Solidcam probleem

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Xienix
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2014 16:31

Solidcam probleem

Bericht door Xienix »

Hey,

Ik heb (zoals in de titel te lezen is) een probleempje met Solidcam. Als ik profile als milling operation toevoeg wijken de maten in het uiteindelijke product tot wel 0.5mm af. Als ik een pocket als milling operation toevoeg kloppen de afmetingen na het CNC frezen tot een honderdste millimeter. Hierdoor weet ik zeker de fout in Solidcam zelf zit. Ik heb alleen geen idee wat er voor de afwijking zorgt.

Is er iemand die mijn zou kunnen helpen?

Robin
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Solidcam probleem

Bericht door andrefc101 »

Ik ben geen Solidcam gebruiker, maar kan het niet zo zijn dat er in deze operatie wat materiaal overblijft wat je na kunt/moet frezen? Dat kan je uiteraard dan ook op 0 zetten wanneer je dat niet wilt. Even goed de instellingen van je operatie nalopen dus.

Kijk even bij: Technology, Offsets, Wall offset/Floor offset. Deze moeten beide op nul staan wanneer je niet na wilt frezen.
Xienix
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2014 16:31

Re: Solidcam probleem

Bericht door Xienix »

andrefc101 schreef:Ik ben geen Solidcam gebruiker, maar kan het niet zo zijn dat er in deze operatie wat materiaal overblijft wat je na kunt/moet frezen? Dat kan je uiteraard dan ook op 0 zetten wanneer je dat niet wilt. Even goed de instellingen van je operatie nalopen dus.

Kijk even bij: Technology, Offsets, Wall offset/Floor offset. Deze moeten beide op nul staan wanneer je niet na wilt frezen.
Alles wat ik niet gebuik (incl offsets, wall/floor offset) staat op nul, ik kan anders wel wat screenshots van mijn instellingen uploaden als dat helpt http://imgur.com/a/Qy2rI
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Solidcam probleem

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Even als test een vierkantje tekenen, en kijken welke maten er in de G-code staan. Moet toch snel duidelijk zijn waar het fout gaat.
Is er verschil in freesstrategie, mee of tegenloop frezen ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie