Lager seals

Alle geleidingen bijv blok of linear, kogel enz Maar ook lagers kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dennisvr
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2015 10:30
Locatie: Delft
Contacteer:

Lager seals

Bericht door Dennisvr »

Dag Cnczone!

Een kleine twee en een half jaar geleden heb ik een klein cnc freesje gebouwd. 20mm niet-ondersteunde geleiding en trapezium schroefdraad en ik wil wel wat beters nu. Het afgelopen half jaar heb ik wat zitten tekenen en is mijn ontwerp bijna af. (Heeft misschien een beetje iets weg van het open source ontwerp :) )

Nou wil ik graag zelf mijn lagerblokken maken. Ik heb op mijn universiteit toegang tot mooie grote freesbanken en dit lijkt me een uitgelezen kans om aan de goeroes daar te vragen hoe je nou moet kotteren. Ik heb die dingen getekend, maar ik weet niet hoe ik die lagers moet beschermen tegen het kwijtraken van hun vet en tegen spaantjes die er in komen. De BK12 blokken gebruiken een soort rubberen seals maar ik weet niet waar ik die moet kopen.

Weet iemand waar ik dergelijke seals vandaan haal?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Lager seals

Bericht door DaBit »

Eigenlijk elke willekeurige winkel die ook lagers verkoopt. Online bijvoorbeeld bij De Technoshop. Die dingen heten vaak 'oliekeerring'.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Dennisvr
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2015 10:30
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Lager seals

Bericht door Dennisvr »

Ah fantastisch, dat ziet er goed uit. Hartelijk dank!
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Lager seals

Bericht door clements »

brammer heeft er wel een redelijk uitgebreid document op de website staan.

http://www.brammer.nl/Downloads/Brammer ... tingen.pdf
ASS-U-ME
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:07
Locatie: Schagen
Contacteer:

Re: Lager seals

Bericht door Mr.Q »

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Lager seals

Bericht door benkr »

Als je lagers bestelt bij Lagerboer.nl krijg je de keerringen er gratis bij (als hij ze heeft)
Plaats reactie