HULP gezocht! Syntec 6mb, alarm code: MLC 97, Spindle Clamping/Unclamping failure

Moderator: Moderators

Jorn Hofman
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2018 21:55

Re: HULP gezocht! Syntec 6mb, alarm code: MLC 97, Spindle Clamping/Unclamping failure

Bericht door Jorn Hofman »

Hallo iedereen,

Door een iets aangepast werkrooster heeft de reactie even op zich laten wachten.
Wij hebben de machine totaal doorgemeten en alle aansluitingen los gehad. hierbij kwamen we erachter dat een electrische schakeling niet goed contact maakte. Dit is opgelost en de machine wisselt zijn gereedschappen nu goed.

Wij hebben nog 1 belangrijk en moeilijk ding op te lossen en die is als volgt:
De machine heeft naast de standaard 3 assen nog een 4e as. (roterende as waar spindel op vast zit) Wij werken onze modellen en daarmee ook de G code uit in fusion en willen graag deze 4e as gebruiken om 3d rondingen in hout te frezen. op dit moment gebruiken we een fanuc post processor die de frees kan aansturen in de 3 assen echter geeft dit foutmeldingen bij de extra as. We hebben al veel posts hierover gebruik om de post processor aan te passen echter is dit nog niet gelukt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

groeten Jorn Hofman
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: HULP gezocht! Syntec 6mb, alarm code: MLC 97, Spindle Clamping/Unclamping failure

Bericht door serum »

Vind het toch bijzonder dat je zoiets aanschaft zonder je erin te verdiepen. Heb meerdere van je posts gelezen en zie dat dit gebruikelijk is. Voor zakelijk gebruik kijk ik daar van op.

Ja, ik heb een postprocessor aangepast voor een 4e as voor fusion. (op basis van een fanuc, en ben daarbij tegen het 'units per tijdseenhijd' probleem aangelopen (wat opgelost kan worden met een G93) Heb mij er wel in verdiept, voordat ik het kocht.

Ik zou zeggen, doe eens een leuke donatie aan dit forum. Je hebt er alleen maar profijt van gehad.
Plaats reactie