leadshine protuner programmeerkabel

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door kawarider »

Tjoek tjoek , de trein gaat verder. Fijn mannen. Nu feestje. Heb er alle vertrouwen in. Top
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door audiomanics »

Oh, is het je al gelukt dan?
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door kawarider »

Nee. Dat niet. Ik ga dit nog eens teruglezen. Weerstanden? Schakelschema? Ik vertrouw volledig op jullie
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door audiomanics »

Hoop dat dit schema het duidelijk maakt.. Die FB e FC zijn de aansluitingen in zo'n HuanYang VFD.

19214

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door benkr »

Vergeet niet dat de meest rechtse, de laatste in het rijtje dus via een weerstand naar de +24V moet, die weerstand mag je beslist niet vergeten want dan gaat er zeker ergens iets kapot. Die weerstand moet, zoals Kees al heeft aangegeven, groter zijn dan 1k5, dus b.v. 2k2 is een leuke waarde.

Wellicht heb je het al een keertje op 24V gehad zonder weerstand, dan heb je heel waarschijnlijk al van de rook gemaakt die je er heel moeilijk terug in kunt stoppen. dat zou wel verklaren waarom het niet werkte, los van het goed aansluiten van + en - van die Opto Coupler uitgangen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door audiomanics »

Ik weet niet hoor, maar met de CPU5A4E, een huanyang VFD en 4 leadshine HBS507 drivers (en ook de grotere) heb ik het al in zeker 10 systeemkasten zo gedaan en ze werken allemaal nog… al jaren..
De uitgang van de leadshines zijn optocouplers, de fa fb en FC van de huanyang zitten aan een gewoon relais en die noodstop schakelaar staat al helemaal geen spanning op... Dus??
Of is de ingang van een cpu5b zoveel anders? Ik heb met die 5b ook meerdere systeem kasten gemaakt.. precies hetzelfde... komt geen 24V aan te pas..
En die werken ook nog..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door Jasper »

Noodstop circuit bij mijn 5B is ook niet met 24v.
Gewoon E-Stop-In en GND,
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door kawarider »

Thx. Zo zal t moeten. Neuronbob schakelt naar nul, net als Eding. Eerst btw in orde maken dan nog eens proberen.

Idd Ben. Ergens al een ingang op de bob opgeblazen. Wss met 24 v. Raar ik dacht dat ze beveiligd waren.

Ik blijf dummie op dit gebied. Net als vele andere trouwens op cnc gebied.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6315
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door Kjelt »

Bij mij is het net andersom :lol: ook niet handig.
Heb je een schema van die neutronbob in en uitgangen ?
Kijken we even mee ;-)
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door kawarider »

Vlgs mij werkt t zo. Testen gaat alleen lastig omdat de ethernetverbinding er telkens uit dondert. Dat was al steeds vaker zo. Heeft hier dus niets mee te maken. Hoe krijg je zo n verbinding stabiel?
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door Jasper »

Goede kabel met metalen stekkers waar je de ommanteling in klemt.
Zo heb je dus een ground langs je hele kabel en ben je minder gevoelig voor storing van buitenaf.

Of bedoel je iets anders, en welke controller?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6315
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door Kjelt »

kawarider schreef: 29 sep 2019 12:06 Vlgs mij werkt t zo. Testen gaat alleen lastig omdat de ethernetverbinding er telkens uit dondert. Dat was al steeds vaker zo. Heeft hier dus niets mee te maken. Hoe krijg je zo n verbinding stabiel?
Even uitleggen hoe je het nu hebt aangesloten dan.
Wat Eding adviseert is om je computer dusdanig te configureren dat je geen HDCP server nodig hebt, dus geen internet, geen router, geen switch en geen DHCP.
Het bordje heeft een vast IP adres en je computer ook en die zitten op hetzelfde domein.

Zie de Eding manual voor gedetailleerde uitleg die is hier te downloaden.
http://www.edingcnc.com/upload/files/ed ... 190510.pdf

In jouw geval heb je een vaste pc toch? Die kun je dan met een crosslink kabel (meestal werkt tegenwoordig ook gewoon 1:1 bedraad) aansluiten op je bordje MITS deze een vast IP adres heeft.
Zo niet dan heb je een switch met DHCP server nodig (paar tientjes) die iedereen een IP adres uitdeelt in het juiste domein.
Aangezien je nu verbinding al hebt gehad werkt dit waarschijnlijk al.

In tegenstelling tot wat Jasper hierboven zegt, is mijn advies liever GEEN afgeschermde ethernetkabel te gebruiken omdat je dan zwerfstromen kunt krijgen via die afscherming van je machine naar je PC en dat is niet fijn.
Ethernet is volledig symmetrisch en galvanisch gescheiden wat zoveel wil zeggen dat je wel extreem veel storing moet introduceren wil het fout gaan. Ik heb het in mijn hele leven nog nooit voor elkaar gekregen.
Wat wel kan zijn is dat de ethernetcontroller op je bordje niet stabiel is maar daar zouden dan meer mensen last van moeten hebben.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6315
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door Kjelt »

Heel belangrijk is dat je PC niet aan het internet hangt en dat je bij windows zoveel mogelijk services uit de lucht haalt.
Bij ethernet krijgt iedere aangesloten device namelijk alle broadcasts en andere spamberichten van Windows te zien en dat helpt niet echt als je bezig bent met een tijdkritische functie, dan wil je eigenlijk alleen de informatie hebben die voor jou en je specifieke functie bestemd is. Zie ook de Eding manual om je windows zo schoon mogelijk te maken.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: leadshine protuner programmeerkabel

Bericht door kawarider »

Controller is Uccnc. Bij opstarten comp starr ook uccnc op. Dit is te snel. Daar moet eigenlijk vertraging tussen dat ethernet de tijd heeft op te starten. Dit is bekend bij Uccnc. Maar goed, uccnc afsluiten en opnieuw opstarten werkt dan meestal. Maar steeds slechter. Nu wordt echt een gevecht om op te starten. Dat kan toch eigenlijk niet?
Plaats reactie