Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door andrefc101 »

Ja maar Benkr, van ruim 80 euro zal dan toch ook eea aan verzendkosten zitten? Ik bestel best wel regelmatig spullen in China, en mijn ervaring is dat de kosten nooit meer dan 25 procent zijn, waarvan 21 procent btw. Dat heb je nu eenmaal in een EG land. Invoerbelasting op zich valt mijn inziens wel mee, maar de btw zit nu eenmaal op producten.
Je bedoelt toch niet dat je iets koopt voor 70 euro, en er voor dik 80 euro aan belastingen op zit? Daar zou ik graag een specificatie van willen zien hoe de belastingdienst dit opbouwd.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door spinningwheels »

benkr schreef: 29 mar 2020 22:50
andrefc101 schreef: 29 mar 2020 21:50
benkr schreef: 29 mar 2020 19:28 Ik heb pasgeleden een 1,2kW servo met driver gekocht, naast al dik 70 Euro betaald te hebben aan de Chinees kwam daar ook nog 86 Euro bij die ik aan DHL mocht afrekenen, dat is toch best stevig. En als ik dan van spinningwheels hoor dat hij van dezelfde verkoper een setje heeft besteld wat via Duitsland is gekomen en daardoor niets hoede te betalen dan voel ik me toch wel een beetje......
Ik had dus de vraag gesteld of ze dat ding niet in een EU warehouse hadden vanwege de hoge belasing .
Toen kwamen ze zelf met de oplossing via DE dat doen ze vaker , en de verzendkosten waren ook nog eens ruim 15 euro minder .
Was wel een iets prijzigere servo, incl verzending goed 400 euro
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door andrefc101 »

En komt er dan geen btw op wanneer het uit Duitsland komt?
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door spinningwheels »

andrefc101 schreef: 29 mar 2020 21:50
benkr schreef: 29 mar 2020 19:28 Als je er toch 4 tegelijk besteld, laat ze dan ook met DHL of FedEx verzenden, dat maakt dan ook helemaal niets meer uit, je gaat zowiezo die bonus betalen.
Waarom wordt er altijd gedaan alsof de invoerbelasting en btw iets is wat je absoluut moet omzeilen? Zien jullie dat als diefstal door de overheid of hoe zit dat nu?
Een auto koop je toch ook niet in onderdelen om belasting te voorkomen? Het is nu eenmaal een gegeven.
En op het pleepapier wat je hamstert zit ook gewoon btw hoor ;-)
Ja ik zie het als diefstal, Van iedere euro die ik verdien jatten ze al een aanzienlijk deel, ga ik van het beetje wat er overblijft de tank van de auto volgooien , gaat er nog eens zo ongeveer per liter 1 euro naar de overheid . Dus als ik het kan voorkomen ja dan doe ik dat .
Had laats echt pech , had verkoper waarde € 25 ingevuld dat kwam omgerekend op € 22.04 dus was aan de beurt . was die € 12 inklaringkosten wel heel erg zuur
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door spinningwheels »

andrefc101 schreef: 29 mar 2020 23:03 En komt er dan geen btw op wanneer het uit Duitsland komt?
Neen EU land
In theorie kan ik praktisch alles
Kjelt
Donateur
Berichten: 6312
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door Kjelt »

Nee die is dan al betaald, of beter gezegd omzeilt waarschijnlijk.
Zelfde gebeurde met de HongKong->Engeland->EU route.
Maar die laatste is nu ook ten einde door de brexit.
benkr
Donateur
Berichten: 7775
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 29 mar 2020 23:07 Nee die is dan al betaald, of beter gezegd omzeilt waarschijnlijk.
Zelfde gebeurde met de HongKong->Engeland->EU route.
Maar die laatste is nu ook ten einde door de brexit.
Nee, dat blijft nog tot het einde van dit jaar zo, pas dan gaat het veranderen.
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

