Mach3 Lathe en G70/G71

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Mach3 Lathe en G70/G71

Bericht door Mcgyver »

Hallo iedereen..

Ik heb even zitten stoeien met mach3 lathe..

Wat ik graag zou willen is dat ik een simpel contour ingeef en met een canned cycle (G70/G71) het werkstuk voorbewerk en nabewerk..

Nu heb ik even zitten proberen maar Mach3 Lathe negeert mijn G71 commando met parameters en mijn finish commando (G70)

Slikt mach3 de cycli G70 G71 eigenlijk wel? en zo ja heeft iemand een goede beschrijving van de parameters die bij deze codes horen? En eventueel een voorbeeld programmatje dat ik kan uitproberen?

Voor mach3 mill kan je heel veel manuals vinden voor alle g-codes maar voor mach3 lathe kan ik niet veel vinden wat bruikbaar is..
Ik zou ook graag wat meer gegevens willen vinden over andere canned cycles in mach3 lathe.. over hoe ik alles moet programmeren met een programma voorbeeld...


ALvast bedankt..
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Mach3 Lathe en G70/G71

Bericht door Mcgyver »

Ik heb inmiddels contact gehad met brian barker van artsoft.

Mach3 turn heeft niet de cyclus voor voor/na bewerken G70/G71

Hij vertelde mij dat hij in 6 jaar niet meer dan 5 aanvragen heeft gehad voor deze feature... en dat het voorlopig niet in de planning ligt om het toe te voegen aan mach3 turn..
Hij adviseerde om via een cam programma het spul voor en na te bewerken maar dat werkt naar mijn inziens wat te omslagtig...

Ik heb op het mach support forum een poll gestart waarin mensen kunnen aangeven of ze ook zijn geinteresseerd in deze toevoeging aan mach...

Zelf ben ik erg tevreden met mach3 mill maar mach turn vind ik eigenlijk wat te wensen overlaten en dat komt mede door het gebrek aan zo'n standaard cyclus....


Dus als er mensen zijn op dit forum die de functie ook graag toegevoegd willen zien in mach , geef dan ook een stem op het machsupport forum...

http://www.machsupport.com/forum/index. ... 098.0.html

Wie weet helpt het....

Alvast bedankt

Mcgyver
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Plaats reactie