excenterpersje

Als je wat te koop wilt zetten kan dat hier. Let op!!! Alleen particulieren of neem anders contact op! De berichten worden automatisch verwijderd na 30 dagen!!!

Moderator: Moderators

excenterpersje

Berichtdoor hugo stoutjesdijk op 12 Okt 2017 12:53

Ik heb hier een klein excenterpersje staan.
Had ik geleend voor een experiment, maar gaat weer terug naar de uitlener, of mag verkocht worden.
1571015708

Hij verwacht er €500.- voor te kunnen krijgen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
hugo stoutjesdijk
Donateur

Re: excenterpersje

Berichtdoor Laro op 14 Okt 2017 08:30

Hoi Hugo, ik neem aan dat dit de basis is voor een ponsmachine? Zitten er nog ponsstempels of matrijzen bij? En heb je toevallig meer technische specificaties van deze pers?

Bvd,
Laro

Re: excenterpersje

Berichtdoor hugo stoutjesdijk op 14 Okt 2017 09:43

Inderdaad, is het een kale pers, daar zet je normaliter een speciaal voor de toepassing gemaakt stempeltje in.
Het ding schijnt een 5 tons pers te zijn. (afhankelijk van materiaal, dikte, en snijlengte heb je een te berekenen snijkracht nodig)

De werking is: de motor en vliegwiel draaien continu, wanneer de voetpedaal gedrukt word, word de excenter as gekoppeld met het vliegwiel en maakt de pers dus 1 slag.

De slag die die maakt is ongeveer 25mm, ik kan niet ontdekken of die in te stellen is (wat bij grotere persen meestal wel het geval is)

Motor is 220v
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
hugo stoutjesdijk
Donateur

Terug naar Te koop