mach 3 Dro

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
caeyru
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2010 18:03

mach 3 Dro

Bericht door caeyru »

Hello.Ik ben bezig met het bouwen van een cnc portaal frees.De besturing hardware is mach 3.Tijdens de eerste testen is er een probleem opgedoken waar ik zodadelijk geen antwoord op weet.Het is namelijk zo als ik de x as naar rechts verplaatst (positief +)riching staan de coördinaten op de DRO in negatief -.Hoe kan ik dit oplossen.Bedankt alvast.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: mach 3 Dro

Bericht door benkr »

Is het alleen de DRO aanwijzing binnen Mach3 of reageert de besturing ook verkeerd op de pijltjes toetsen van het keyboard?

Bij Config/Ports and Pins/Motor Outputs kun je onder de tab DIR LOW ACTIVE instellen welke kant de DRO op telt (en de motor beweegt), door het verwisselen van de aansluitdraden van één van de motorspoelen (A+ en A- of B+ en B- verwisselen, niet beiden want dan helpt het niet) wijzigt alleen de motor van richting.
Met de combinatie van deze twee moet je de zaak goed kunnen instellen.
caeyru
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2010 18:03

Re: mach 3 Dro

Bericht door caeyru »

Hello,Na de draai richting van de stappenmotor en Actif low actif te hebben verandert gaat de x as en de DRO read out naar de +.Dat is ok !Maar het volgende probleem is als ik nu een ref all doe gaat deze naar de verkeerde kant(weg home switch.
Hoe kan ik dit nu oplossen?.Alvast bedankt.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: mach 3 Dro

Bericht door benkr »

Bij Config - Homing/Limits kun je per as aangeven wat de home richting is, stel voor de betreffende as dus de optie reversed in (eerste keuze vakje) Verder kun je ook nog in het 6e keuze vakje Home Neg aanvinken, ik weet niet meer precies wat dit doet, maar het heeft er ook mee te maken.
Wel telkens als je iets wijzigt je hele setup saven. (Config - save settings)

Je bent er bijna, gewoon doorgaan nu.
caeyru
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2010 18:03

Re: mach 3 Dro

Bericht door caeyru »

Bedankt voor de bemoedigende woorden.Mijn x as heeft een travel van 780 mm die de dro ook aangeeft.Echter voor mijn z as(die een travel heeft van 200 mm) geeft deze dat aan in ,denk ik centimeters.De dro geeft 19,2555aan.
Verder heb ik mijn kogelomploop spindels vandaag ontvangen uit China en kan ik nu ook de y as afwerken.
Foto Volgt
MVG.
Plaats reactie