Mach3 en beeldscherm

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Mach3 en beeldscherm

Bericht door bertus1945 »

Hallo
Ik heb sinds kort iets vreemds.
Als ik mach3 start en iets ga frezen gaat op bepaald punt het beeld scherm even uit en komt er no signal op scherm.
Is voor paar seconden dan heb ik weer beeld.
Voor het frezen maakt het niet uit,dat gaat gewoon door.
Ik heb het dus alleen met Mach3 programma,andere programma's hebben er geen last van
ik heb al in pc gekeken of video kaart los zat of kabel er aan beide kanten soms niet goed op zaten.
Maar alles zit goed.
ik heb een oude PC met XP .
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn???
ik hoor het graag
Groet van Bertus
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1129
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Mach3 en beeldscherm

Bericht door Bjornski1976 »

De melding geeft aan dat de videokaart niet uitstuurt naar het scherm.
Mach3 gebruikt video geheugen en wellicht zit daar de oorzaak. Op de website staat het volgende:
Non-integrated Video Card with 32MB RAM
(Large G-code files, especially 3D files will require a video card with 512MB RAM or higher)

Met andere woorden gebruiken je een losse videokaart en zo ja heeft deze 32MB geheugen of meer?
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6306
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Mach3 en beeldscherm

Bericht door Kjelt »

Mocht het niet aan de suggestie van Bjornski liggen:
Ik heb ditzelfde fenomeen met mijn HDMI 42" monitor op het moment dat ik de rolluiken dicht doe. De kabel pikt piek op of de monitor een piek via de netingang en monitor is even de klus kwijt.
Het zou dus EMC gerelateerd kunnen zijn.
Is zowel je pc en monitor hard geaard?
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Mach3 en beeldscherm

Bericht door bertus1945 »

bedankt alvast voor de antwoorden.
Ja pc is op aarde aangesloten,doe ik dat niet dan staat er prikkeling op het frees bed
Er zit in die pc een Nvidia Geforce 7300LE kaart in,die blijk 256 MB te hebben.
Ik heb dit verschijnsel sinds kort ,voorheen nooit last van gehad,dat beeldscherm paar seconden uit viel.
https://www.cnet.com/products/xfx-gefor ... pci-256mb/
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1129
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Mach3 en beeldscherm

Bericht door Bjornski1976 »

Dat je een prikkeling of het freedbed hebt zegt genoeg. Dit zou niet mogen en zoals het er nu op lijkt is je freesbed geaard via je computer.

Je geeft aan dat het probleem nog niet zolang geleden is begonnen/opgemerkt. Wat heb je recentelijk veranderd?

Ik denk dat je eerst de aarding van je machine en freesbed in orde moet maken. Onderzoek hoe de aarding van het bed richting pc loopt.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
bertus1945
Donateur
Berichten: 1102
Lid geworden op: 15 sep 2015 16:39
Locatie: Andijk
Contacteer:

Re: Mach3 en beeldscherm

Bericht door bertus1945 »

ik heb totaal niets veranderd ,alleen al een tijdje weinig mee gewerkt dus weinig gefreest
dat bed prikkelen heb ik nu niet meer hoor sinds dat alles op aarde stop contact zit ,en dat is al 4 jaar zo.
Plaats reactie