Kress toerenregeling

bijv, kress en proxxon enz maar ook de echt dure watergekoelde (of niet) spindels kunnen hier terecht

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kress toerenregeling

Bericht door benkr »

Hallo Dabit,

Kijk eens bij locloods.nl onder gereedschap / pennen tangen set, die set van 4 is heel mooi en goedkoop (9Euro voor 4 stuks).
Gebruikersavatar
clements
Berichten: 671
Lid geworden op: 29 jul 2010 23:30
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door clements »

Bij sorotec.de ben je €1,65 kwijt per boortje met een schacht van 1/8". In die maat hebben ze ook gelijk de graveerstiften etc
ASS-U-ME
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door PaulBng »

Hoe heet bij Farnell eigenlijk het printplaat materiaal?
Ik vind bij mijn zoektocht daarnaar alleen bij Conrad van die euro dingen met 8000 gaatjes en strookjes..
Vroeger kon je naar de winkel gaan....

Overigens kwam ik bij mijn zoektocht http://www.mijnprintplaat.nl tegen.. ongeveer 35 euro..
Maar aangezien tijd geen issue is gewoon zelf doen.

Ik zie alleen tegen het solderen van die smd componenten op....

Verder neem ik aan dat de Kress gedemonteerd en gemodificeerd moet?
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Kress toerenregeling

Bericht door DaBit »

PaulBng schreef:Hoe heet bij Farnell eigenlijk het printplaat materiaal?
Euh, gewoon 'PCB'. Deze bijvoorbeeld: http://nl.farnell.com/kelan/149055/pcb- ... Ntt=149055
Vroeger kon je naar de winkel gaan....
Ja, en daar voor 10 gulden een hele zak vol meenemen...

Overigens kwam ik bij mijn zoektocht http://www.mijnprintplaat.nl tegen.. ongeveer 35 euro..

Hmm, zo goedkoop vind ik die nog niet. 13,75 opstartkosten, 10 cent per cm2, nog wat centjes voor de boorgaten, nog wat centjes voor afwerking , en dan nog versturen. Voor dat geld kun je 'm ook in China of Maleisie laten maken, en dan zijn ze netjes doorgemetalliseerd en voorzien van silkscreen en soldeermasker enzo. Voor 1 stuks kan het net niet uit, maar 2-3 al wel.
Ik zie alleen tegen het solderen van die smd componenten op....
Mwoah, gaat wel meevallen, maar dat zie je vanzelf.
Verder neem ik aan dat de Kress gedemonteerd en gemodificeerd moet?
Yup; de interne regelaar moet uitgeschakeld worden. Moet ik tzt ook eens kijken hoe dat het beste kan. Triac in dat ding kortsluiten lijkt me het handigste en snel weer terug te bouwen, maar dat moet ik eerst even zelf zien.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12050
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dan zal dit wel helemaal de hoofdprijs zijn.
http://be.eurocircuits.com/Basic/ecbask ... px?lang=nl
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door PaulBng »

Stil......
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Kress toerenregeling

Bericht door DaBit »

Eurocircuits valt nog wel mee kwa prijs hoor, als ik het account van de baas gebruik tenminste. De stappenmotorprintjes komen daar ook vandaan.

Voor de rest: onderdelen zijn binnen, kale PCB ligt ook klaar, en ik heb een graveerfreesje te pakken. Nog wat moeite stoppen in de freespaden zodat het printje in een avond te frezen is kwa machinetijd, en ik kan los.

Ik had/heb alleen effe wat vertraging omdat ik nog een fatsoenlijk Z-as koppelaartje wilde maken. Met werkend CNC-masjien kun je nou eenmaal veel beter delen voor ombouw naar CNC maken dan zonder. Helaas kreeg de OEM spindel tijdens het frezen van dat spul wat kuren. Nouja, die heb ik voor de PCB niet nodig in ieder geval.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13518
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ohja.. even terugkomend op het boorkopjesvraagstuk!.. die van Kruis is "just what the doctor ordered.."

Ik ben vanmorgen even naar Buitelaar gegaan.. die heeft die kopjes ook los.. kosten €5.15.. dat kost je de kop niet..
Van een oude Proxxon die ik misbruikt heb tot ie uitmekaar viel, heb ik nog het hoofdspindeltje liggen.. die kan zo in de Kress... :).. Arie is tevree..
Gebruikersavatar
huckshooter
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jan 2010 15:37
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door huckshooter »

benkr schreef:Hallo Dabit,

Kijk eens bij locloods.nl onder gereedschap / pennen tangen set, die set van 4 is heel mooi en goedkoop (9Euro voor 4 stuks).
Dit zijn prijsen uit het jaar nul, deze site is vevangen door lockloods.eu en zelfs daar kloppende prijsen niet al lang niet meer.
Ik heb Ton daarop aangesproken en volgens zijn zeggen heeft hij geen tijd om de site aan te passen.

Zelf bestel ik daar alleen nog na telefonisch een afspraak te hebben gemaakt over de prijs anders kom je van een koude kermis thuis.(B.V. een freesje dat op de andere site staat voor 2.50 kost dan opeens 7.50) wordt je niet blij van.

Huck
A Man Without a Gun is a Subject, A Man With a Gun is a Citizen
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Kress toerenregeling

Bericht door DaBit »

Arie Kabaalstra schreef:Ohja.. even terugkomend op het boorkopjesvraagstuk!.. die van Kruis is "just what the doctor ordered.."
Ok, zal ik dat Kruis-ding eens bestellen. Een mens kan immers nooit teveel opspangereedschap hebben, toch? :mrgreen:

Welk dubbelzijdig plakband gebruiken jullie om de print vast te plakken op een drager? D'r zal vast wel een merk niet werken en het andere wel.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13518
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik heb geen idee welk merk ik gebruik.. maar.. een trucje: .. schroefjes om de omtrek, kopjes houden de print op zijn plek.. Plakband houdt em vlak.. :).. ooit eens gehoord van iemand die hoofdzakelijk printjes freest..
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door cocodile »

Ziet er zeker leuk uit dat Kruisdinges, wat is de asmaat, en heeft iemand de rondloop nauwkeurigheid al gechecked?
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door skillalot »

Printjes geen ervaring mee, maar ik gebruik dubbelzijdige tape van de action om van alles vast te klemmen. Had hiervoor tesa tappijttape, maar die is wat duurder.
PaulBng
Berichten: 409
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:54
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Kress toerenregeling

Bericht door PaulBng »

In mijn argeloosheid zou ik eerst de vier bevestigingsgaten boren, het printje daarmee vasrzetten en dan de rest doen..
Moet je alleen voorkomen dat je freesje door die vier schroeven heen graaft.
Was daar niet iets als safe zones voor in CamBam?????
Gewoon omdat ik wil weten of het kan...
Plaats reactie