leadshine

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

leadshine

Bericht door hobbycnc23 »

Dit topic heb ik gelezen:viewtopic.php?f=25&t=15661&p=189911&hil ... ne#p189911
Nu het volgende. Ben mijn eerste machientje aan het bouwen en heb een 2e hands E-kast gekocht met o.a. Stepper Motor Driver CW5045. Nu springt bij één van de vier drivers de rode led aan.
Op één van de twee motor uitgangen staat de volle voedingsspanning, dus ik denk dat de H-brug defect is, althans minstens één Tor. Nu wil ik een nieuwe driver kopen...voor mijn eerste hobby machine niet al te duur. Op het Forum wordt veel geschreven over de goede eigenschappen en prestaties van Leadshine. Ik dacht nu koop ik al vast één Leadshine en ervaar de prestaties van de CW5045 en vervang deze later eventueel ook.
Maar nu loop ik tegen prijsverschillen aan met een factor 9! In de EU kopen, of toch maar eerst ééntje via Ali met de kans dat het een fake is? En eerst zorgen dat ik het spul aan het draaien krijg en ervaring opdoen? Heb nl geen zin om nu al tegen de €100,= uit geven voor één driver. In het bovenstaande aangehaalde topic zijn de verschillen hier en daar toch vaag gebleven en dat neem ik dan in eerste instantie maar voor lief. Nu bied Ali via vele verkopers Leadshine aan. Welke moet ik nu kiezen voor zeg beneden de 40 euro?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine

Bericht door Kjelt »

Noem even exacte type driver aub.
Factor 9 dan weet je eigenlijk al het antwoord toch?
Mijn ervaring is dat je voor de driver 50-60% van de NL detailhandel betaald plus dan nog de verz kosten en als je pech hebt BTW en douane kosten , dan zit je op 85%. Enigste dat je het doet isom die laatste kosten hopelijk te voorkomen.

Helaas zijn er ook neppers die bijna hetzelfde kosten als de echte.
Als er expliciet Leadshine of Leisai.com op de driver staat is de eerste stap.
Dan als je via Alix besteld in je bestelling of er voor contact opnemen, het volgende er bij zetten.

"Can you please verify the drivers are authentic Leadshine drivers because in case of non authentic driver I will ask for a dispute"

Dan zal de verkoper meestal eerlijk antwoorden want bij fakes heeft ie dan grote kans zijn spullen kwijt te zijn en fluiten naar het geld.
Een keer gehad dat de aanbieder een andere advertentie liet zien met hogere prijs dat wel echte waren.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: leadshine

Bericht door hobbycnc23 »

Okay, sorry, was ik vergeten, Leadshine DM 556.
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: leadshine

Bericht door hobbycnc23 »

Als het 85% van de NL prijs is, bv bij hardware cnc, dan ga ik toch maar op zeker spelen en kies voor NL. Maar ik zag op Ali prijzen tussen de 10 en 20 euro staan en dat gaat vlot door de douane
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: leadshine

Bericht door Jasper »

50€ gaat ook vlot door de douane als je Ali vraagt om er gewoon €20 op te zetten.
Staat meestal trouwens een andere waarde op dan er daadwerkelijk in zit.

Is in principe oplichting maar naar mijn mening zitten de grootste oplichters in Den Haag,..
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine

Bericht door Kjelt »

Ah de dm556 ja die is berucht, er zijn meer neppers dan echte :lol: Dan wil je echt zoeken op authentic of original Leadshine dm556 want de rest is nep.
Hier screenshotje van de vier zijn er drie nep en dat zie je meteen aan dat er geen Leadshine op staat.
18855
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: leadshine

Bericht door Jasper »

€ 33,85 | 2 phase Leadshine DM556 driver for 57MM 86MM stepper motor 36-60 VDC 2.1A to 5.6A
https://s.click.aliexpress.com/e/krL8KIU

Wel vragen of ze "Authentic" zijn en of hij er 21,50 op wil zetten natuurlijk. Anders betaal je wellicht 15€ aan invoerkosten. Komen ze op 48 uit.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: leadshine

Bericht door benkr »

Ik zou dan voor deze gaan, even duur maar wel 80VDC

https://nl.aliexpress.com/item/32835988 ... b201603_52
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: leadshine

Bericht door hobbycnc23 »

Bedankt allemaal! Als ik het goed begrijp is de kans op een fake bij de DM856 kleiner dan bij de DM 556. En je hebt meer ruimte in de voeding spanning.
Ook een goede tip om om authenticiteit te vragen en een bedrag iets over de €20 als waarde te laten vermelden
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: leadshine

Bericht door benkr »

hobbycnc23 schreef: 02 aug 2019 22:42 Bedankt allemaal! Als ik het goed begrijp is de kans op een fake bij de DM856 kleiner dan bij de DM 556. En je hebt meer ruimte in de voeding spanning.
Ook een goede tip om om authenticiteit te vragen en een bedrag iets over de €20 als waarde te laten vermelden
Ik denk dat de kans op fake even groot is, wel vraag ik me af of die fake van Kjelt wel zo erg is, kennelijk zitten er precies de zelfde onderdelen in, dan mag ik toch ook wel aannemen dat ze de software ook gejat hebben, wat is dan het verschil nog?
Maar goed, die vraag over de authenticiteit is wel een goede hint, wellicht lost het daardoor zichzelf op.
En als je gaat bestellen, bestel er telkens eentje, dat spreidt de risico's op douane onderschepping.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine

Bericht door Kjelt »

Hi Ben,
Heb jij die fake dm556 wel eens open gehad, zaten daar dezelfde onderdelen in ?
Bij de fake leadshines HBS507 waren alleen de zekeringen en de elcos anders de rest was identiek maar de prijs ook bijna. Hier scheelt het een factor vier, dus vraag me serieus af of de pcbs en componenten hier ook gelijk zijn ?
Dingenman
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 aug 2009 10:10
Locatie: Aalsmeer

Re: leadshine

Bericht door Dingenman »

Ik heb nog 4 ongebruikte drives Leadshine AM882 waarvan er wel een paar weg mogen en een eveneens ongebruikte voeding 75V. Misschien interessant voor je?
Ze gaan in de verkoop want wil servomotoren gaan gebruiken.
benkr
Donateur
Berichten: 7769
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: leadshine

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 02 aug 2019 23:04 Hi Ben,
Heb jij die fake dm556 wel eens open gehad, zaten daar dezelfde onderdelen in ?
Bij de fake leadshines HBS507 waren alleen de zekeringen en de elcos anders de rest was identiek maar de prijs ook bijna. Hier scheelt het een factor vier, dus vraag me serieus af of de pcbs en componenten hier ook gelijk zijn ?
Ik heb, denk ik, nog nooit een fake driver in mijn handen gehad. Wij samen hadden al uitgevogeld dat de opschriften van de IC's bij de "fake" drivers wel te lezen waren en bij de echte Leadshines niet. Maar waren die "fakes" nu wel fakes of waren het toch echte maar dan bedoeld voor een andere markt?
En heb je ze intussen al vergeleken met de "echte" drivers? En zaten er verschillen tussen die beiden?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: leadshine

Bericht door Kjelt »

Weet je Ben, ik durf het echt niet meer te zeggen.
Die andere user had Leadshine toen gemaild die gaf een site terug met echtheidskenmerken eentje was dat de gebruikte elco's van Rubycon zouden zijn als ik het me goed herinner.
Als dat waar zou zijn, dan zijn al mijn zes drivers nep :mrgreen:
Dus ik vermoed en hoop dat dit een verschil is tussen de europese drivers en de chinese, dat bv de 508 wel Rubycon er in heeft zitten en de chinese versies niet.

Het verschil met de hier genoemde dm556 is dat de HBS507's die ik heb beiden waren voorzien van het merk leadshine in de opdruk en hier is dat duidelijk niet het geval.
Daarnaast lagen de prijzen van de verschillende Leadshine bedrukte drivers dicht bij elkaar en hier scheelt het een factor vier.

Tja dan lijkt het me duidelijk dat de een niets met decander te maken heeft maar ik zou ze beiden wel eens van binnen willen zien. De nepoer wil ik best bestellen maar om nu €45 voor een Leadshine driver uit te geven waar ik verder niets meer mee doe ......

Wat testen betreft, ik heb ze met de hand getest maar dat zegt helemaal niets.
Ik zou graag een instelbare weerstand willen waar ik kan zien bij hoeveel Nm ze stoppen.
Mocht iemand die bv bij de open dag of brabant cnc dag mee kunnen nemen kan ik de steppers en drivers wel meenemen.

Edit met de tuning software rondjes draaien qua snelheid en geluid merk ik geen verschil. Dat de encoder (VGA plug) ingang een andere pin layout heeft is natuurlijk wel verdacht
Plaats reactie