Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

Ik wilde mijn elektrische bedrading en mijn kabelrups bij Igus bestellen. Maar daar word gezegd dat ik een btw nummer moet overleggen . Aangezien ik geen eigen bedrijf heb of ingeschreven ben bij de kamer van koophandel, heb ik geen btw nummer.
Hoe hebben jullie dat geregeld?.
Of hebben jullie allemaal een btw nummer, of vrienden die een zaak hebben, en die voor jullie de inkopen willen doen?.
Zijn hier misschien mensen die mij een andere weg kunnen wijzen?, zodat ik mijn laatste benodigde spullen kan kopen bij Igus.

Gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door serum »

Mocht je er niet uitkomen, kan ik het wel voor je bestellen. Je krijgt van mij dan gewoon een bon met btw. Ik heb geen igus account, zou die aan moeten maken).

Punten voor je onderschrift, geldt globaal voor heel veel dingen en overtuigingen in het leven denk ik.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door Sven »

Wat je voeger had moeten doen?
De voegen vullen lijkt me ;)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

serum schreef: 24 sep 2021 20:38 Mocht je er niet uitkomen, kan ik het wel voor je bestellen. Je krijgt van mij dan gewoon een bon met btw. Ik heb geen igus account, zou die aan moeten maken).

Punten voor je onderschrift, geldt globaal voor heel veel dingen en overtuigingen in het leven denk ik.
Tof Serum, daar ga ik zeker gebruik van maken.
Sven schreef: 24 sep 2021 21:23 Wat je voeger had moeten doen?
De voegen vullen lijkt me ;)
Sven ,ik heb het aangepast.
Maar zoals je nu kunt zien , dat het leven er ineens heeeeel anders uit ziet door zo een klein verschilletje. ;-)

gr Kees
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door benkr »

Kees, ik heb nog nieuwe kabelrups liggen, je weet me te vinden.
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door chimaerion »

Misschien is het al veranderd, maar ik een jaar of twee geleden nog kunnen bestellen bij Igus zonder BTW nr.
Wat ook kan, is in overleg met je werkgever of je het via hen kunt aankopen.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door WillyH »

Hier ook, als particulier minder dan een jaar geleden alle bekabeling en kabelrupsen voor de OSPF online besteld via Igus.be
Mogelijk is er een verschil in verkoopstrategie in NL.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door serum »

elvis3 schreef: 24 sep 2021 22:53
serum schreef: 24 sep 2021 20:38 Mocht je er niet uitkomen, kan ik het wel voor je bestellen. Je krijgt van mij dan gewoon een bon met btw. Ik heb geen igus account, zou die aan moeten maken).

Punten voor je onderschrift, geldt globaal voor heel veel dingen en overtuigingen in het leven denk ik.
Tof Serum, daar ga ik zeker gebruik van maken.
Sven schreef: 24 sep 2021 21:23 Wat je voeger had moeten doen?
De voegen vullen lijkt me ;)
Sven ,ik heb het aangepast.
Maar zoals je nu kunt zien , dat het leven er ineens heeeeel anders uit ziet door zo een klein verschilletje. ;-)

gr Kees
Ik zie al wat er aan de hand is op de Igus site Kees.

Gewoon de bestelling doen, zonder een BTW nummer op te geven; dat BTW nummer moet je opgeven als je een bedrijf bent en de BTW wilt verleggen. Geef je geen BTW nummer op, dan betaal je de Duitse BTW (19 procent). BTW moet er binnen de EU toch betaald worden, of het nu in Nederland of Duitsland afgedragen wordt, dat maakt voor de eindgebruiker niet uit.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door Kars-cnc »

Ik heb nog 1 meter kabelrups liggen van 50 x 20mm buitenwerks. Laat maar weten als je er wat aan hebt.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door Kjelt »

Kees ik heb destijds al mijn Igus spulletjes via elektronicaschakelmateriaal.nl besteld.
Ja ze zetten er iets bovenop maar viel best mee.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door joopbos »

https://elcee.nl/partners/

Bij Elcee in Dordrecht heb ik Igus producten gekocht, ook als particulier
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door elvis3 »

Bedankt Serum, ik heb de spullen inderdaad kunnen bestellen zonder het BTW nummer.
Ik had het niet gezien.
Hadden ze gerust mogen zeggen, zowel in Belgie geprobeerd te bestellen als in Nederland, via chad.
maargoed toch gelukt.
Kars-cnc schreef: 25 sep 2021 08:50 Ik heb nog 1 meter kabelrups liggen van 50 x 20mm buitenwerks. Laat maar weten als je er wat aan hebt.
Bedankt Kars, ik had via Ben al een tijd geleden dezelfde afmetingen over kunnen nemen voor een andere toepassing.
benkr schreef: 24 sep 2021 23:51 Kees, ik heb nog nieuwe kabelrups liggen, je weet me te vinden.
Ook jij bedankt Benkr, maar ik heb nu de preciese afmetingen die ik nodig heb besteld.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Kees has left the building.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door keesfrees »

Kjelt schreef: 25 sep 2021 10:38 . . .via elektronicaschakelmateriaal.nl besteld.
Dat zal deez zijn : elektroschakelmateriaal.nl

Over BTW, op elke rekening die je ontvangt of verstuurd moet je (eigenlijk) elkaars BTW nummer hebben.

En, de BTW nummers die nog eindigen op B01 zijn de oude, die waren (zonder de B01) ook je persoonlijke nummer, daar is nu (eindelijk !) een vervanger voor, toch heeft nog niet iedereen dat aangepast.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe bestellen zonder BTW nummer?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

keesfrees schreef: 25 sep 2021 15:26
Over BTW, op elke rekening die je ontvangt of verstuurd moet je (eigenlijk) elkaars BTW nummer hebben.

En, de BTW nummers die nog eindigen op B01 zijn de oude, die waren (zonder de B01) ook je persoonlijke nummer, daar is nu (eindelijk !) een vervanger voor, toch heeft nog niet iedereen dat aangepast.
Iets nuanceren Kees.
Op een factuur die ik stuur hoef ik geen btw nummer van de ontvanger te zetten, misschien is het wel een partikulier. Die btw wordt aan mij betaald en moet ik af dragen.
Die persoonlijke nummers was alleen bij de ZZP-ers volgens mij. Ik kan mijn BTW nummer op geen enkele manier matchen met een ander persoonsnummer maar daar staat wel B01 achter.
En over dat over en weer BTW nummers uitwisselen, wanneer jij een factuur ontvangt met btw, en je gaat die terug halen, dan ben je er wel verantwoordelijk voor dat je controleert of dat BTW nummer ook klopt. (1x mee gemaakt dat dat niet zo was, de toenmalige werkgever had daar een neus voor en controleerde het)
En wanneer je leveringen uit het buitenland btw vrij geleverd wilt hebben, moet de leverancier jouw btw nummer hebben.
Omgekeerd als je naar een buitenlandse klant btw vrij levert moet je zijn btw nummer hebben. En liefst wel even checken in een eeg btw check website, gaat bij mij bijna nooit in 1 x goed.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie