mach3 vraag

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
the66mustang

mach3 vraag

Bericht door the66mustang »

nieuw stappen kaart gesoldeerd, gisteren was er een forum lid hier die me een voeding heeft gebracht/geruild , motoren vandaag aangesloten , en een prog geladen , ik hoor de motoren aanslaan en met de frees cycles meegaand aan en uit , maar ze draaien niet rond .
denk dat ik de amp verkeerd heb gezet , kheb nu 1.6A -4 volt motoren om even mee proef te draaien 6 draden aansluiting .
kheb de Vref nu op 22.4 gezet en heb 24 volt op de kaart staan .
en volgens mij de motoren ook juist aangesloten , het is een unipoilaire kaart waar ook 6 draderige motoren aan kunnen. [is standaard]

of ligt het toch nog aan mach 3 met een verkeerde instelling ?
na alle settings in mach 3 liep de kaart eigenlijk gelijk , en na aansluiting van de motoren reageren ze ook , alleen ze draaien niet rond ?

iemand een tip ?
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: mach3 vraag

Bericht door Swets »

maken ze wel geluid je motoren? of gewoon stil?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
erikkate
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 jan 2007 23:01

Re: mach3 vraag

Bericht door erikkate »

als je motoren wel geluid maken, kan het zijn dat je de windingen verkeerd hebt aangesloten.
even zoeken op het net naar een plaatje van unipolaire motoren, en hoe aan te sluiten, de spoelen even uitmeten met een multimeter en dan gaan.
So many projects, so little time.
the66mustang

Re: mach3 vraag

Bericht door the66mustang »

2 draadjes verkeerd aangesloten van de stappenmotors , wel aangesloten zoals op papier staat maar 1 kleurcode kwam niet overeen . dus eigenlijk een simpele oplossing.
Plaats reactie