Stof/spanen/krullen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Stof/spanen/krullen

Bericht door Ballegooijen »

we hebben toch bebat in belgie
Het gaat me te ver om het in België te brengen :lol:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Stof/spanen/krullen

Bericht door stekkestim »

Deze wil ik even omhoog schoppen.
Ik ben nu naar de mogelijkheden aan het kijken voor professionele vuilophaling aangezien de productie toch begint op te lopen om constant naar het recyclage park te rijden, maar blijkbaar is ook hier toch wat zoekwerk vereist.
Ik frees voornamelijk PVC, Dibond, plexiglas, MDF en spaanplaat. Dit zijn dus 3 soorten spanen die bij elkaar gemend zitten, hout kunststof en aluminium. Daarnaast zit ik met de afvalstukken, hout gaat gewoon naar het recyclagepark, harde kunststoffen zoals PVC en plexiglas kan ik daar ook nog wel kwijt. Maar dingen als dibond liggen blijkbaar wat moeilijker door het aluminium dat op het kunststof verlijmd zit. (ook het geval bij professionele verwerkers.)
Waar brengen de professionele frezers hier hun afval zoals hierboven heen? Namen van verwerkers in België zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Stof/spanen/krullen

Bericht door kawarider »

Dat zijn inderdaad professionele vuilophalers. Vanmorgen nog bij een klant daarover staan praten. Het is bij hem alleen kunststof, alleen wel allerhande soorten door elkaar. Dat is niet te recyclen, dus dat is betalen. Ophaler is in dit geval van Happen. Ik geloof dat ze tot de grens werkzaam zijn en misschien ook wel verder.
Goed scheiden en op lokaal park zal dus wel de beste optie zijn.....
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Stof/spanen/krullen

Bericht door motormuis »

Onder normale omstandigheden neemt geen enkel recycle bedrijf kunststof spanen/krullen als kunststof aan (dit wordt allemaal verbrand -kost dus geld voor afvoer)
onder heel speciale omstandigheden als je kan bewijzen dat je maar een soort kunststof verwerkt kunnen afspraken gemaakt worden
een vriend van mij heeft dit hij verwerkt alleen HDPE tot druksterkte 300

kunststof voor recycle kan je alleen aanbieden in restmateriaal
Plaats reactie