Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door benkr »

Kijk, dat is nu precies wat ik bedoelde.
Inderdaad 32 bits versie Windows 7 installeren of andere interface kaart, anders krijg je het niet aan de gang.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

skillalot schreef: 31 aug 2018 16:00 Installeer windows maar opnieuw en dan de 32 bits versie, of installeer een andere motion controller via ethernet of usb, maar printerpoort op 64 bits windows met mach3 kun je vergeten.
Per toeval een leuke webshop waar ik zo’n motion controller kan vinden?
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 31 aug 2018 22:36 Kijk, dat is nu precies wat ik bedoelde.
Inderdaad 32 bits versie Windows 7 installeren of andere interface kaart, anders krijg je het niet aan de gang.
Per toeval een leuke webshop voor zo’n interfacekaart?
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door benkr »

Zoek een Leafboy77 of een Pokeys57CNC of b.v. een UC100 en nog wel een stuk of tig anderen maar koop er wel eentje die redelijk bekend is, dan is het makkelijker om ergens hulp te krijgen als het niet lukt.
Ik zelf zou gaan voor de Pokey57CNC omdat die ook Ethernet heeft, de UC 100 heeft weer het voordeel dat die van USB naar een Parallelle poort gaat, dat betekent dat je die meteen op jou bestaande interfacekaartje kunt aansluiten.
Maar USB heeft ook zijn nadelen, bij sommige mensen wil het niet betrouwbaar gaan werken, anderen werken er al jaren mee.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 02 sep 2018 09:00 Zoek een Leafboy77 of een Pokeys57CNC of b.v. een UC100 en nog wel een stuk of tig anderen maar koop er wel eentje die redelijk bekend is, dan is het makkelijker om ergens hulp te krijgen als het niet lukt.
Ik zelf zou gaan voor de Pokey57CNC omdat die ook Ethernet heeft, de UC 100 heeft weer het voordeel dat die van USB naar een Parallelle poort gaat, dat betekent dat je die meteen op jou bestaande interfacekaartje kunt aansluiten.
Maar USB heeft ook zijn nadelen, bij sommige mensen wil het niet betrouwbaar gaan werken, anderen werken er al jaren mee.
Als ik toch een nieuw interfacekaartje moet kopen, zou ik het liefst die parallellpoort weghebben ;), de pc die voor de cnc machine moet dienen heeft geen mogelijkheid tot internetverbinding, alsook de machine niet, de machine en pc staan op mijn werk, en waar die daar staat komt geen ethernet toegang in de buurt
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door Ballegooijen »

de pc die voor de cnc machine moet dienen heeft geen mogelijkheid tot internetverbinding, alsook de machine niet, de machine en pc staan op mijn werk, en waar die daar staat komt geen ethernet toegang in de buurt
In de PC kun je wellicht een ethernetkaartje steken. Een ethernetverbinding naar b.v. internet heb je niet nodig. Je creëerd alleen een verbinding tussen pc en de interfacekaart
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door benkr »

Zeker in een idusriele omgeving zou ik gaan voor een Ethernet verbinding, en zoals Ballegooijen al aangeeft heeft dat helemaal niets met Internet te maken. En echt elke PC heeft wel een Ethernet poortje, dat moet je alleen wel instellen.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 02 sep 2018 10:17 Zeker in een idusriele omgeving zou ik gaan voor een Ethernet verbinding, en zoals Ballegooijen al aangeeft heeft dat helemaal niets met Internet te maken. En echt elke PC heeft wel een Ethernet poortje, dat moet je alleen wel instellen.
Oke, en hoe stel ik zoiets in? :-p
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door boutje »

..
Laatst gewijzigd door boutje op 02 sep 2018 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door Ballegooijen »

Oke, en hoe stel ik zoiets in? :-p
Ja, dan moet je natuurlijk eerst weten waar je mee gaat werken. Dus eerst een keuze maken voor welke kaart je gaat en dan de aansluitingen/instellingen.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door John Sellis »

boutje schreef: 02 sep 2018 13:54 Dan is misschien iets van cs lab ook nog een optie.

https://www.cncmotor.nl/besturings-kaar ... rt-stepdir
Deze heb ik ook. Stelt echt heel makkelijk in. En alles werkt op 24v dc. Dat is zo i zo makkelijk. Kunt in en uitgangen nog later uitbreiden. Of een handwiel op aan sluiten.
Kaart is 4mhz ipv 125 kHz op je paralle poort
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door motormuis »

ja en eerst kijken hoeveel in en output aansluitingen wil je bij de 4 assige ip m kan maar een uitbreiding aan dus geen cloosloop en ook niet en pendant en encoder
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door boutje »

..
Laatst gewijzigd door boutje op 02 sep 2018 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door motormuis »

bij mij heeft iemand die er verstand van heeft (?) aangeraden een 4 ass ip m te plaatsen met cloosloop stappen motoren is onder de streep waardeloos omdat er te weinig aansluitingen zijn werken demotoren als gewone stappenmotoren da alarmsignalen als ze stappen kwijt worden kunnen niet aangesloten worden
ik hen een pendant erop en verdere uitbreiding is niet mogelijk
ik ga dit ding nog eens vervangen voor een 6 as

als je ff kan wachten en je wil hem hebben kan je hem overnemen voor de helft van de prijs
Plaats reactie