Synchronisatie Mach3

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sannie

Synchronisatie Mach3

Bericht door sannie »

Sinds een poosje ben ik van CNCprofi [dos] overgestapt naar mach3.
Werkt goed maar de optie welke ik had bij profi kan ik niet vinden in mach3 n.l.
Dekking. Dit houdt in als je een herkenningspunt in je tekening hebt dit gelijk kan leggen met een punt op je materiaal.
Bovendien is het herkenningspunt in je tekening bijna niet te bepalen i.v.m. de grootte van het display.
Hoe leg ik dit samen?
the66mustang

Re: Synchronisatie Mach3

Bericht door the66mustang »

hoi , ik snap even je bedoeling niet goed, in mach zit lazy cam . als je deze opstart en je tekening importeerd kun je willekeurig waar je maar wilt een soort "" startpunt "" maken en je positie bepalen . of roteren of de assen door rotatie omgekeerd de tekening laten frezen .[ in de min werken of in de plus werken ] zogauw je in lazy cam een "nulpunt hebt gezet , en de code in mach3 geladen is open je de edit file en typ je gewoon in de gemaakte G- code file in een van de eerste regel X0 Y0 . zodat je begint met een nul punt dat je daarvoor al met lazy cam hebt gezet. ja gaat gewoon met joggen naar het punt waar het nulpunt op de tekening is naar je materiaal . zogauw je met joggen boven je nulpunt zit , zet je gewoon alle referencies X , Y op 0 . dan is je nulpunt van de machine gelijk aan het nulpunt dat je met lazy cam hebt gezet.

heel makkelijk gezegd: lazy cam je nulpunt zetten , materiaal inspannen en dezelfde hoek naar toe joggen als het nulpunt in lazy cam , dan gewoon alle assen { Z nog wel even zetten ] op nul zetten ! draaid de machine de verkeerde kant op roteer je gewoon je tekening in lazy cam !
sannie

Re: Synchronisatie Mach3

Bericht door sannie »

Dit was de bedoeling van mijn vraag. Je geeft precies aan wat ik wilde weten. Ik kon niet vinden.
Bedankt en tot een volgende keer.
the66mustang

Re: Synchronisatie Mach3

Bericht door the66mustang »

dus het is gelukt . als je iets niet weet gewoon vragen , beter dan uren zelf zitten turen en niet weten hoe of wat .
Plaats reactie