Chinese BK Blokken- lagers

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wrinex
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:23
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Chinese BK Blokken- lagers

Bericht door wrinex »

Hoi, ik had net als velen een kogelomloopje 1605 met de bij behorende pillow blokken.

Nu had ik vrij snel dat de lager uit de niet vaste lager aan pulp was gederaaid daarna had ik al vrij snel speling in de lagers uit het vaste blok, +- 0.2mm ofzo vrij pittig. ik dacht ik ga eens even kijken of we hem nog kunnen fixen , zo niet koop ik wel wat anders. met heeeeel veel moeite de lagers er uit gekregen (met wat geweld) kwam ik er achter dat ze 2 x 6001Z bearings gebruiken.... gewoon een diepgroef dus, alleen dan 2 keer (zonder shim dus zie het nut niet). tja 2 hoeklagers zijn 3 keer zo duur dus. nu zijn beide lagers aan hun eind, ik denk dat ik ze nog ga preloaden om nog even te kunnen frezen tot de nieuwe lagers zijn gearriveerd en er zelf maar een blok voor te maken.

conclussie de blokken zijn leuk maar de lagers kut, daar komt nog bij dat 2 x een hoeklager met deze maat ongeveer net zoveel kost als het gehele blok.

mocht iemand nog goedkope hoeklagers weten met binnenmaar 12 mm en buiten 28 dan houd ik me aanbevolen :)
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Chinese BK Blokken- lagers

Bericht door Bjornski1976 »

Ik heb zelf BK lager blokken en ben erg tevreden met de kwaliteit. Er is wel heel veel namaak wat echt van mindere kwaliteit is. Hetzelfde geld voor Hiwin, top qualiteit maar veel namaak in omloop.
Ik heb foto's van de lager blokken uit elkaar op het forum ter info.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie