Voor het regelen van het toerental van de servo motor heb je een potmeter nodig. Deze heeft een voedingsspanning van max 10V nodig. Met 5V (USB voeding) gaat het ook.herbieferbie schreef: ↑09 jun 2024 13:07 je hebt ook nog knoppen en een potmetertje nodig denk om hem te bedienen lijkt me ( aan uit, hard zacht etc )
Voor het aan/uit schakelen en om de draairichting om te keren heb je schakelaars nodig en een 24V voeding. Zonder schakelaars gaat het ook (één draai richting) maar dan houdt de servo de as vast (locked) en dat is niet altijd even handig.
Die as is een "spline". De inwendige versie kun je maken door te brootzen, de uitwendige kun je ook frezen.herbieferbie schreef: ↑09 jun 2024 13:07 de kleine poelie vooraan, die heeft een zelfde as waar hij overheen gaat als die 2 die je in het midden zit, het zal een naam hebben maar ik ken het niet
Om te brootzen moet je zo'n beiteltje maken. Dat is geen hogere wiskunde, maar best bewerkelijk. Daarom zou ik zelf een strak passende boring draaien. De pulley warm stoken en die op de as zetten. Om te lossen hem je een pulley trekker nodig.
Verlijmen met loctite gaat ook. Dan moet de passing los zijn zodat je er een dun lijmlaagje tussen krijgt. Om te lossen moet je dan de pulley warm stoken.