Fout bij VFD plugin

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Fout bij VFD plugin

Bericht door benkr »

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om mijn besturingskast tot leven te wekken, dat is bijna helemaal gelukt op een uitzondering na, de plugin voor de RS485 VFD driver geeft een foutmelding die ik niet weg krijg.
VFD plugin foutmelding 1.jpg
VFD plugin foutmelding 2.jpg
Heeft iemand dit misschien ook ooit gehad en weet de oplossing?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Fout bij VFD plugin

Bericht door benkr »

Ik ben er nog steeds niet uit, ik heb echt al, van alles geprobeerd, maar het probleem blijft.
Ik heb daar straks de hele mach3 directory gekopieerd en mee naar mijn laptop binnen genomen, na de hele map te hebben gekopieerd naar mijn C: drive werkt het gewoon helemaal, zonder probleem.
De laptop heeft W10 home aan boord, die ga ik daarom morgen ook maar eens op de PC die ik bedoeld heb voor de portaalfrees zetten, ben benieuwd of dat wat biedt. Als ook dat niet werkt ben ik toch echt aan het einde van mijn fantasie, de PC gaat dan 1 juli mee naar Elst, ik hoop dat er dan iemand daar rondloopt die hiervoor een oplossing weet te verzinnen. Achteraf zal het natuurlijk wel iets heel eenvoudigs zijn, maar dat is altijd achteraf zo, zeker voor mij, software en mijn persoon........
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Fout bij VFD plugin

Bericht door benkr »

Vandaag hainjedaf op bezoek gehad, hij had helemaal gelijk, was een driver probleem, maar ook een beetje een DLL probleem, eerst de juiste drivers geladen en toen toch nog een andere VFD DLL gevonden waarmee het echt opgelost was, kan ik eindelijk weer verder.
Ik heb de afgelopen dagen tijdens het steeds weer wachten tijdens het installeren van Windows versies en updates wel de tijd gehad om de 4e as die ik al zeker een half jaar, en ik denk zelfs meer richting 1 jaar, in elkaar te zetten. Nu nog 1 gat boren voor de connector voor de motor aansluitingen en de tandwielen vast lijmen dan is ook die klaar.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fout bij VFD plugin

Bericht door hainjedaf »

Misschien handig die Huangyanvfd dll op te nemen in de cnczone bibliotheek.

Je grijpt op de bewuste pagina nog al gemakkelijk mis.

Ik heb dan ook geen goden of heldendaad verricht. En ik ben zeker niwt beter dan Ben.
Ik zag iets waarvan ik me kan voorstellen dat je na maanden troubleshooten, er gewoon overheen leest. Was voor mij ook schot in het donker en hij was raak.

Soms helpt het om met een extra paar ogen te kijken en toch even de standaard stappen samen door te lopen. Zoals die irritante eerste lijns helpdesk medewerker van je provider dat ook altijd doet.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie