Kogeltjes tbv. omloop moer.

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door cocodile »

Een aanmerkelijk deel van de kogeltjes is MIA, verklaart gelijk de enorme backlash. :roll:
Nou heb ik zitten meten, en de maat varieert tussen 2.371en 2.377, nou hecht ik niet teveel waarde aan het laatste decimaal, alhoewel aan de andere kant SKF ook tot 3 specificeert, zal wel niet voor nix zijn.
Gaat om een no-name spindel, 12X5, en de brandende vraag is natuurlijk: wat kan ik het beste nemen, 2.4 kan ik mss. wel bij de fietsenmaker halen, maar gaat het dan wel goed komen?
Sanders heeft ze ook, maar die vragen iets van .25 p/st, en dat vind ik best wel redelijk steep!
En liefst haal ik ze morgen in de buurt, Eriks heeft maar 4 maten voor zover ik kan zien, en uiteraard niet wat ik zoek. :x

Dus ja, een beetje raad zou me zeer welkom zijn...
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door clements »

Zit je in de buurt van rotjeknor? De Eriks vestiging daar heeft wel wat meer als 4 maten liggen.
ASS-U-ME
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door cocodile »

Zit je in de buurt van rotjeknor?
Je weet toch waar ik zit? En ja, relatief gezien zit ik wel in de buurt. :mrgreen:
Zal morgen wel ff in de buurt rondbellen, zit hier best wel zat, en mss. heeft Eriks hier ook wel meer als in de webshop staat, moet je bijv. eens kijken hoeveel Hoogland-Mennes wel niet aan artikelen heeft, zou mij een paar lichtjaren kosten om dat allemaal in de shop te pushen.

Maar de vraag ging eigelijk primair over hoeveel tolerantie er normaal gesproken toepgepast mag worden, en da's blijkbaar een lastige.
leopard
Berichten: 200
Lid geworden op: 23 jun 2011 06:30
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door leopard »

€ 0,25 per stuk bij Sanders???
Ik heb al eens bij Sanders 3,000 gekocht per 100 en daar zeker geen € 25,00 voor betaald .
Ik heb zelf een paar kogeltjes 3,175mm = 1/8 " nodig, net gebeld naar Bernard Sanders.
Het slechte bericht is dat ze per 100 gaan :evil: (maar dat wist ik wel) , het goede bericht is dat ze per 100 nog geen € 5,00 in de BTW kosten....... :lol:
Zo even langslopen om ze op te halen.

Jouw maat komt ook niet echt in de buurt van een inch maat, dichtst bij is 3/32" = 2,38125, zal straks even vragen of ze die ook hebben.
Zonder speling staat alles vast............ Zero Backlash?
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door cocodile »

Ik praat over een paar jaar geleden, en zal wel RVS zijn geweest, maar ik heb bij Fabory 2,381 besteld, dat zal de originele maat ook wel zijn, scheelt maar 0.004 met de "dikste" die ik had.
Die van Sanders zijn overigens die van Fabory, waar je ze ook per stuk kunt halen overigens.
leopard
Berichten: 200
Lid geworden op: 23 jun 2011 06:30
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door leopard »

Ik sta nu bij Sanders, 3/32 2.381 is 6,30 ex per 100
Zonder speling staat alles vast............ Zero Backlash?
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door cocodile »

Klopt, die prijs heb ik ook. :mrgreen:
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kogeltjes tbv. omloop moer.

Bericht door clements »

True :mrgreen: :mrgreen:
ASS-U-ME
Plaats reactie