springen. Tel alleen de administratie maar eens en de moeite om bv de "per ongeluk vergeten te betalen" factuur betaald te krijgen. Tja en dat risico gaan bedrijven niet meer lopen maar wordt ingecalculeerd. Begint trouwens al dat ze de dxf moeten aanpassen omdat ie niet vlgs de snijregels is gemaakt.

Ik heb de bril net opgevraagd in S235 zwart en kom dan op iets minder dan 60 euro uit (ex BTW, ex transport).

Niet gaan roepen dat je bent afgezet, het is helaas de wet van de grotere getallen en of ze je kennen. Wellicht een "CNC - samenkopen" ??

En de reststukken alu/staal/rvs van stafmateriaal kun je volgens mij elke dag daar ter plekke kopen.
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Swets »

skillalot schreef:Cromvoirtse heb ik ook wel eens prijzen opgevraagd, schrok behoorlijk van de prijs, ik vind ze echt duur in verhouding.
Particulier bestellen is meestal iets lastiger ja, zeker met laser. Het is vaak meer werk om een plaat op de tafel te leggen dan het snijwerk zelf, en particulieren bestellen over het algemeen maar enkele stuks vaak. Bedrijven bestellen vaak meerdere delen of serie's uit dezelfde plaat, dat hebben ze natuurlijk veel liever. Waterjet is langzamer en daar hebben ze misschien minder moeite mee om enkel stuks te snijden.

Laseren leveren de bedrijven zelf over het algemeen het materiaal. Niet elke plaat is geschikt om te laseren, liefst zo schoon mogelijk materiaal natuurlijk. Wat de kosten zijn is moeilijk te zeggen zo. Als je een DXF of STEP file voor me hebt en een dikte en soort materiaal dan kan ik wel eens kijken voor je wat het kost om te laseren.
ijzer, 6mm of 8 mm dik... zoiets... het zijn nog maar ideeën.... maar dat ik een klein beetje weet waar ik op rekenen moet....
DaBit schreef:Heeft er iemand voorbeelden van wat er betaald moet worden waarvoor door particulieren? Die houtdraaibank-bril bijvoorbeeld? Da's in feit een stuk staalplaat van 600x600x10 met bewerking dus een euro of 75? Of red je het daar niet voor?
ja zo bedoel ik het dus ook! dat ik een klein beetje weet waar je ongeveer van uit kan gaan....
Tiny schreef:
kevertje schreef:Helaas, dat had ik ook gehoopt. Euro 180,- waarvan 40 euro transportkosten, ze komen het met een vrachtwagen brengen (ophalen "gratis").
Ik kan wel begrijpen dat ze voor een "eenmalige klant" ook niet staan te springen. Tel alleen de administratie maar eens en de moeite om bv de "per ongeluk vergeten te betalen" factuur betaald te krijgen. Tja en dat risico gaan bedrijven niet meer lopen maar wordt ingecalculeerd. Begint trouwens al dat ze de dxf moeten aanpassen omdat ie niet vlgs de snijregels is gemaakt.

Ik heb de bril net opgevraagd in S235 zwart en kom dan op iets minder dan 60 euro uit (ex BTW, ex transport).

Niet gaan roepen dat je bent afgezet, het is helaas de wet van de grotere getallen en of ze je kennen. Wellicht een "CNC - samenkopen" ??

En de reststukken alu/staal/rvs van stafmateriaal kun je volgens mij elke dag daar ter plekke kopen.
Samenkopen is een idee.... maar hoe wil je dan het betalen gaan regelen?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Tiny »

die prijs van E 60,-- ex was voor een dikte van 10 mm.
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Tiny »

Swets schreef: Samenkopen is een idee.... maar hoe wil je dan het betalen gaan regelen?
als je twijfels hebt of er betaald wordt moet je er niet aan beginnen. Er zijn er hier op het forum genoeg aanwezig die ik wil helpen (zoals ze mij/anderen ook helpen), er zijn er ook bij die één keer langs komen, met de spotprijs gaan lopen en vervolgens niets meer laten horen. Die laatste heb ik niet zo hoog :lol:

