Aluminium prijs

Hier kan gesproken worden over al het verbruikersmateriaal.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ruudpg
Donateur
Berichten: 1051
Lid geworden op: 19 jul 2011 12:37
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Aluminium prijs

Bericht door ruudpg »

Als je niet als particulier wilt kopen is er natuurlijk meer mogelijk, maar ja, dan ga je niet kijken voor een stukje vierkantstaf van 100x100mm met een lengte van 100mm die dus speciaal voor je gezaagd moet worden, dan vind ik 23 euro best meevallen, moet je alleen al eens de tijd rekenen voor het uit het magazijn halen, zagen en het restant weer terug leggen. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je gewoon in één keer een handelslengte neemt van 6 meter (ruim 160kg), dat is ongetwijfeld vele malen goedkoper, die relatief kleine tussenhandelaartjes waar je als particulier koopt moet je ten tenslotte ook gunnen om iets te verdienen, zij investeren namelijk wél in een hele lengte met de hoop het te verkopen, en dan komen wij als 'grote jongen'.... doe maar 10 hele centimeters.... ja, dan is het dus relatief duur.
Je zal dus moeten informeren bij een groothandel, wellicht bij Garfield, Gizom, ThyssenKrupp of Metaalketen?
spikee
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Aluminium prijs

Bericht door spikee »

Ik zal eens contact opnemen met de betreffende bedrijven.

Edit:
Lude schreef:http://www.cmd-aluminium.nl/
Ik weet niet of ze particulier leveren. Maar prijs valt me altijd mee, en ze kunnen rare maten uit plaat voor je zagen (scheelt vaak heel veel verspanen) + snelle levering.
Snelle reactie en scherpere prijs dan wat ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Gizom is niet veel goedkoper (bij 1m lengte 100x100) al dan niet duurder dan alu shop nl

edit:
cmd alu bij gehele lengte van 3m aanzienlijk goedkoper dan wat ik tot nu toe heb gevonden.
<5 euro per kg.
Flupke85
Donateur
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:57
Locatie: Eijsden (achter maastricht)
Contacteer:

Re: Aluminium prijs

Bericht door Flupke85 »

Zoals gezegd is Kelders in Boxmeer de aangewezen toko waar je moet zijn.
Op de website krijg je de indruk dat ze in machines handelen maar er is meer...
Voor mijn portaalfrees heb ik daar een goeie 30 kg gekocht. (127 euro ex btw). Platen alu van 15mm dik 5083 marine grade.
Kost inderdaad 3 euro ex per kg, dat is 3,63 incl per kg.
Neem wel zelf een afkortzaag mee want alles ligt er in lengtes van 6 meter, en ze zagen zelf niets.

Kijk dan ook gelijk eens bij de bakken met kunststof blokken en pallets met schroeven/bouten enz. (bevestigings materiaal 1,50 per kilo)

Ik heb hier trouwens geen voordeel van maar het is bijna een aluminium-paradijs daar.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Aluminium prijs

Bericht door stekkestim »

Ik begin interesse te krijgen voor een daguitstap :lol:
JAmmer dat het van hieruit toch 160km is
spikee
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Aluminium prijs

Bericht door spikee »

Flupke85 schreef:Zoals gezegd is Kelders in Boxmeer de aangewezen toko waar je moet zijn.
Op de website krijg je de indruk dat ze in machines handelen maar er is meer...
Voor mijn portaalfrees heb ik daar een goeie 30 kg gekocht. (127 euro ex btw). Platen alu van 15mm dik 5083 marine grade.
Kost inderdaad 3 euro ex per kg, dat is 3,63 incl per kg.
Neem wel zelf een afkortzaag mee want alles ligt er in lengtes van 6 meter, en ze zagen zelf niets.

Kijk dan ook gelijk eens bij de bakken met kunststof blokken en pallets met schroeven/bouten enz. (bevestigings materiaal 1,50 per kilo)

Ik heb hier trouwens geen voordeel van maar het is bijna een aluminium-paradijs daar.
Kan je daar gewoon binnen lopen of hoe werkt dat daar ?
Ik zit op kamers en mijn trein komt elke week twee keer langs boxmeer. Dat bedrijf licht ook nog vlak langs het spoor :P

Een hele afkortzaag meemen wordt lastig maar een normale ijzerzaag o.i.d. is goed te doen.
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Aluminium prijs

Bericht door arjancnc »

Om even een oude topic op te duikelen: Heeft er iemand een adresje in de buurt van Utrecht waar ik ook terecht kan voor reststukken Alu zoals bij Kelders? Ik kom er wel eens, maar het is nogal uit de route.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Plaats reactie