SZGH controller: kom er niet uit!

Moderator: Moderators

Veus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2023 20:17
Locatie: Eindhoven

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door Veus »

het reclameblok in VI was net lang genoeg! dus twee dingen moesten aangepast worden:
1. het Subprogramma (de bestandsnaam) mag geen extensie hebben
2. de M98 call moet als volgt uitzien: M98 PO0002 L1 xxxx

nu werkt het! niet te geloven dat de manual letterlijk voorschrijft dat de hoofdletter "O" niet gebruikt mag worden in de M98 call..

dan ga ik morgen testen of ik mijn Macto-test programma nu ook aan het werken krijg!

voor nu, iedereen heel erg bedankt!
Servaas
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door andrefc101 »

Die L1 xxx hoeft niet…
Veus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2023 20:17
Locatie: Eindhoven

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door Veus »

heb je gelijk in. weet niet waarom ik dat erbij gezet heb. morgen proberen of ik mijn macro testprogrammatje nu ook aan het draaien krijg!
fijne nacht!
Servaas
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik wist wel dat het met hulp qvan Andrej opgelost zou worden. :mrgreen:

Dat het PO001 moet zijn is inderdaad wel verwarrend, heb net nog even in een oud mitsubishi (allemaal broertjes van elkaar) programma gekeken, daar was het zonder de O.
Ik vermoed dat je daar tegenwoordig ook alfanummerieke filenamen mag gebruiken en dan moet daar dus gewoon een file naam staan. Iets van M98 Pslobgat, moet de filenaam ook slobgat zijn natuurlijk.

Die manual is er ook niet heel duidelijk in, de meeste voorbeelden zijn zonder de O, als je tussen de regels doorleest, vind je voorbeelden, met namen ipv nummer, en daar staat geen O. Waarschijnlijk veel copy paste werk in dat manual.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 28 mar 2023 08:20 Ik wist wel dat het met hulp qvan Andrej opgelost zou worden. :mrgreen:

Dat het PO001 moet zijn is inderdaad wel verwarrend, heb net nog even in een oud mitsubishi (allemaal broertjes van elkaar) programma gekeken, daar was het zonder de O.
Ik vermoed dat je daar tegenwoordig ook alfanummerieke filenamen mag gebruiken en dan moet daar dus gewoon een file naam staan. Iets van M98 Pslobgat, moet de filenaam ook slobgat zijn natuurlijk.

Die manual is er ook niet heel duidelijk in, de meeste voorbeelden zijn zonder de O, als je tussen de regels doorleest, vind je voorbeelden, met namen ipv nummer, en daar staat geen O. Waarschijnlijk veel copy paste werk in dat manual.
Dat is het zeker, volgens mij mag de file naam met elke letter beginnen, en niet met een cijfer. Maar ik wilde het een beetje luchtig houden ;-)
Veus
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2023 20:17
Locatie: Eindhoven

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door Veus »

de gegevensoverdracht van hoofdprogramma naar een Macro werkt nu dus ook!! mooi, mooi en nog eens mooi!
Servaas
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: SZGH controller: kom er niet uit!

Bericht door andrefc101 »

Veus schreef: 28 mar 2023 15:03 de gegevensoverdracht van hoofdprogramma naar een Macro werkt nu dus ook!! mooi, mooi en nog eens mooi!
En ook zo simpel hè…. 😉
Plaats reactie