Complete machine.

Als je wat zoekt kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren!!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
martbrinkhuis

Complete machine.

Bericht door martbrinkhuis » 21 aug 2018 08:21

Heren, en dames natuurlijk ook,
Ik ben compleet nieuw hier en dus ook de vaktermen zijn redelijk nieuw voor mij maar ik ben op zoek naar mijn eerste cnc machine en wel een plasma.
Liefst compleet maar eventueel heb ik de plasmasnijder zelf al en de tafel met rooster en opvangbak kan ik zelf ook wel maken.
Werkbare ruimte ongeveer 1500 mm bij 1500 mm maar iets afwijkend mag ook.
Ben al op de diverse (Chinese) sites aan het kijken maar ik kom er niet echt helemaal uit vooral wat betreft de verzendkosten naar Nederland en de extra kosten zoals invoerrechten en BTW.
Misschien is hier iemand die een machine heeft die hem te klein wordt of die hij zelf gemaakt heeft.
Ik ben vooral gecharmeerd van de zogenaamde portable machines en wil die dan in een vaste opstelling maken.
Laat maar weten wat je hebt aan te bieden en vooral wat ik niet moet doen.
De machine ga ik niet echt professioneel gebruiken voor grote aantallen of series maar semi-professioneel.
Mocht dit bevallen dan kan ik altijd nog overstappen naar iets groter en beters of de bestaande machine aanpassen.
Kinkje als voorbeeld.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... BHZLYu&s=p

Jacala

Re: Complete machine.

Bericht door Jacala » 21 aug 2018 09:32

Hoi!

Jaren terug heb ik ook naar een plasma snijder gekeken ( en een buizensnijder gemaakt) en iedereen waarschuwde toen voor de variant die je nu laat zien.

Mijn beperkte ervaring is dat een thc (torch height control) onmisbaar is voor mooi snijwerk.

https://www.google.com/search?q=blue+el ... 2YCBjt1ekM:

Met deze jongens heb ik redelijk goede ervaring op frees gebied. Ze zijn niet briljant en er is beter maar qua prijs kwaliteit zit je goed.

Markus
Contacteer:

Bericht door Markus » 21 aug 2018 12:55

Zo'n ding als op het plaatje is toch zelf te bouwen ?

Ik zit er nu ook zelf aan te denken, want ik heb joekels van geleidingen liggen

Greezt,

Markus

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 21 aug 2018 20:07

Markus, ga je nog naar de CNC zone dag komen, ik heb nog steeds interesse in 1 of 2 van die wagens en een stuk rails, maar Groningen Tilburg is me echt te ver.

Markus
Contacteer:

Bericht door Markus » 22 aug 2018 13:07

Ik moet even nadenken of ik naar de CNC dag ga. Ik heb de maten 35, 45, 55mm breed van het merk Rollon en 65mm van Hiwin. De 35,45mm zijn te versturen mits niet langer dan 180cm geloof ik en ik ben inmiddels bereid om te te verzagen.

Ben bijna zover dat ik een online winkeltje ga opzetten om ook de andere maten die ik heb (15,20,25,35mm rails met wagens van Rollon en SBC) waar ik vele, ook nieuwe, van heb te verkopen.

Maar ik denk dat ik ook zelf wat ga houden omdat ik het erg tof vind dat de grote maten stijf en sterk genoeg zijn om tevens als frame te dienen. Weet alleen nog niet wat ik ervan wil bouwen.

Greezt,

Markus

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 22 aug 2018 13:48

Markus, verzagen zal, zeker bij de echte merkdingen, niet lukken, die zijn kneiterhard, alleen slijpen lukt en dan ben je ook nog best wel even bezig, zeker bij die spoorrails maten.
Laat me een per PB weten aan wat voor prijs je denkt voor 1 of 2 van die grote wagens en een stuk rails.
Ook ben ik wel geïnteresseerd in b.v. 2 stuks 20mm met 4 wagentjes of zelfs 4 stuks met 8 wagentjes, maar dat hangt vooral van de prijs af, die maten kan ik ook hier redelijk in de buurt (bij JVE in Eindhoven) voor heel redelijke prijzen kopen.

Markus
Contacteer:

Bericht door Markus » 23 aug 2018 19:06

Je hebt PB, sorry dat ik traag ben,

Greezt,

Markus

Plaats reactie