Snijsnelheid frezen PVC

Dit gaat over de freesjes waar me mee frezen. Vragen over diameters, merk e.d. Maar ook voedingsnelheden kunnen hier besproken worden.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Snijsnelheid frezen PVC

Bericht door diode »

Van de week wat geëxperimenteerd met het frezen van PVC, dat was nog niet zo'n succes. Normaal frees ik veelal PP en dat gaat prima. Ik meen dat ik op 4,5m/min zit en een aanzet van 0,12mm per tand. Als ik dezelfde snijsnelheid en dergelijke gebruik voor PVC dan lopen mijn freesbanen vol met spanen. Blijkbaar gelden er voor PVC andere waardes. Ik heb de voeding al wat omhoog en omlaag gezet maar ik krijg het nog niet echt voor elkaar om het goed te krijgen. Iemand een richtlijn qua snijsnelheid en dergelijke voor PVC?

Ik frees trouwens vooralsnog zonder (lucht)koeling, dit zit nog wel in de planning om op te bouwen.
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1975
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Snijsnelheid frezen PVC

Bericht door janplastiek »

Mijn instellingen voor PVC 8000 rpm 3 a 4 mm diep per keer(kan zelfs meer maar maakt veel herrie) 30mm/sec, en ja koellucht, een ferme straal lucht erop zorgt ervoor dat de groef leeg is
Frees 6mm 2 snijder gepolijst
Breek de dag, frees een lijntje.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Snijsnelheid frezen PVC

Bericht door diode »

Bedankt Jan. Zo ruwweg zit jij dan niet zo veel anders als ik qua aanzet. Dan toch maar eens rap lucht er op maken. In mijn geval werk ik ook met een 6mm 2 snijder gepolijst.
Plaats reactie