Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Ook de moeren en aanverwanten artikelen kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Bericht door Kjelt »

Ja sorrie teflon heeft sd >2
Maar inderdaad heb zojuist de twee blokken van kelders eens gemeten en gewogen en deceen is 1,41g/cm3 en dus pom maar de andere was 0,95g/cm3 dus vermoedelijk hdpe , oftewel meten rekenen en wegen ter plekke anders ga je inderdaad de mist in als leek :lol:
boeld
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 sep 2020 21:25

Re: Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Bericht door boeld »

motormuis schreef: 20 jun 2020 16:10 ik ben bij Kelder nog geen blokken Teflon tegen gekomen wel dunne platen
Hoi, kwam toevallig op deze deze draad uit en het bracht me op een idee... Teflon plaat zou wel eens van pas kunnen komen voor een projectje waar ik mee bezig ben. Hoe dik zijn die platen zoal, die je daar kunt vinden? ik zou 5 tot 10 mm goed kunnen gebruiken. Ligt dat daar wel eens?

Alvast bedankt...
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Bericht door motormuis »

boeld schreef: 17 nov 2020 21:37
motormuis schreef: 20 jun 2020 16:10 ik ben bij Kelder nog geen blokken Teflon tegen gekomen wel dunne platen
Hoi, kwam toevallig op deze deze draad uit en het bracht me op een idee... Teflon plaat zou wel eens van pas kunnen komen voor een projectje waar ik mee bezig ben. Hoe dik zijn die platen zoal, die je daar kunt vinden? ik zou 5 tot 10 mm goed kunnen gebruiken. Ligt dat daar wel eens?

Alvast bedankt...
ik heb in het verleden wel een keer teflon bij kelders gekocht 1mm 2mm en 3mm
maar sinds dien nooit meer teflon gezien
wat voor afmetingen heb je nodig misschien kan ik je helpen
boeld
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 sep 2020 21:25

Re: Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Bericht door boeld »

Bedankt voor je reaktie. Het zit allemaal nog in de verkennings (en experimenteer) fase. Mijn frees werkt nog niet eens (na dit weekend wel denk ik) en ik wilde in eerste instantie aluminium gebruiken, omdat het project waar ik me op ga storten nogal warm kan worden. Toen kwam teflon voorbij. In eerste instantie wil ik een paar proeven doen met stukken van 80mm bij 100mm en dan liefst 10mm dik. En dan op termijn 800mm bij 80mm. Ongeveer. Maar dat kan allemaal nog veranderen. Ik leer iedere dag weer wat bij... :idea:
keesijp60
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:57

Re: Damen CNC delrin anti backlash moeren en TR spindels

Bericht door keesijp60 »

Beste Allemaal


Had wel al de spindel aangeschaft, maar denk toch na ontvangen dat het wel wat overkill is voor pcb.

Ding kan wel 24000 toeren bij 400 Hz 1.5 kilowatt.

Probleem kan ook zijn gewicht, en dat er dan zeker hier een kogelomloop nodig zal zijn, met een lichte model motor
kan dat ook gewone trapezium zijn voor mijn werk. De materialen voor de moer te maken zoals hier wordt besproken is
ook voor mij een zoektocht, ik heb inmiddels wel al ook de tappen voor verschillende maten. Delrin lijkt het beste.

22889

22888

22887

Ik heb ook een modelmotor, die kan 12000 toeren en is een stuk lichter en kleiner.

Maar deze spindel is nooit weg natuurlijk.

vrg kees
Plaats reactie