Lol het antwoord na te vragen waarom het zo lang duurt:
dear friend ,I have checked it
Affected by the epidemic
I have urged the shipping company
don't worry ,u can get it soon
benkr
Donateur
Berichten: 7775
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door benkr »

fluppie schreef: 30 mar 2020 09:25 Lol het antwoord na te vragen waarom het zo lang duurt:
dear friend ,I have checked it
Affected by the epidemic
I have urged the shipping company
don't worry ,u can get it soon
Vraag ze dus ook nog even om het via een EU land te verzenden, dat scheelt jou een boel centjes.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door WillyH »

De servomotor die ik bij JMC-001 heb besteld op 11 februari werd hier geleverd op 16 maart zonder extra kosten. De vorige bestelling (eind november 2019) is een maand langer onderweg geweest en daar mocht ik wel netjes euro's bijpassen aan de postbode. Het blijft een beetje een gok. De allereerste motor werd nooit geleverd, is onderweg verloren gegaan in China. De verkoper maakt daar ook geen problemen over en een vervanger is nu (gratis) onderweg.
@ serum: jouw advies en goede raad worden zeker meegenomen. Neem het aub niet persoonlijk als de vraagsteller een andere weg kiest, daar zal die beslist zijn redenen voor hebben. Daarmee wil die heus niet zeggen dat je fout zit, soms spelen er andere zaken mee. Zelf heb ik ook gekozen voor de 400W versie gewoon omdat ik later de machine wil ombouwen naar een grotere versie en daar de besturing/aandrijving wil hergebruiken. Het gebruik van de 400W servo's houdt ook in dat je zwaardere (lees: duurdere) voedingen moet gebruiken, het financiële aspect (ze kosten maar 100 euro) is geen goed argument, IMHO.
fluppie
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 aug 2019 00:19

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door fluppie »

Ik heb een "kleintje" genomen omdat mijn huidige machine maar een A3'tje als werkbereik heeft. Wil eens kijken wat't geeft op de Y-as zodoende kan vlakken/facing veel sneller, duurt nu veel te lang. Als't lekker werkt dan vervang ik ze allemaal.
Ook past die Nema24 versie niet op de Nema23 gaatjes. Dus 2 goede redenen om voor de kleine te gaan. Ben vooral benieuwd of dat inregelen moeilijk is, nog nooit gedaan.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door TomAndKobus »

Ik wist niet dat het slechter was om een 400W motor te nemen behalve dan dat het overkill is. Ik dacht dat het gewoon meer vermogen niet erg is ook al heb je niet zoveel vermogen nodig. Blijkbaar is er meer. Ik ben echter niet thuis in deze materie en heb de opmerking van Serum dus niet juist geïnterpreteerd.
Over de voeding gesproken. Ik heb 2 dingen hierover gelezen.
1. Als een motor afremt, dan levert deze energie terug en daarom kan je beter op de motor 45V zetten dan 50V. Klopt dat in dit geval?
2. Ingeval van 4 motoren, is het niet nodig om 1600W voeding te hebben, minder is genoeg. Is dat ook nu juist? En hoeveel vermogen is dan genoeg? Wat voor voeding gebruiken jullie?

Is een niet gestabiliseerde voeding gemaakt met een ringkerntravo, gelijkrichter en elco's goed of moet het een gestabiliseerde voeding zijn?

Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3725
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door andrefc101 »

spinningwheels schreef: 29 mar 2020 23:06
andrefc101 schreef: 29 mar 2020 23:03 En komt er dan geen btw op wanneer het uit Duitsland komt?
Neen EU land
Oke, dat wist ik niet, dat ze in Duitsland geen btw kennen, das wel handig dan inderdad.
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Servo motor JMC IHSV60-30-40-48

Bericht door nieles »

als je een artikel importeerd van binnen de EU dan betaal je geen invoer over in NL (omdat die in het EU land van herkomst al betaald is)

de constructie die handelaren op aliexpress gebruiken is wat anders. die hebben een maas in de wet gevonden waardoor ze het betalen van invoerrechten op een of andere manier weten te ontwijken
Plaats reactie