hulp by "identificatie" kogelomloop.

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
avhamond
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 dec 2014 04:02
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

hulp by "identificatie" kogelomloop.

Bericht door avhamond »

Ik ben momenteel langzaam materiaal aan het verzamelen voor mijn cnc projectje.
Nu ben ik in contact gekomen met een meneer die mij diverse spullen heeft aangeboden waaronder kogelomloop voor mijn X2as en Yas.

Hij verteld mij te kunnen leveren van 3mtr lengtes waarvan hij lengtes zaagt.
bewerken rekent hij 22,5 voor.
Merk ISEL 16mm spoed 5mm (volgens zijn zeggen)
Nu heeft hij mij deze foto meegestuurd. in mijn ogen lijkt die niet op een kogelomloop 16x5 (iig lijkt het niets op mijn 18x5 rexroth z-as)

9884

Mijn kennis is niet groot genoeg om deze spindels en kogelmoeren te herkennen.
Kan iemand mij helpen? klopt het verhaal en is dit materiaal bruikbaar/verstandig (1000mm en 850mm)
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!
Robbie
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: hulp by "identificatie" kogelomloop.

Bericht door Robbie »

Hallo avhamond,
Gezien de verhouding diameter/ spoed denk ik eerder aan 10 mm spoed (als de diameter 16 mm is).
Het is niet altijd zo, dat een voorbeeld foto het onderwerp ook exact weergeeft. Maar de foto is zeker niet van een 16*5 mm spil. Het hoeft dus geen nep te zijn. Als je laat weten wie de aanbieder is, zijn er misschien forumleden met ervaring bij die persoon die dat willen delen en daar kan jij weer wat aan hebben.

Groet,
Rob.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: hulp by "identificatie" kogelomloop.

Bericht door Swake »

als die spindel 16mm is dan zijn de geleiders op de achtergrond 10mm of zo. Weinig waarschijnlijk dat die foto weergeeft wat je gaat kopen. Zonder detail opnamen lijken op een foto alle spindels op elkaar.
Op een spindel heb ik nog nooit een markering gezien. Zijn er merken die het toch doen?
When it fits stop using the hammer.
Plaats reactie