Soms moet je mensen vertrouwen. Dabit is wel eens langs geweest om een 3D muis uit te proberen. Dan is een avond (met meer geouwehoor) natuurlijk te kort. Neemt ie toch de reserve muis mee die ik niet nodig heb op dat moment. Toen ik die muis weer nodig had wilde Dabit die muis niet meer kwijt :evil: . Muis verkocht en het geld heb ik nooit meer gezien, ik ga er vanuit dat ie, volgens afspraak, de donatie aan het forum heeft gedaan.

Maar alle duidelijkheid: ik ga niet elke dag 1 stukje bestellen. Dan moet er ook de tijd zijn om het op te sparen :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door DaBit »

Tiny schreef:Toen ik die muis weer nodig had wilde Dabit die muis niet meer kwijt :evil: . Muis verkocht en het geld heb ik nooit meer gezien, ik ga er vanuit dat ie, volgens afspraak, de donatie aan het forum heeft gedaan.
Is er ergens onvrede over Tiny? Nee toch hoop ik?
Ik stuur je wel even een PB
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door andrefc101 »

DaBit schreef:
Tiny schreef:Toen ik die muis weer nodig had wilde Dabit die muis niet meer kwijt :evil: . Muis verkocht en het geld heb ik nooit meer gezien, ik ga er vanuit dat ie, volgens afspraak, de donatie aan het forum heeft gedaan.
Is er ergens onvrede over Tiny? Nee toch hoop ik?
Ik stuur je wel even een PB
Klinkt in ieder geval niet als een tevreden klant ;-)
Persoonlijk zou ik dit soort teksten/ongemakken gelijk maar middels een pb doen en niet zo publiek.......
Tiny
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 feb 2010 21:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Tiny »

Sorry, ik ben er heel tevreden over hoor. Het ging erover, bij mij althans, dat je soms op mensen moet kunnen vertrouwen: blindelings.

Dat deed ik en doe ik nog steeds bij Dabit hoor. :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door DaBit »

Lovend zijn mag wel openbaar, ontevreden zijn niet. Ik weet dat het de norm is, maar ik vind dat toch meten met 2 maten... Als ik ergens een steekje heb laten vallen, en dat kan ooit best gebeuren, dan mag daar ook openbaar best wat van gezegd worden.

Maar gelukkig is er in dit geval geen sprake van, phew!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: lasersnijden / watersnijden , waar? kosten?

Bericht door Swets »

Tiny schreef:
Swets schreef: Samenkopen is een idee.... maar hoe wil je dan het betalen gaan regelen?
als je twijfels hebt of er betaald wordt moet je er niet aan beginnen. Er zijn er hier op het forum genoeg aanwezig die ik wil helpen (zoals ze mij/anderen ook helpen), er zijn er ook bij die één keer langs komen, met de spotprijs gaan lopen en vervolgens niets meer laten horen. Die laatste heb ik niet zo hoog :lol:

Soms moet je mensen vertrouwen. Dabit is wel eens langs geweest om een 3D muis uit te proberen. Dan is een avond (met meer geouwehoor) natuurlijk te kort. Neemt ie toch de reserve muis mee die ik niet nodig heb op dat moment. Toen ik die muis weer nodig had wilde Dabit die muis niet meer kwijt :evil: . Muis verkocht en het geld heb ik nooit meer gezien, ik ga er vanuit dat ie, volgens afspraak, de donatie aan het forum heeft gedaan.

Maar alle duidelijkheid: ik ga niet elke dag 1 stukje bestellen. Dan moet er ook de tijd zijn om het op te sparen :lol:
nee gaat mij er meer om als je met zijn alle een bestelling doet, en jij besteld 1 dingetje, en ik 20... of ik bestel iets heel moeilijks.... zoiets bedoel ik....
kijk als 5 mensen het zelfde bestellen, is het de kosten delen door 5...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie