Bohrcraft en Van Eldik

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

Kunnen jullie even meedenken?

Ik heb een Bohrcraft snijplatenset gekocht bij Van Eldik: https://www.vaneldik.com/bohrcraft-msr8 ... 4110433653

Ik heb het idee dat ik een imitatie product heb ontvangen.
Zo ziet de set op de foto op de site eruit
Afbeelding

En dit was wat ik ontving:
Afbeelding

Dingen die afwijken:
- Geen logo op de cassette
- schotje mist in cassette
- tekst staat op andere plaats
- tekst op snijplaathouder staat op achterkant ipv voorkant
- handvaten van houder zijn anders afgewerkt
Ik zie ook geen BC markering op de snijplaten

Wat denken jullie?

(De verzending was ook erg slecht. De set lag los in een verl te grote doos. De cassette was opengegaan en verbogen. De snijplaten hebben lekker tegen elkaar aan liggen stuiteren. Niets gebroken gelukkig)
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door André-R »

Tja, wie zal het zeggen... maar om eerlijk te zijn , een complete set voor € 30 ...ik zou t retourneren en Sint vragen voor wat extra eruo's en iets beters kopen waar je echt voor lange tijd plezier van zult hebben... ;-)
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

Ik probeer al een tijd te achterhalen wat voor een paar euro meer een goede set zou zijn (in dat andere topic), maar ik krijg alleen reacties voor sets van rond de 400 euro, of dat ik tweedehands op ebay moet kijken. Beiden niet wat ik zoek.

Anyhow, toch benieuwd of dit imitatie is.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door hugo stoutjesdijk »

https://bohrcraft-shop.nl/nl/artnr/4200 ... -bohrcraft
Direct bij bohrcraft bestellen, hopelijk heb je dan de orginele.

Je zou ze even kunnen bellen om het voor te leggen, misschien kunnen ze je direct uit de droom helpen.

Ze hebben trouwens wel leuke boren voor ronde gaten bij dunner materiaal:
2022-12-04 13_28_33-Bohrcraft Werkzeuge GmbH & Co. KG _ Downloads _ Online Blättern _ News _ Bohrcra.jpg
Ik had zoiets nog niet gezien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

hugo stoutjesdijk schreef: 04 dec 2022 13:30 https://bohrcraft-shop.nl/nl/artnr/4200 ... -bohrcraft
Direct bij bohrcraft bestellen, hopelijk heb je dan de orginele.
Ja die had ik gezien, maar bedankt voor het voorstellen.
Eerst dacht ik ook dat is de officiële webshop, maar dat is een pagina van Esmax: Gewoon een normale B2B handel/importeur. Ik zag dat hij bij Van Eldik /net/ iets goedkoper was incl verzendkosten, en aangezien dat bedrijf 4.1 sterren op Google heeft dacht ik, dan die maar.
Maar misschien toch verkeerd gegokt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Als je het heel serieus aanpakt zou ik https://www.bohrcraft.de/kontakt/? contacten over dit voorval.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

goed idee, doe ik direct... mijn ervaring met producenten vragen om hulp als particulier is alleen dat je nooit antwoord krijgt...
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door xander janssen »

Weliswaar niet over jouw set, maar wel vergelijkbaar probleem

https://youtu.be/x6uSftfGsWQ

Als ze naast elkaar liggen is het te zien, zonder correct product ter vergelijk bijna niet.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door bartL »

Of het echt of replica is durf ik niet te zeggen. Ik vraag me echter wel af wat je initieel dacht te kopen qua kwaliteit? Origineel of niet, bohrcraft is altijd maar zozo als je het mij vraagt.
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

bartL schreef: 04 dec 2022 14:10 Of het echt of replica is durf ik niet te zeggen. Ik vraag me echter wel af wat je initieel dacht te kopen qua kwaliteit? Origineel of niet, bohrcraft is altijd maar zozo als je het mij vraagt.
Tja, zoals ik schreef had ik al diverse vragen gesteld in een ander topic : hier, maar nog geen goed antwoord gehad.

Als hobbyist moet de hobby betaalbaar blijven. Ik verdien mijn geld niet met metaalbewerking, dus heb geen professionele spullen nodig. Ik zoek dus naar iets voor een hobbybudget met een goede prijs-kwaliteitverhouding. En 20+ euro per snijplaat is niet hobbybudget.

Ik heb nu een set die echt te goedkoop is en dus baggerkwaliteit. maar met wat modificaties (dat is het voordeel van hobbyist: als professional heb je nauwelijks tijd om gereedschap te modificeren: het moet gewoon werken als je het nodig hebt) kom ik er tot nu toe mee uit de voeten. Ik wil nu iets dat net beter is. (en mis maten M3-M5 en mijn M10 is gebroken)
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

Gelukkig.
Ik heb antwoord gekregen van Bohrcraft. Ze geven aan dat ze ivm leveringsproblemen door de problematiek in China inderdaad een andere cassette e.d. zijn gaan leveren, maar dat dit dus een echt product is.
Fijn, want ik had geen zin in gedoe
Gebruikersavatar
wstoof
Donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:11
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door wstoof »

Bij Van Eldik kopen ze hun spullen in letterlijk aan de overkant van de straat bij Magema .
Deze bedrijven hebben de dezelfde eigenaar .
Magema is een serieuze partij ,in verleden waren ze de Europese aanbesteding partij voor de Nederlandse defensie .
Mogelijk nu ook nog , ben er al lange tijd niet meer geweest , dus ben niet op de hoogte van de actuele stand van zaken .
In verleden heb ik er altijd goed en tevreden zaken met ze gedaan , tegenwoordig heb ik minder spullen nodig en bestel ik toch ook veel meer dingen het en der online .

Ik kan me niet voorstellen dat zij zich inlaten met imitatie spullen .
Maar zeker gewoon bellen en ook je beklaagt doen over de verpakking .
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Bohrcraft en Van Eldik

Bericht door MeMoRy »

Oh, vergeten te vertellen. Van Eldik stuurt me een nieuwe set kostenloos na. Dat is weer erg goede service
Plaats reactie