vervanger voor Mach3

Moderator: Moderators

hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door hrscharft »

Ik heb dat kaartje vandaag besteld. Ben er wel nieuwsgierig naar.
Wel opletten dat er bij de prijs die daar vermeld staat nog 13 eu shipping en 27%VAT bij op komt.
uiteindelijk zit je dan dus op een dikke 200 euro. Wil je er een UCCNC licentie bij dan komt er nog eens 55 Eu ex overheen.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Jasper »

Was uccnc niet een goedkopere oplossing?
http://www.shop.cncdrive.com/index.php?categoryID=114
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door hrscharft »

Was uccnc niet een goedkopere oplossing?
http://www.shop.cncdrive.com/index.php?categoryID=114
Huh? ....
Ik zou hier is naar kijken UCCNC de AXBB-E met ethernet voor een redelijke prijs

http://www.shop.cncdrive.com/index.php?productID=965
Mijn verhaal ging toch over UCCNC of nouja iig de controller ervoor dan.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Jasper »

Ik begreep dat hij z'n eigen kaart zou aansturen met de uccnc 100, die was toevallig met gratis licentie zag ik van de week.

Zit zelf namelijk ook te kijken naar een nieuwe controller en wil geen mach 3.
Roughfa
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2023 19:23

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Roughfa »

Hallo iedereen,
Ik heb een CNC met Parallelpoort met een Pc x86 processor architectuur.
Ik wilde overstappen naar een Laptop x64 systeem.
Mach3 ondersteund wel windows 10 x64 maar dan geen parallele poort
Wordt hiermee 32 bit Windows systeem of Processor systeem bedoeld . Indien het om een Windows gaat kan ik toch gewoon Windows 32 bit installeren op een x64 computer systeem ? Wordt daarmee dan wel de parallele poort ondersteund ?
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Markus »

@ bertus1945 -- maar nu ben ik met een andere pc aan het klooien,daar heeft Mach3 moeite mee
nou is mijn vraag is er een ander programma voor,in plaats van Mach3.
Mijn ervaring is dat op sommige PC's mach3 niet of alleen met problemen over de printer port draait, goedkope oplossing is een 2de handse Thin Client PC gebruiken

Voor maar 27,90 kun je een 2de handse Fujitsu Futro S920 kopen.

Meer info met plaatjes hier

Deze heeft een parallele poort header connector intern die met een flatkabel en printerport conector naar buiten kan

Heb zelf nog niet getest of deze Fujitsu Futro S920 goed mach3 doet over de printerport dus proberen op eigen risico

Hier moet windows XP op kunnen draaaien en gezien het feit dat back in 2006 mach3 al prima draaide op hardware van toen lijkt het me dat dit probleemloos gaat.

XP instaleren ging vroeger vanaf floppy disk of CD-rom, maar kan ook vanaf usb, daar is uitleg voor te vinden op youtube, je moet de Fujitsu Futro S920 wel vertellen dat je wilt opstarten vanaf USB voor de window XP (of windows 7) installatie. Dat is een bepaalde toets indrukken bij opstart, ik geloof F5 maar kan het mis hebben, mocht ik het weten welke toets het is dan zet ik het nog bij deze post.

Ik gebruik dit soort computertjes veelal als linux servertjes (Raspberry Pi vervanging) en ben erg tevreden
Heb ook een 3D ontwerpje gemaakt zodat een Sata harde schijf erin gezet kan worden, als iemand die wil stuur een PB

How do I get into Fujitsu BIOS?
Press the [F2] key once the Fujitsu logo appears on the screen. This will open the main menu of the BIOS Setup Utility with the current settings displayed.
Staat in de S920 manual

In de BIOS zet je de boot volgorde zo dat de computer opstart vanaf USB en dan kun je windows XP of windows 7 installeren (of linuxcnc ??)

Greezt,

Markus
Laatst gewijzigd door Markus op 10 nov 2023 07:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: vervanger voor Mach3

Bericht door Bjornski1976 »

De cnc met parallele poort zal graag praten met een soort gelijke op een pc, laptop word al wat lastiger i.v.m. spanningsniveau.

Mach3 draaid uitstekend op Windows 10 echter ondersteund het geen parallele poort ongeacht of dit 32 of 64 bits is. Ja, je kan dus windows 32 bits op een 64 bits systeem kunnen draaien.

Waarom overstappen naar een laptop?

Je had trouwens ook een eigen topic kunnen starten
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Plaats reactie