Iemand ervaring met CNC electronica van Ebay halen?

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met CNC electronica van Ebay halen?

Bericht door skillalot »

Nog even over linearmotionbearings2008.

Je moet hem even mailen met wat je precies wil hebben, welke maten, aantallen, etc.
Als je erom vraagt stuurt hij je een pdf met de standaard eindmaten van de kogelomloopspindels. Dan kun je daarmee opgeven wat je wilt hebben.
Hij voegt die set dan toe aan zijn ebailwinkel en stuurt je een link, en dan kun je zo precies bestellen wat je wilt hebben.
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met CNC electronica van Ebay halen?

Bericht door Fredsan »

Ik zou alleen de kogelomloopspillen met toebehoren bij linearmotionbearings2008 bestellen. De verzendkosten zijn dan opeens een heel stuk lager, in mijn geval scheelde dat bijna 100 euro verzendkosten. Die ondersteundegeleidingen maken de verzending zo duur. Ik heb zelf ook m'n omloopspillen bij Linearmotion gehaald (niet via Ebay maar gewoon rechtstreeks bij Chai besteld, dat maakte de prijs nog goedkoper). Levering was zeer snel, na betaling binnen 7 dagen in huis, dat was inclusief 1.5 dag vertraging bij de douane, en alles exact opmaat zoals afgesproken.

Linearmotion levert prima spul, maar zijn verpakking is niet het beste van het beste, als je ondersteunde geleiding krom wordt tijdens transport, heb je er niets meer aan.

Ik heb m'n ondersteundegeleidingen bij stappenmotor.nl gehaald, goed spul en niet te duur, helaas zijn de uiteinden niet altijd even recht afgezaagd/geslepen. Iets haaks afzagen of slijpen blijft moeilijk, dit viel me eigenlijk wel wat tegen. Ik heb daar dus maar een mooie slijptol met standaard voor aangeschaft. Allemachtig wat waren die geleidingen hard, ik zal ze nooit meer op m'n zolder slijpen, maar voortaan in de tuin. Alles lag onder het slijpstof.

M'n 2.2KW spindel komt via Ebay uit Hongkong, m'n pendant uit US ook via E-bay.

M'n Mach3 kaart komt bij Leeuwinga vandaan, persoonlijk vind ik dat de beste Mach3 kaart.

De motoren en drivers via dit forum.

Aluminiumplaten bij aluminiumopmaat.nl.

Inbus bouten etc. bij techwinkel.nl. Schroeven gaan daar wel per 200 of 500 stuks, maar als je naar de bouwmarkt of ijzerhandel gaat betaal je minstens 15-20x zo duur, en dan is het nog afwachten of je daar de juiste maten kunt vinden.

Aluminium profiel deels bij boikon.nl

De rest bij stappenmotor.nl.

Binnenkort zal ik m'n bouwproject op het forum gaan zetten, het wordt een wat grotere machine.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Iemand ervaring met CNC electronica van Ebay halen?

Bericht door Floppy »

Leeuwinga schreef:Daarbij komt nog dat nooit alle motoren 100% draaien.
Ook daardooor zal de totale stroom minder zijn.
Cees
Stappenmotoren gebruiken altijd evenveel stroom of ze nu hard of zacht draaien maakt geen verschil.
Zelfs als ze stil staan gebruiken ze nog evenveel stroom tenzij je de stroomreductie ingeschakeld hebt op je driver.
Plaats reactie