Mach3 stopt er mee tijdens frezen

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Mach3 stopt er mee tijdens frezen

Bericht door benkr »

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat mijn Mach3 tijdens een freesklus zo maar opeens, b.v. ergens halfweg, naar de machine nulpunten loopt, en dan iets raars gaat doen qua beweging.
Het display van Mach3 blijft gewoon stilstaan, met de regel waar Mach3 was gebleven gewoon in beeld, er is daar ook niets te zien wat de beweging verklaar.
Als ik dan de boel stop, een paar regels terug ga en dan weer roep "Start from Here" gaat het programma gewoon verder waar het mee bezig was, zonder verdere problemen.
Ik had het vorige week een keertje, en vandaag had ik het zelfs twee keer in de zelfde freesklus.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, heeft iemand misschien wel een idee of een hint wat te doen om er achter te komen wat er gebeurd.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mach3 stopt er mee tijdens frezen

Bericht door Ballegooijen »

Ben, lang geleden heb ik ook een dergelijk fenomeen gehad. Tijdens (meestal een lange) freesklus ging de machine opeens zijn eigen weg en ging soms dwars door een werkstuk heen. Na lang uitproberen heb ik het opgelost en is het me niet meer gebeurd.
Bij mij werd het veroorzaakt doordat de PC ging indexeren. Na dat ik het indexeren in windows heb uitgeschakeld heb ik het probleem nooit meer gehad.
Niet gezegd dat het bij jou ook het geval is maar het is te proberen.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7785
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Mach3 stopt er mee tijdens frezen

Bericht door benkr »

Johan, ik heb vandaag nog een keer het probleem gehad, de PC (in ieder geval de HD) doet helemaal niets, ik heb er een lampje opzitten wat de diskactiviteit aangeeft.
Ik denk dat ik Mach3 er maar eens een keer opnieuw op zet, wellicht helpt het.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Mach3 stopt er mee tijdens frezen

Bericht door bertus1945 »

heb je het systeem wel op aarde contact aangesloten??
Plaats reactie