Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door Benny_DS »

Hey

Ik ben al enkele weken bezig met het upgraden en oplossen van problemen van mijn chinese 6040. (Zie mijn andere topics eventueel).
Ik ben er nu vrij zeker van dat een deel ligt aan de laptop die ik gebruik. Nu is dit het enige LPT apparaat dat ik nog heb dus ff snel testen met iets anders zit er niet in.
Ik ben dus uitgekomen op UCCNC en de bijbehorende motion controllers.
Maar welke moet ik nu kiezen?
Is er voordeel om een ethernet te kiezen?
Is alles behalve de UC100 overkill voor mij?
Wat als ik bv later een 4e as wil toevoegen, en/of spindle control wil toevoegen?

Thx.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door flex »

Zat er ook net te kijken. Ik vind €125 voor de UC300eth nog aardig meevallen. Komt nog €55 voor de UCCNC licentie bij. verzendkosten/btw heb ik niet gechecked.
En deze kan je gewoon via ethernet aansturen. wel zo makkelijk en kan je evt ook een laptop/netbook gebruiken ipv een PC kast omdat je er een LPT bord in moet steken...
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door flex »

Overigens zit ik nog te dubben tussen EdingCNC, LinuxCNC (met Mesa 5i25+7i76), UCCNC (met UC300eth), ander alternatief?
Ik heb een 4 assige portaal (XYZ+rotatie as) in bestelling staan. Ik wil er op termijn ook een graveer 'laser' op kunnen zetten. Nu gaat dat met de CPU5 bordjes van Eding niet echt lukken had ik begrepen. Linux en UC zouden dat wel kunnen aansturen.

Ik wil via Fusion360 (en/of Inventor HSM) de programma's 'schrijven'. Er moet dus wel een juiste post processor voor Fusion zijn voor het platform dat ik uiteindelijk op uitkom.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door flex »

ok... LinuxCNC zit er standaard al in, net als Eding, en dat wist ik al. Voor UCCNC kan je een generic post voor downloaden vanaf Autodesk.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door Benny_DS »

De andere kaartjes werken op USB hoor, dus die LPT heb je niet meer nodig.
Ondertussen de UC100 besteld incl software, en nog wat extras.
Verzending was 15€.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door serum »

Ik heb bijzonder goede ervaring(en) met Edingcnc, niets dan lof over Bert zijn support en de intuitiviteit van de software.

Download het voor de aardigheid eens. De 4 assige CPU5a zou volstaan.
flex
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 jan 2015 20:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door flex »

Dat klopt hoor dat van Eding. Bert is een goede kerel.
Maar op de CPU5___ bordjes kan je niet zo'n chinese blauwe laser aansturen. En om dat wel te kunnen ga ik liever niet die nieuwe 760 kaart aanschaffen van €625 ex tov een CPU5A4E van €325. Dan liever een UCCNC UC300ETH + sw voor ~€200. Of linuxcnc + Mesa 5i25+7i67 wat richting de €250 gaat.
Waarbij de UCCNC waarschijnlijk wel op m'n atom netbook zal draaien (met touchscreen). Of voor LinuxCNC een oude P4 of 1e of 2e gen i5 of i7 die ik nog heb staan uit het stof trekken.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Overschakelen naar UCCNC: welke motion controller?

Bericht door Benny_DS »

Als Bert ook een budget versie van rond de 100€ op de markt brengt steun ik de lokale boer ook liever. Maar zoals ik al zei, de prijs is doorslaggevend voor mijn hobby cnc machientje. Ik ga echt geen besturingskaart kopen die de helft kost van de machine zelf.
Plaats reactie