Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

midas
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2013 17:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door midas »

Graag zou ik met iemand in de buurt van Assen in contact komen, die mij kan helpen bij de configuratie van MACH 3 en het opstarten van mijn CNC freesmachine (zelfbouw).
maja158
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:35
Locatie: Balloërveld
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door maja158 »

Dag Midas,

Je mag wel een keer bij mij komen kijken naar de configuratie.
Ik heb het enkele jaren geleden ingesteld en vervolgens nooit meer aan geweest, dus mijn kennis is zeer beperkt.

Groet,
Jan
midas
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2013 17:08
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door midas »

midas schreef:Graag zou ik met iemand in de buurt van Assen in contact komen, die mij kan helpen bij de configuratie van MACH 3 en het opstarten van mijn CNC freesmachine (zelfbouw).
Ik heb een zeer goede reactie gehad, waardoor ik de cnc frees nu aan het werk heb kunnen krijgen. Bedankt Peter en John!!
Gerard81
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2018 21:09
Locatie: Assen

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door Gerard81 »

Dag forumleden,

Ik ben Gerard 32 jaar. Modelbouw is mijn hobby. Ik beoefen dit al jaren. Een jaar geleden heb ik een portaalfrees (zelfbouw) aangeschaft maar door omstandigheden nooit aan toe gekomen om er mee te frezen. Nu wil ik dit weer oppakken. Alleen de machine deed destijds een beetje vreemd. Als ik x+ wil gaat hij af en toe naar x- dit geld ook voor de z as. Ik wil eerst nog limit switches plaatsen en een noodstop want deze zaten er ook niet op.

Nou was ik de subgoep mach aan het doorspitten en kwam dit bericht tegen. Zijn er nog mensen in Assen die mij opweg zouden kunnen en willen natuurlijk helpen. Ik denk dat het t best is om de hele configuratie eens te doorlopen om te kijken of alles wel goed staat. Ik ben voornemend om in Solidworks te tekenen en te programmeren.

Vriendelijke groet


Gerard

Ps om te zien waar ik.me zoal mee bezig hou kan je een kijkje nemen op

Www.spoor1locloods.nl
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door Ballegooijen »

@Gerard, volgens mij is het niet handig om jou bericht in een draadje van iemand anders te plaatsen :roll: :roll:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door janplastiek »

woont ook in Assen, met het zelfde probleem, in een topic van 1,5 jaar oud, van mij mag hij ;-)
kan door Midas uit Assen verder geholpen worden, is misschien maar een straatje uit de buurt
Breek de dag, frees een lijntje.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

Ik heb een open cnc freesmachine, pc die er oorspronkelijk bijzat heeft het begeven. Met de nieuwe pc krijg ik de machine niet meer in beweging, voor geen mm. Iemand die raadweet?
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door benkr »

Wat had je eerst?
Interfacekaart, Operating systeem etc.
Wat heb je nu?

Om iets te noemen een LPT poort wordt vanaf Window 7 of 8 niet meer ondersteund en zo zijn er nog wel meer geintjes.

Heb je b.v. Windows 10 dan heb je een patch nodig om Mach3 weer te laten werken en zo nog vele vragen en antwoorden meer.
ruudderooy
Donateur
Berichten: 470
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:23
Locatie: Beuningen

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door ruudderooy »

en waar woon je misschien dat er iemand in de buurt woont.

gr Ruud
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 30 aug 2018 22:18 Wat had je eerst?
Interfacekaart, Operating systeem etc.
Wat heb je nu?

Om iets te noemen een LPT poort wordt vanaf Window 7 of 8 niet meer ondersteund en zo zijn er nog wel meer geintjes.

Heb je b.v. Windows 10 dan heb je een patch nodig om Mach3 weer te laten werken en zo nog vele vragen en antwoorden meer.
De interfacekaart is nog steeds dezelfde COBRA 1.0
Het OS was vroeger windows XP nu windows 7

Op de COBRA 1.0 zit inderdaad een LPT poort
Mach3 werkt, loopt heel de boel af, alleen krijg ik in de machine geen beweging
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

ruudderooy schreef: 30 aug 2018 23:05 en waar woon je misschien dat er iemand in de buurt woont.

gr Ruud
Ik ben van Hamme, machine staat wel op mijn werk wegens plaats tekort thuis ;-), maar kan daar ten allen tijden binnen
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door benkr »

Windows 7 32 bits zou moeten kunnen, Windows 7 84 bits niet meer.
Dat Mach3 loopt komt waarschijnlijk omdat die in de simulatiemode loopt, dan doet Mach3 niets met de interface.
Voor zo ver ik kan vinden is het Cobra 1.0 BOBje een heel gewoon recht toe recht aan interface ding, ik denk dus dat je het moet zoeken in de LPT interface.
Staat de LPT interface wel in de juiste mode, je kunt uit 3 modi kiezen, slechts eentje daar van werkt, ik heb nu even geen idee welke, maar het is de bi-directionele optie. (staat geloof ik ook in de Mach3 installatie manual)
Mach3 heeft een auto-config voor LPT interfaces, heb je die al eens geprobeerd? (maar dan moet wel eerst de LPT mode goed staan)
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door VP allsolutions »

benkr schreef: 31 aug 2018 10:08 Windows 7 32 bits zou moeten kunnen, Windows 7 84 bits niet meer.
Dat Mach3 loopt komt waarschijnlijk omdat die in de simulatiemode loopt, dan doet Mach3 niets met de interface.
Voor zo ver ik kan vinden is het Cobra 1.0 BOBje een heel gewoon recht toe recht aan interface ding, ik denk dus dat je het moet zoeken in de LPT interface.
Staat de LPT interface wel in de juiste mode, je kunt uit 3 modi kiezen, slechts eentje daar van werkt, ik heb nu even geen idee welke, maar het is de bi-directionele optie. (staat geloof ik ook in de Mach3 installatie manual)
Mach3 heeft een auto-config voor LPT interfaces, heb je die al eens geprobeerd? (maar dan moet wel eerst de LPT mode goed staan)
Allereerst bedankt voor uw reactie, ga hopelijk verder kunnen :-p.
Nu de windows 7 install betreft een 64-bit versie
Waar kan ik die simulatiemodi uitschakelen?
Waar kan ik die LPT modi aanpassen?
Waar vindt ik hoe ik die auto-config kan doen?

Sorry voor de vragen, maar ben er een leek in :-p
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd bij MACH 3 configuratie

Bericht door skillalot »

Installeer windows maar opnieuw en dan de 32 bits versie, of installeer een andere motion controller via ethernet of usb, maar printerpoort op 64 bits windows met mach3 kun je vergeten.
Plaats reactie