Homen stopt halvewegen

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Homen stopt halvewegen

Bericht door Grafjan »

heb 1 schakelaar op de x as , deze heeft Ben door gelust naar de c as.
dat is goed, als die schakelaar uit valt stoppen altijd beide assen.
Die fout melding heb ik maar een paar keer gehad en heb er spontaan geen
last meer van.
Mijn eerste werkje is dus om ervoor te zorgen dat de machine op een veilige manier aan internet hangt.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Homen stopt halvewegen

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 23 nov 2018 21:35 Daarna naar het home probleem gekeken, de signalen van de sensors zijn keihard 0 en 10V, helemaal niets mis mee.
Was dit losgekoppeld of op de Pokey aangesloten?
Het bevreemd mij wel want de sensoren hadden een 24V voeding, dan verwacht ik van een echte open collector uitgang 0V en 5V (vd Pokey aangesloten) en bij een interne pullup uitgang 0 en 24V (los vd pokey), 10V uhhhhhh
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Homen stopt halvewegen

Bericht door benkr »

Het is in bedrijf gemeten.
Een paar pagina's terug is het schemaatje gegeven van de Digitale ingangen. Of dit zelfde schemaatje geldt voor de home ingangen weet ik niet, net zo als ik wel meer dingen niet zeker weet van dat Pokeys kaartje. Ik heb ze om een schema gevraagd maar dat willen ze niet geven.
Of die 10V nu kwaad kan of niet weet ik niet, feit is dat het zo al een tijd draait, dus zal het wel meevallen.
Maar "0" is ook maar enkele tientallen mVolts daar zou ik toch ook al gauw enkele honderden mVolts verwachten hoewel dat ook wel mee kan vallen omdat de stroom zo laag is natuurlijk.
Plaats reactie